Gå til innhold

Hvem kan bygge noe slikt?

Ranger emnet


RaCk

Anbefalte innlegg

Originally posted by Robert

1: Skru av dør.

2: kutt av originale hengsler.

3: Finn nye hengsler (evt snu de gamle?), og sveis dem fast i bil\dør.

4: ta vekk original lås og alt det der og fiks noe nytt som holder døren på plass i lukket stand.

5: Tut å kjør.

 

6: god kjenning ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henselet som holder den døra må vel først svinge døra litt ut før den går opp? Ellers vil jo innsidnen av døra skrape mot øvre dørkarmen på vei opp.

Jeg hadde sett for meg en slags kraftig "skrue" der døra hadde skrudd seg litt utover samtidig som den svingte opp.

Dessuten må det være en form for gassdempesystem el. da bildører har en tendens til å veie noen kilo?

Eller kanskje en elektromotor med litt utveksling for å øke kraften, som dørvrideren setter igang?

Vindusviskermotorer er ganske sterke(?)

 

Bare noen løse tanker. Jeg hadde ikke gått på noe sånt. Liten effekt ift innsatsen. Særlig når dørene er lukket :)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en plan du faktisk skal gjennomføre? For når du skriver at du har en Honda CRX custom MKII <--er ikke noe gloff da??,

så bare lure jeg... skal du degradere en til en gloff??

Skriv ed9 eller gen 2 i det minste... *sukk*

 

Har hørt priser på opptil 50k for å få ordet disse dørene jeg.. aner ikke fra hvor. Kan prøve å grave litt..

post-143-1380485125116_thumb.jpg

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og kjøpe et komplett ombyggins sett er det bare og kontakte "DeCaH".

Det er et firma i USA som hevder at kittene de selger gjør at du uten sveising eller kutting og bare på et par timers montering får slike lambo dører.

Hvis du er stiv i Engelsk er det bare og ringe 0018 973 746 7624

 

De skal også ha en nettside men jeg har ikke søkt etter den.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår