SphinX Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Tenkte jeg kunne legge ut litt info om mitt turboprosjekt! Bilen var i utgangspunktet en Opel Vectra 2.0i 8v CD. Fant fort ut at dette ble for tamt og dødt! Så jeg gikk til innskjøp av en Vectra 2.0T delebil i fra Sveits. Vi er i full gang med prosjektet nå. Motoren er ute av min vectra og også av delebilen. Så har vi monteringen av motoren (ledningsnettet osv), samt bytting av interiør igjen. Når motoren er på plass, skal jeg etter planen sette inn EDS PHASE3+ chip og EDS intercooler(gir ca 316hk/475nM) og kanskje etterhvert større turbo (da nærmer vi oss vell 350hk tenker jeg) Var også så heldig at jeg fikk tak i 4-bolts bremseskiver (Vectra Turbo er 5bolts) fra tigerspeedparts.no så jeg slipper å selge DZ Exclusive felgene mine :) (8,5x17) Ellers så har bilen komplett sett med justerbare (kun stivhet) KONI, bilen i seg selv er senket ca 40mm, har også stabstang framme som skal på. Noen bilder (bildene av når bilen er komplett er gamle! Så er noen detaljer som er skiftet på.. øyelokka er lakkerte, nye felger osv.): Å her er noen bilder fra prosjektet: Den gamle slitne 2.0i 8v motoren... Den nye C20LET motoren... Delebilen.. "Hovedbilen" Flere oppdateringer kommer!! Siter Opel Vectra C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Rått prosjekt som sagt :D Du starta helt på nytt ja. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 fett... hva er prisen på en C20LET?? frister med en sånn motor ass:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 hehe,står hovudbilen trygd sånn som den står no?kva den står på?:) Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SphinX Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 fett... hva er prisen på en C20LET?? frister med en sånn motor ass:D:D Spørs om du vil ha hel motor, eller hel bil. Men pleier å ta rundt 20.000 for en motor. Da er de kjørte mellom 100k - 150k Så kommer girkasse osv utenom. Girkasse er vell rundt 5000 tror jeg ? Det er jo 6trinns da ;) Siter Opel Vectra C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SphinX Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 hehe,står hovudbilen trygd sånn som den står no?kva den står på?:) hehe.. står trygt den :) Står på 2 støtter framme, og på hjula bak. Delebilen står på 3 par dekk på hver side:P Siter Opel Vectra C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Velibra Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 hmm..stili! skulle hatt motoren din :P Siter 02 Vw Golf TDI4-Motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 hmm..stili! skulle hatt motoren din :P Vectra med calibra front? Syns du skal legge ut prosjekt!:) Edit: du hadde jo det :hello: Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Velibra Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Fått i motoren? Siter 02 Vw Golf TDI4-Motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SphinX Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Nei motoren er ikke i enda, har god tid.. siden det er vinter og drittvær nå, vil jeg ikke bruke bilen noe uansett.. Så da er det like godt å ha god tid! Hastverk er lastverk vettu :P Men var oppe idag å skrudde av fjærbeina, fordelingskassen osv.. Så er klar til å hives i nå øyeblikk, bare flytte øve de gamle fjørbeina først! Siter Opel Vectra C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Velibra Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Nei motoren er ikke i enda, har god tid.. siden det er vinter og drittvær nå, vil jeg ikke bruke bilen noe uansett.. Så da er det like godt å ha god tid!Hastverk er lastverk vettu :P Men var oppe idag å skrudde av fjærbeina, fordelingskassen osv.. Så er klar til å hives i nå øyeblikk, bare flytte øve de gamle fjørbeina først! oki..fekk motoren fra da? hvor holde du til? Siter 02 Vw Golf TDI4-Motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SphinX Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 oki..fekk motoren fra da? hvor holde du til? En kamerat importerer biler fra Sveits og tyskland og selger motorene, men jeg kjøpte en hel bil av han :) Så dersom noen trenger motor/deler til Opel så er det bare å ta kontakt så fikser vi noe (Calibra/Vectra for det meste) Holder til like utenfor Stavanger! Siter Opel Vectra C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Velibra Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 En kamerat importerer biler fra Sveits og tyskland og selger motorene, men jeg kjøpte en hel bil av han :)Så dersom noen trenger motor/deler til Opel så er det bare å ta kontakt så fikser vi noe (Calibra/Vectra for det meste) Holder til like utenfor Stavanger! borderen har en calibra som han er ute ette c20let motor til. fixer du det? :) pris på motor ca? her er eit bilde av bilen hass. Siter 02 Vw Golf TDI4-Motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SphinX Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Pen bil! :) Prisen på C20LET er rundt 20-25.000kr alt etter kmstand! Så kommer girkasse i tillegg dersom de vil ha 6.trinns kasse (F28 ). Kan muligens fikse dette ja! Vet det er en calibra turbo inne nå, men tror kanskje den er reservert. Men han som henter bilene for "oss" er nede 1-2 ganger i måneden så vitt jeg husker. Så skal alltids klare å få tak i en til dere.. Send meg en pm dersom dere blir mer interessert foresten.. motorene leveres selvfølgeligvis med komplett ledningsnett + hjernen Siter Opel Vectra C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SphinX Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Nå er motoren i! Så nå gjenstår det bare få koblet alt det elektriske og slanger osv.. + å skifte om interiøret, så er den klar for sommersesongen :) Siter Opel Vectra C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg