Gå til innhold

"style" motorrommet ditt billig?

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

dere har vel alle stygge fester til radiator og luftfilter boks?

samme farge som feks bremsekraft forsterker?

 

har bare ett ord: autosol for life

(ok, der var tre ord, men).

 

autosol koster vel en 50kr på cdcardic. Du bruker også noe å polere med (gjerne poleringsgarn).

etter noen minutter og noen ømme fingre, har du så et chrome feste! ps. demonter når du gjør det, pga det vil evt dra med seg fargen fra lakken din ved berøring!!

 

Jeg har noen bilder til dere:

før bilde av motorfester (dårlig bilde, så man ser ikke hvor dårlig de så ut, men de var styggere enn bremsekraft forsterkeren).

DSC01203.JPG

 

etter polering:

DSC01493.jpg

 

nærbilde:

DSC01494.jpg

 

enda et nærbilde:

DSC01495.jpg

 

neste prosjekt:

DSC01497.jpg

 

videre har jeg planer om å ta toppdekselet.

jeg tror toppdekselet må sprayes med noe lakk som tåler varme etterpå. vet ikke hvordan det blir ang nytt belegg med dritt, om man ikke sprayer.

det står på autosol at den skal beskytte også, men på orginale oljelokket, fikk den litt korrosjon. jeg tror dette har noe med varme å gjøre..

 

festene til radiator og luftfilter boks har holdt seg fine fra i går til i dag iallefall! det har regnet også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Lakkerer'n fikk ta seg av toppdekselet mitt...

 

ser nice ut det toppdekselet!

men som du ser på venstre på bildet ditt, har du også stygge fester til radiator og luftfilter boksen!

autosol for life :)

 

ps. det beste er vel å få tak i noe polerings greier du kan feste på drillen!

 

men husk å ikke få på lakken!! det vil løsne fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Polerte liksågodt hele dynamoen jeg... Har skikkelig poleringsmaskin så da går det litt greiere enn med autosol:)

 

å i helvette den var rå!!

hva maskin bruker du da? dremel eller noe?

hva "poler middel" bruker du?

 

lakket du den etterpå da eller`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

å i helvette den var rå!!

hva maskin bruker du da? dremel eller noe?

hva "poler middel" bruker du?

 

lakket du den etterpå da eller`?

 

Bruker en polerskive til drill e.l. som er laget av masse stoffbiter som er sydd sammen. Bruker et polermiddel som er en slags kubbe med sammenpresset pulver, det fåes kjøpt hos de fleste jernvareforretninger rundt om. Den er ikke lakket etterpå, er jo aluminium, så den ruster ikke. Trenger bare å freshe den opp en gang i året med autosol, bare gni såvidt over.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! NIce!

 

gjett hva jeg skal lete etter i morgen?? :)

*vil polere*

 

jeg fikk deal på montering av b230et + ombygging i 242'en + hellakk i ferarri rød: 10.000kr

billig vel?

 

jeg har kjøpt bil av fyren før, tror det er derfor jeg får det så billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada..

jeg letet over alt etter sånn polerings greier!

sjekket i mange jernvare handler, på mekk, bensinstasjoner, cdcardic, etc.

 

det nærmeste jeg fant, var gummi rondell og polerhette hos biltema. det var litt for stort for å polere toppdekselets "profiler", så jeg fikk bare polert ca. 60-70% av toppdelseket!

 

men det ble blankt som fan! folk blir imponerte :-)

så klarte jeg å feie over pluggledningene og radiatoren. hehe

etterpå plugget jeg i en pluggledning med motoren i gang, gjør visst ikke så vondt å få støt fra coilen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er toppdekselet mitt nå:

DSC01502.jpg

Jeg får ikke tatt det bedre, før jeg finner noe mindre poleringssaker. Jeg knakk samtlige fester til pluggledninger :p hehe

 

slik så toppdeksel ut for noen dager siden:

DSC01498.jpg

 

jeg ville si at det er ca. 60% ferdig, selv om jeg har vel tatt 80% av flaten. det er jo litt kav å komme til inni bokstavene, på sidene, etc.

jeg burde jo egentlig demontert det og tatt det inn.

hadde gått mye raskere og enklere.

 

jeg eendte opp å polere med gummi rondell med polerhette fra biltema. letet over alt etter sånn polerings greier, men alle var utsolgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DarkSouL

Brukte du autosol på dekselet?

 

 

Darkie

 

ja, jeg tok autosol på poleringshetten.

ps. du kommmer til å bruke minst en poleringshette!

 

det er jalla å polere med stor overflate! så jeg måtte bruke siden av poleringshetten! derfor revnet den etter jeg tok hele dekselet :p

 

jeg hadde kjøpt to stykker, men det var ikke stort mer jeg kunne gjøre med en så stor diameter rondell.

 

man kan vel egentlig lage en rondell selv, med en liten trekubbe..

man driller igjennom sentrum for så å skru inn en skrue som man klarer å feste inni drillen.

så tar man polerhette utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår