Gå til innhold

Turbo123

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Turbo123

  • Bursdag 08/13/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Datorer, Musik
  • Modell (eks S4)
    IV
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen Golf
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Webdesigner
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Sportline

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    14755035
  • Bosted
    Borås, Sverige

Turbo123's Achievements

  1. damndamn Nä det hjälpte visst inte helt... Imorse var den lika dan igen, även om det fungerar mycke bättre nu. Får se det som en tillfällig lösning - har tid på verkstaden om två veckor...
  2. Jag löste det på mitt sätt... :crazysant Jag misstänkte själv att tomgången på 780 varv/minut var för lågt. Egentligen ska kanske tomgången skötas elektroniskt med nått chip eller så. Men jag spände helt enkelt gasvajern en aning och sedan fungerade allt perfekt! :)
  3. Pluggledninger och Tannpluggar bytes för 1 månad sen. Dom letade då speciellt efter trasiga slangar och allt såg fint ut. LMM - vad är det? Går det att ställa upp tomgången själv?
  4. Ja batteriet är faktiskt dåligt/svagt! Har tänkt att byta det snart... Men hur kan ett dåligt batteri göra att bilen dör på tomgång? Angående tomgången - är 780 varv/min för lågt?
  5. Problem: Min Golf går ostabilt/ojämnt på tomgången och dör då lätt. Om jag stannar i en korsning/trafikljus dör den väldigt ofta. Om jag frikopplar i lågfart och varvtalet närmar sig tomgång, så kan den även dö medans jag kör!!! *Min Golf ligger på ca: 780 varv/min på tomgång. Är det för lågt? Går det på ett enkelt sätt att ställa upp tomgången själv?
  6. Har fått problem med att motorn rycker/skakar rejält när man på en växel håller låga varvtal (ofta under 2000 varv). Skakningarna upphör så fort man kommer upp på ett högre varvtal igen. Felet inträffar t.ex.: * När man kör för sakta på 5:ans växel (under 2000 varv) * När man kör mycket sakta på 2:ans växel och trycker gasen i botten. Visserligen är det kanse inte normal att köra på 5:an i 2000 varv eller lägre, men Golfen ska ändå klara gasen i botten på 2:an! ------------------------------------------------------------------------ Kan det vara någon slang som är av? Någon annan med samma erfarenhet? Tändstiften (tanneplugg) är nyligen bytta!
  7. Mye Takk :) Ska testa detta idag!
  8. När jag startar bilen blinkar "OIL" på en display. Någon som vet hur man släcker den lampan? - Jag gör oil-service själv!
  9. Jag kör hellre en BMW än AUDI och om dom ändå går lika bra blir valet enkelt. -->BMW - eller kommer AUDI 80 att gå mycket bättre än BMW 520? Ett annat alternativ är BMW 318 från -92. Har sett sådana som gått ca: 16 000 mil för under 30 000kr på http://www.blocket.se i Sverige. Så nu har jag tre alternativ: BMW 520 BMW 318 (årsmodell -92 eller -93) AUDI 80
  10. Funderar på att köpa en bil för runt 25 000 kr (i Sverige) Jag har tittat främst på AUDI 80 och BMW 520. Helst under 10 000 mil och årsmodell ca: 1988-1993 Vilket märke tror ni är det bästa köpet i den här åldersklassen? BMW eller AUDI? Motivera!
  11. Föresten... Tändstift = tanneplugg eller nått på norska :)
  12. Behöver byta tändstift på min Golf. Jag skruvade bort panelen i motorn och såg tändstiften en bit ner, men dom var inte lättåtkomliga. Det verkar som om jag måste skruva bort något som liknar ett luft ut/in-sug. *Klarar man det själv eller ska jag lämna in bilen till verkstad?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår