s90r Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 I 240 skal det passe ja. Men ville heller valgt en TKO kasse. De tåler mere pluss at utvekslinga er bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Er en 6 trinns kasse fra MKIV Supra. Skal holde den ja;) en slik en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Ser ganske likt ut det ja:) Men min er i deler da;) Hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 en slik en? bare å selge til meg (om den ikke passer alt for ræva i 240'n) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Maxis: Hva gjorde du med mellomaksel og girkassefeste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Er bare å måle seg fram det. Så sant du ikke flytter motoren 10 cm bakover, så kommer girstanga opp igjennom el. sentralen. Jeg bestillte Tremec kasse til bilen min. Gudskjelov så tok jeg masse målinger av kassa og tunellen. KRB kom også fram til det samme. Stemmer godt at stanga kommer opp i el.sentralen ja, jeg og AC^ har idag starta med tilpassinga av kassa. Men jeg har ei tegning i hodet på hvordan spakstellet skal se ut, det medfører litt småmodifiseringer på tunnelen under el.sentralen men det får gå. Mulig jeg våkner opp inatt med nye og bedre ideer. Inngående aksling viste seg også å være et par centi for kort. Men ingenting er umulig, det umulige tar bare litt mer tid. God natt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Må forlenge akslinga rundt styringa eller korte inn clutchhuset... Men jeg er redd for at splinesa blir for korte... Det beste er å styre clutchhuset med adapterplata, ihvertfall det enkleste, men da må akslinga forlenges... Spakestellet blir ikke noe problem, bare litt arbe... Må nokk litt marskinering også, men det er bare morro! =) THolandsli og jeg fant vel ut at det er best og beholde kassa i mest mulig orginal stand og heller bygge "rundt" Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Nå har jeg finni ut løsninga, så da skulle det gå greit! =) Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Inngående aksel skal vel ikke være for kort? Det problemet har jeg aldri sett før på TKO kassa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Mulig det... Akslinga er ihvertfall for kort, så mer veit ikke jeg! Snakka med Kai nå så vi fant ut ei ganske holdbar løsning på dette tror jeg! Det står forøvrig ikke TKO 600 en enste plass på kassa, så det er jævlig merkelig... Men det er jo ingen andre kasser som er lik denne i utseende så... Denne kassa blei også produsert i 2004, litt rart alt dette men Kai sier at det er sånn som det skal være så... Kom jo inn fra Tremec for 2 uker sia så... Men finishen på den kassa er er elendig... Dem har faen ikke grada etter maskineringa engang.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Betegnelsen på TKO skal være: TCET**** (fire tall) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 noen updates? TCET4617 eller 5008 heter vel tko600 kassa avhengig av utvekslinga? Finnes kassa med forskjellige splines? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 noen updates? TCET4617 eller 5008 heter vel tko600 kassa avhengig av utvekslinga? Finnes kassa med forskjellige splines? Får den med fin spline og grov spline. (GM og Ford). Finnes 7 forskjellige typer, avhengig av utveksling og kapasitet. AC^: Har du clutch som passer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Ser at dere prater om pris. TKO600 kassa koster vel ca 2000 dollar. Så hvis noen skal handle er det bare å slå til nå som krona står sterkt. Lurer du deg unna tollen i tillegg, blir kassa billig :D Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 så noen spurte om T56 i 240, så da kan jeg anbefale denne gamle siden: http://www.warrensweb.com/volvo/transmission.htm Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.