DaButcher Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Heisann! dere har vel alle stygge fester til radiator og luftfilter boks? samme farge som feks bremsekraft forsterker? har bare ett ord: autosol for life (ok, der var tre ord, men). autosol koster vel en 50kr på cdcardic. Du bruker også noe å polere med (gjerne poleringsgarn). etter noen minutter og noen ømme fingre, har du så et chrome feste! ps. demonter når du gjør det, pga det vil evt dra med seg fargen fra lakken din ved berøring!! Jeg har noen bilder til dere: før bilde av motorfester (dårlig bilde, så man ser ikke hvor dårlig de så ut, men de var styggere enn bremsekraft forsterkeren). etter polering: nærbilde: enda et nærbilde: neste prosjekt: videre har jeg planer om å ta toppdekselet. jeg tror toppdekselet må sprayes med noe lakk som tåler varme etterpå. vet ikke hvordan det blir ang nytt belegg med dritt, om man ikke sprayer. det står på autosol at den skal beskytte også, men på orginale oljelokket, fikk den litt korrosjon. jeg tror dette har noe med varme å gjøre.. festene til radiator og luftfilter boks har holdt seg fine fra i går til i dag iallefall! det har regnet også :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Lakkerer'n fikk ta seg av toppdekselet mitt... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 Originally posted by suggen Lakkerer'n fikk ta seg av toppdekselet mitt... ser nice ut det toppdekselet! men som du ser på venstre på bildet ditt, har du også stygge fester til radiator og luftfilter boksen! autosol for life :) ps. det beste er vel å få tak i noe polerings greier du kan feste på drillen! men husk å ikke få på lakken!! det vil løsne fargen! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet April 27, 2003 Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 slenger meg på jeg og..gjort litt lakkerings arbeid og litt pussing for og få det litt penere i motorrommet iafall..er bare en liten 1,8l , men kan da se litt pent ut fordet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet April 27, 2003 Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet April 27, 2003 Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 Polerte liksågodt hele dynamoen jeg... Har skikkelig poleringsmaskin så da går det litt greiere enn med autosol:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 Originally posted by suggen Polerte liksågodt hele dynamoen jeg... Har skikkelig poleringsmaskin så da går det litt greiere enn med autosol:) å i helvette den var rå!! hva maskin bruker du da? dremel eller noe? hva "poler middel" bruker du? lakket du den etterpå da eller`? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet April 27, 2003 Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 Originally posted by DaButcher å i helvette den var rå!! hva maskin bruker du da? dremel eller noe? hva "poler middel" bruker du? lakket du den etterpå da eller`? Bruker en polerskive til drill e.l. som er laget av masse stoffbiter som er sydd sammen. Bruker et polermiddel som er en slags kubbe med sammenpresset pulver, det fåes kjøpt hos de fleste jernvareforretninger rundt om. Den er ikke lakket etterpå, er jo aluminium, så den ruster ikke. Trenger bare å freshe den opp en gang i året med autosol, bare gni såvidt over. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 Ok! NIce! gjett hva jeg skal lete etter i morgen?? :) *vil polere* jeg fikk deal på montering av b230et + ombygging i 242'en + hellakk i ferarri rød: 10.000kr billig vel? jeg har kjøpt bil av fyren før, tror det er derfor jeg får det så billig. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet April 27, 2003 Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 Skulle gjort noe slikt med motoren min og ja, veeeldig fint! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 jada.. jeg letet over alt etter sånn polerings greier! sjekket i mange jernvare handler, på mekk, bensinstasjoner, cdcardic, etc. det nærmeste jeg fant, var gummi rondell og polerhette hos biltema. det var litt for stort for å polere toppdekselets "profiler", så jeg fikk bare polert ca. 60-70% av toppdelseket! men det ble blankt som fan! folk blir imponerte :-) så klarte jeg å feie over pluggledningene og radiatoren. hehe etterpå plugget jeg i en pluggledning med motoren i gang, gjør visst ikke så vondt å få støt fra coilen :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Her er toppdekselet mitt nå: Jeg får ikke tatt det bedre, før jeg finner noe mindre poleringssaker. Jeg knakk samtlige fester til pluggledninger :p hehe slik så toppdeksel ut for noen dager siden: jeg ville si at det er ca. 60% ferdig, selv om jeg har vel tatt 80% av flaten. det er jo litt kav å komme til inni bokstavene, på sidene, etc. jeg burde jo egentlig demontert det og tatt det inn. hadde gått mye raskere og enklere. jeg eendte opp å polere med gummi rondell med polerhette fra biltema. letet over alt etter sånn polerings greier, men alle var utsolgt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkSouL Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Brukte du autosol på dekselet? Darkie Siter Darkie *** Toyota MR2 '92 BMW 325i '89 (4sale) *** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Originally posted by DarkSouL Brukte du autosol på dekselet? Darkie ja, jeg tok autosol på poleringshetten. ps. du kommmer til å bruke minst en poleringshette! det er jalla å polere med stor overflate! så jeg måtte bruke siden av poleringshetten! derfor revnet den etter jeg tok hele dekselet :p jeg hadde kjøpt to stykker, men det var ikke stort mer jeg kunne gjøre med en så stor diameter rondell. man kan vel egentlig lage en rondell selv, med en liten trekubbe.. man driller igjennom sentrum for så å skru inn en skrue som man klarer å feste inni drillen. så tar man polerhette utenpå. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apsis Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Originally posted by vwgolf2 ..er bare en liten 1,8l , men kan da se litt pent ut fordet ;) En liten 1.8l?? 1.8l er stoooort, for stort!! :D No turbo shit, just 1600 power ;) *spore av tråden* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg