dansken Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 HEY har et merkligt problem med min golf 2 . 87 modell. bilen kjøre rett frem uten noen problemer . men når jeg rygger bremser 1 hjul ? ka kan det verre? og hvordan får jeg av tromlen (bak) takker for svar . Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 HEY har et merkligt problem med min golf 2 87 modell. bilen kjøre rett fremm uten noen problemer . men når jeg rygger bremser 1 hjul ? ka kan det verre? og hvordan får jeg av tromlen (bak) takker for svar . Kan nesten høres ut som ei fjør som ikke er på plass. For å få av trommel på du ta av koppen i midten, ta vekk splinten og låseblekket. skru ut mutteren og ta bort lageret. da skal det bare være å dra av trommelen. Sitter det BOM fast, må du trykke opp pinnen på selvjusteringa. Kommer til den gjennom et av hullene til hjulboltene. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 takk. skal prøve dette =) Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 sånn fik den av =) men hvike skruer sitter hjulsylindere for bakre trommelbremser fast med ? får ikke di 2 skruer av som den sitter fast med har noen ide kan type og nr skruen har? bremse rør bak ? hvilken størelse vedlegger bilde Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Den sitter vel i 2 6 mm skruer. dvs at du må bruke en 10 mm nøkkel for å skru den av. Skruene dine har sikkert rustet fast, men det gjør ikke noe om de knekker, Du skal vel ha ny sylinder ser det ut som. Til bremserøret trenger du sikkert en 11 mm nøkkel. Jeg ville brukt ei sveisetang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Hjulsylinderen sitter fast med to skruer fra baksiden av bremseskjoldet. Prøvd med crc eller WD40? hvis du ikke får de av så kan du jo prøve med en wisegrip tang... Hvis skruene blir ødelagt er det bare å kjøpe nye fra møller. koster ikke så mye for de skruene der... Edit: akkurat slått av Banybakke:P Når jeg skulle skru av bremserørene på bilen min så var de så rustet fast at jeg måtte bruke wisegrip tang og klippe av rørene. satt bom fast... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 takk =) stikker på møller og handler nye skruer 11 mm på bremse rør ? har prøvet men den var for stor Hjulsylinderen er handlet inn =) Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 takk =) stikker på møller og handler nye skruer 11 mm på bremse rør ? har prøvet men den var for stor Hjulsylinderen er handlet inn =) Det varierer litt størrelsen på den muttra, men det er 11 mm i 9 av 10 tilfeller. Er mulig den har rusta litt så det er derfor den går rundt. Bruk sveisetang så går det greit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 ok takk , Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Etter hva jeg kan se så mangler du deler også, selv-justeringen av brekket er borte. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 så ut som du hadde mindre deler inne der ? Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Brekk-wiren er ikke koblet til, ellers er den komplett. Bildet er fra andre siden, så det blir speilvendt. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 ok- virker som jeg må brekke denne av , alt er rustet fast . oxo bremserøret 11 mm blir for stort 10 for lite , Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 røsk av hele sriten og kjøp komplette bremsesett med monteringskit til begge sidene bak.. er relativt rimelige.. pluss hjulsylindre da.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Like greit å bytte til skiver vel. Eneste der er vel at calipper brekket kan sette seg. Er vel drit det også om du ikke må ha det. Men men. Eg har ihvertfall komplett bakstilling med skiver om du er interessert i å oppgradere. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg