Ivan306 Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Har handlet meg en golf gti 83 mod happyhappy Skal til kr.sand og hente den i helga. Problemet er at den starter men stopper med en gang. Noen som har tips om hva det kan være? Har masse ekstra deler som jeg kan bytte ut og prøve med:) Tenkte det kunne være bensinpumpa, men mottar tips med takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 hmm, har var det noe å gruble over... -det kan være problemer med tenning ( stilt for sent) -noe feil med innspruten, så den ikke dytter på nok/slutter å sprute ( problemer med potensen :D) -bensinpumpa må tenke litt på den gitt, men det er dette som jeg kommer på i farta. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassem Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Støtter Henning i dette. Hadde dette problemet på min egen. Da var det dritt i div. filtre. Ulurt å gå tom for bensin for så å suge alt mulig slags dritt fra bunnen av tanken inn i systemet... Siter 75 BMW 2002 US 83 VW Golf GTI 01 Audi A6 2.5TDIqAt 96 Audi A6 2.5TDIqA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezbond Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 jeg hadde enorme problemer med rust iallefall.. hele bensinrøret var nesten borte på toppen.. :( Sjekk bensinfilter.. Sjekk avstengningsventilen (en magnetisert greie som er i fronten av forgasseren (den skal ha positiv spenning så går den til jord via chassiet.. ) pass på rust.. jeg åpna forgasseren å rensa den.. fy faen så mye drit som var der :) hehe akselerasjonsdysa var helt potte-tett osv Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassem Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 GTI'en har vel ikke forgasser, men et morsomt bensinfordelingssystem. Siter 75 BMW 2002 US 83 VW Golf GTI 01 Audi A6 2.5TDIqAt 96 Audi A6 2.5TDIqA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 GTI'en har vel ikke forgasser, men et morsomt bensinfordelingssystem. K-jetronic ;) Min var også litt vrien å starte. Hadde stått noen år den da. Men var ikke verre enn å bytte en bensinslange som det var sprekk i. Og skifte coil og coilledning. Var ganske dårlig kontakt mellom fordelerlokket og ledningen pga forskjellige kontakter. Også skifta jeg bensinfilteret da. Du kan jo nappe av slangen og se om det kommer noe særlig bensin ut fra filteret. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassem Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Slightly OT. Bensinpumpa på K-jetronic, noen som vet hvor mye den skal levere? Mengde og trykk. Siter 75 BMW 2002 US 83 VW Golf GTI 01 Audi A6 2.5TDIqAt 96 Audi A6 2.5TDIqA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezbond Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 hihi ;) leste ikke GTI :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan306 Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Vet ikke noe om bensinpumpa , men filteret er det første jeg skal sjekke. Hadde masse startproblemer med en scirocco 16v jeg hadde for et par år siden. Hull i påfyllingsrøret og lagde masse drit i tanken. SKjønte ikke en dritt med en gang damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Slightly OT. Bensinpumpa på K-jetronic, noen som vet hvor mye den skal levere?Mengde og trykk. 4.7-5.4 bar ifølge autodata... Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan306 Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 ja nå er bilen kommet til oslo :driving Skal legge ut en prosjekt tråd etterhvert. Må bare ta noen bilder først. MEN lurer på om fordeleren står feil? Leste en annen plass på forumet at rotoren skal stå mot det hakket i fordeleren samtidig som man kunne se det merke i girkassa under plastlokket. Stemmer det på gti'n også? Nå peker rotoren sånn ca 180 grader andre veien og når jeg prøver å starte den, så blir det plutselig motstand om dere skjønner. Den starter og går. Ikke helt som den skal, men tror det kan skyldes dårlige plugger og kabler + tett luftfilter. Den går også høyt på tomgang. ligger på ca 2000 hele tida varm som kald. Kan det ha no med tenninga å gjøre? En sak til: Radiator vifta går hele tida. Noen som har en anelse om hva det er? (må få kjøpt meg haynes bok alacocaina ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeez Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 rotorn skal stå mot merket på fordeleren når man ser merket "i hullet". Netttopp stilt tenninga på min gti einzer. tenner 1-3-4-2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg