Gå til innhold

Defekt toppakning?

Ranger emnet


otis

Anbefalte innlegg

jeg vet at skrotkalle i eda har 2 fe3 motorer stående... kan ta en telefon dit?

 

http://gulasidorna.se/query?what=get_info&search_word=skrotkalle&company_name=&where=&advert_code=12168579&ax=

 

kan eventuelt hente den for deg, og sende med linjegods

 

eller så ligger det en til 2000 svenske her:

http://www.bildelsbasen.se/asp/partsearch/default.asp?action=showitem&lpnr=10552090

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja. Har fått tilbud på en motor i Martinussen demontering i sør-norge en plass. Dem skulle ha 4000-5000 for en komplett motor, men en overhalt topp.

1000-1200 i frakt og dermed 5000-6000 for en motor, det er jo ingen som har kun en topp og selge.

 

Hvor mye skal han Skrotkalle ha for en topp da?

 

Hvis du kan hente den til meg, så skal vel du ha en liten fortjeneste?

Og så kommer frakt i tillegg, regner med ca. 4000 for toppen med frakt og noen kroner til deg. Da er jeg like langt, men Skrotkalle er kanskje billigere?

Må vel ha en topp som er i fra 88 mod. og ikke nyere, da kompresjonen ble forandret i fra 89?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. da kan du ikke hente topp i svege.. der er det bare "low" comp motorer... siden alle bilene er levert med catalysator så da kan jeg ikke hjelpe deg...

 

hadde uansett ikke tatt noe fortjeneste... siden jeg kjører forbi omtrent en gang i uka... hehe

Mazda 626 2.0i 16v combi -88

x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert)

x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket)

x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja. Har fått tilbud på en motor i Martinussen demontering i sør-norge en plass. Dem skulle ha 4000-5000 for en komplett motor, men en overhalt topp.

1000-1200 i frakt og dermed 5000-6000 for en motor, det er jo ingen som har kun en topp og selge.

 

Hvor mye skal han Skrotkalle ha for en topp da?

 

Hvis du kan hente den til meg, så skal vel du ha en liten fortjeneste?

Og så kommer frakt i tillegg, regner med ca. 4000 for toppen med frakt og noen kroner til deg. Da er jeg like langt, men Skrotkalle er kanskje billigere?

Må vel ha en topp som er i fra 88 mod. og ikke nyere, da kompresjonen ble forandret i fra 89?

 

Dumt jeg ikke leste dette før. Kasta 2 slike topper for ikke så lenge siden. :(

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Uansett, hvor dårlig det gikk før jul, så går det mye bedre nå ihvertfall!

 

Toppen er byttet med en annen topp. Og det ser tilsynelatende ut til å virke bra. Det eneste jeg spekulerer litt på er at jeg synes at bilen ryker litt mer nå enn den gjorde før toppen sprakk!?

Vet ikke hvorfor, har hatt litt problemer med et par lekkasjer i noen kjøleslanger så jeg har ikke kjørt nok med bilen uten lekkasjer for å sjekke om motoren bruker kjølevæske. Men lekkasjene ser ut til å ha stoppet så nå er tiden inne for å følge nøye med kjølveæske nivået.

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor motoren skulle bruke kjølevann, da toppen som var på den andre motoren så meget bra ut, ingen misfarging på noe som helt. Skrapte og pussa med papir på blokka for å få den blank og glatt, og det ble den. Strammet med riktig moment med min ny innkjøpte moment nøkkel og i riktig rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår