Turbo123 Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Problem: Min Golf går ostabilt/ojämnt på tomgången och dör då lätt. Om jag stannar i en korsning/trafikljus dör den väldigt ofta. Om jag frikopplar i lågfart och varvtalet närmar sig tomgång, så kan den även dö medans jag kör!!! *Min Golf ligger på ca: 780 varv/min på tomgång. Är det för lågt? Går det på ett enkelt sätt att ställa upp tomgången själv? Siter * GOLF IV 1.6 Sportline -98 * OPEL Corsa Swing 1.4 -97 [såld] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Dette kan være så mangt egentlig, hadde samme problem på min A4.. Viste seg da å være Luftmengdemåleren... Bruker du åpent (öppet) filter? Men andre tips kan være lambdasonde, gasspjeldet eller batteriet ditt! Få noen med en VagCom til å se etter feilkoder. Ditt VW Verksted kan evt hjelpe deg med den saken! Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo123 Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Ja batteriet är faktiskt dåligt/svagt! Har tänkt att byta det snart... Men hur kan ett dåligt batteri göra att bilen dör på tomgång? Angående tomgången - är 780 varv/min för lågt? Siter * GOLF IV 1.6 Sportline -98 * OPEL Corsa Swing 1.4 -97 [såld] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Ja det var ihvertfall det jeg fikk høre at batteriet gjorde at den døde på tomgang... Hvorfor vet jeg ikke men! Tomgangen din er altfor lav, min ligger vel på 900 o/min ca... kanskje litt i underkant! Men bytt batteri om du likevel skal det, viktig nå på vinteren med god strømkilde vet du :) Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Problem:Min Golf går ostabilt/ojämnt på tomgången och dör då lätt. Om jag stannar i en korsning/trafikljus dör den väldigt ofta. Om jag frikopplar i lågfart och varvtalet närmar sig tomgång, så kan den även dö medans jag kör!!! *Min Golf ligger på ca: 780 varv/min på tomgång. Är det för lågt? Går det på ett enkelt sätt att ställa upp tomgången själv? Høres ut som LMM eller at du har en slange som lekker... Sjekk alle små og store slanger rundt motoren for sprekker! Kan også være pluggledninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo123 Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Pluggledninger och Tannpluggar bytes för 1 månad sen. Dom letade då speciellt efter trasiga slangar och allt såg fint ut. LMM - vad är det? Går det att ställa upp tomgången själv? Siter * GOLF IV 1.6 Sportline -98 * OPEL Corsa Swing 1.4 -97 [såld] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 LMM = Luftmengdemåler Men gjør som jeg sa, å dra til ditt lokale Vw/Audi Verksted å få de til å lese av feildiagnoser med Vag Com så får du nok svar på hva som er feil! Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Hvis batteriet er dårlig, og ikke leverer nokk strøm, vil spenningen til alle elektriske komponenter i bilen(ECU,coiler+div)bli for lav når motoren går på tomgang og dynamoen ikke lader på fullt. Dette fører til stopp. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo123 Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Jag löste det på mitt sätt... :crazysant Jag misstänkte själv att tomgången på 780 varv/minut var för lågt. Egentligen ska kanske tomgången skötas elektroniskt med nått chip eller så. Men jag spände helt enkelt gasvajern en aning och sedan fungerade allt perfekt! :) Siter * GOLF IV 1.6 Sportline -98 * OPEL Corsa Swing 1.4 -97 [såld] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Jag löste det på mitt sätt... :crazysant Jag misstänkte själv att tomgången på 780 varv/minut var för lågt. Egentligen ska kanske tomgången skötas elektroniskt med nått chip eller så. Men jag spände helt enkelt gasvajern en aning och sedan fungerade allt perfekt! :) hmmm.. Vet ikke helt om dette er en ideel løsning.. Ville nok tatt en grovere sjekk jeg, for når du strammmer gassvajeren så vil det være det samme som at du holder gassen litt ned..Det blir feil for meg, men kan jo være at det gjelder en eldre bil da? Gammel, ny? Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo123 Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 damndamn Nä det hjälpte visst inte helt... Imorse var den lika dan igen, även om det fungerar mycke bättre nu. Får se det som en tillfällig lösning - har tid på verkstaden om två veckor... Siter * GOLF IV 1.6 Sportline -98 * OPEL Corsa Swing 1.4 -97 [såld] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg