Gå til innhold

9x16" eller 7,5x16"?

Ranger emnet


MSpeed

Anbefalte innlegg

Jeg kjører med 9x16 og 205-40 dekk. Funker fint det. Ser bra ut gjør det å :afro Men kan ikke ha smalere felger foran da. Ser bare dumt ut, spør du meg. Min er vel kanskje senka 60mm med H&R justerbart, subber veldig lite. Skøri ut mye foran, men ikke no bak, og det subber bare hvis jeg kjører med 2 eller fler baki! Men det må man regne med:D Innpresset er forøvrig 15!

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9x16 helt klart

 

husker du når tommy rustad kjørte gull-golfen på bane ? kommenterte at det var for breie felger på den ? var ikke det 9x16 ?

 

Det var 8,5 * 17 med 205/40 dekk om jeg ikke husker feil.. Har akkurat samme felger selv som vinterhjul bare med et hull mere i midten og en halv tomme smalere.. :)

 

Kommer jo helt an på hva du skal bruke bilen til da.. 9*16 og lav bil er jo tøft (og litt oppbrukt?) men er jo ikke veldig kjørbart.. Hvorfor ikke kjøpe en mellomting da? 8 eller 8,5.. Da blir det jo litt mere kjørbart og ser ikke så gale ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, 9X16 er det jeg har drømt om å ha på golfen lenge før jeg kjøpte den tilogmed. men vil også ha bilen ganske lav... Men hvis jeg valser hjulbuene, skjærer bort plast og bredder bilen (Enten G60 breddere eller Stål bredding) så burde det være mulig å få bilen ganske lav? akkurat nå har jeg bare en 8v motor på 112hk så går ikke for sportsbil, men etterhvert når jeg får bedre motor kan det hende at jeg bytter felger. får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, 9X16 er det jeg har drømt om å ha på golfen lenge før jeg kjøpte den tilogmed. men vil også ha bilen ganske lav... Men hvis jeg valser hjulbuene, skjærer bort plast og bredder bilen (Enten G60 breddere eller Stål bredding) så burde det være mulig å få bilen ganske lav? akkurat nå har jeg bare en 8v motor på 112hk så går ikke for sportsbil, men etterhvert når jeg får bedre motor kan det hende at jeg bytter felger. får se...

 

 

Hadde 2 sett med 9*16 på en jetta jeg hadde før og der hadde jeg kappa opp alle hjulbuene ganske mye + G60-breddere.. Hadde senka den ca 80mm tenker jeg på det meste og det subba ganske bra.. Her er det stivheten på settet som teller.. Hadde ikke justering av stivheten på senkesettet jeg hadde da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig bilde kanskje men her har jeg 9*16 foran og bak

 

215 foran og 235 bak om jeg uikke tar helt feil

 

Subber ikke litt unntatt på helt fullt rattutslag.. kjører over dumper i meget høye hastigheter subber heller ikke. Men så er skjermene valset/breddet mye for at det skal gå bra.

 

BTW, bilen er til salgs :bump

 

g60t.jpg

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår