Gå til innhold

B230K som koker

Ranger emnet


mantusmorduk

Anbefalte innlegg

vannpumpe er billig på feiltema..

vet dog ikke kvalitet på den. men du får med pakninger og slikt.

 

ellers, kan vel feil tenning gjøre at ting blir varmt?

 

regner med du har kjøleveske, samt at kjøleviften går rundt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn på begge radiatorslangene. Er pumpa gåen har du ikke sirkulasjon, og den ene slangen vil være kald. Ta også av grillen, og stryk handa over radiatoren. Det du skal kjenne etter er om den er jevnt varm over det hele, eller om det er kalde partier. Vær også oppmerksom på at om du har gammel eller tynn frostvæske nå i kulda, kan det danne seg en ispropp som hindrer sirkulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230k er møkk.. den 230a'n jeg hadde i gamle bilen var slitesterk den.. fytti helvette..

Var ned og opp til vallåkra med defekt vannpumpe også kjørte vi på korden.. det var artig tur... stoppet 1 gang i halvtimen og slang på noe vann.. hehe.. men den kvelda ikke fæør minusgradene kom da frostpluggene skøyt fart ut av blokka! ;)

Men drit i den 230k greia og kjøp 230f av meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du går i gang og bytter vannpumpa: Da du skiftet termostaten, er du sikker på at du satte den nye inn rett vei? Og at du fikk ut eventuell luft bak termostaten, så det ikke står en damplås noe sted? Det er en luftetapp på termostaten som skal stå vendt oppover. Når jeg bytter frostvæske, bruker jeg å klemme på slangene til den raper i ekspansjonskaret. Om du mistenker termostaten (selv nye kan det være feil med), kan du teste den i varmt vann og sjekke om den åpner. Blir radiatoren varm over hele flata, eller er det kalde partier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har en kjempevarm slange og en lunken slange,ved den kjempevarme er radiatoren også varm, ved den lunka slangen er raddisen lunka også. min blir veldig varm på tomgang. (Radiator rens?)

 

er det en løsning med 2x el. vifte? noen som har prøvd?

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde jeg bytte min radiator snart da... er jo 18 snart 19 år trur jeg.

Han som hadde den før nevnte ikke no om at den var bytta vertfall!

Er vell heller ikke no bonus med litt grass rester fra et jorde ved gatebil som sitter der enda heller? :cocain:

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår