tmeland Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Lurer litt på om det er mye arbeid og evt hva som må gjørest for og sette i manuell kasse i ein Volvo 740 GLE 2,3l med automat gir? Må jo legge opp til clutch og diverse da men hadde vert fint om noen kunne forklart litt nærmere hva som må til :) Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmeland Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Ingen som har peiling? Kjipt for ein 18åring og kjøre rundt med automatkasse :P Så da må den byttes ut i ei manuell kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Lurer litt på om det er mye arbeid og evt hva som må gjørest for og sette i manuell kasse i ein Volvo 740 GLE 2,3l med automat gir? Må jo legge opp til clutch og diverse da men hadde vert fint om noen kunne forklart litt nærmere hva som må til :) Mvh skal være så vanskelig du må bare ha en manuell kasse og skaffe deg pedalsettet + en ny clutch. det digeste er hvis du får tak i en 940 kasse å sette inn. er ikke noen modifikasjoner du trenger å gjøre siden festene er like Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Da må du ha girkasse med clutchhus.Muligens nytt svinghjul, det er jeg ikke sikker på, men det er jo en lett jobb og ikke så altfor kostbart. :) Ny mellomaksel dersom du vil ha m46 m/overdrive. Ellers mener jeg den du har skal passe på m47 kassene. Nytt pedalsett. Clutchpumpe dersom du vil ha hydraulisk. Eller bare no vaier saker, det er opp til deg selv. Og selvfølgelig clutch trykkplate m.m. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 lider av samme problemet selv.. litt kjekkere å ha den siste pedalen og gire når du vil selv.. men hvordan blir det sjåandes ut ved girspaken da? et stort tomrom? Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 lider av samme problemet selv.. litt kjekkere å ha den siste pedalen og gire når du vil selv.. men hvordan blir det sjåandes ut ved girspaken da? et stort tomrom? Blir seendes ut slik som på vanlige 740'er med manuell. Må jo selvfølgelig ha plastdekselet som sitter der og. Noe jeg glemte og nevne i posten min + girstang feste til girstang osv. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 man må ha nytt svinghjul, ja - biler med automat har ikke svinghjul, de har en flexplate. dette er en tynn plate for å feste converter til motor. i ytterkant har den tenner til starteren. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 man må ha nytt svinghjul, ja - biler med automat har ikke svinghjul, de har en flexplate. dette er en tynn plate for å feste converter til motor. i ytterkant har den tenner til starteren. Vet du om denne plata går overens mellom de forskjellige volvomotorene? Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Du må få tak i et svinghjul fra en manuell motor, skal du ha hydraulisk overføring på clutchen eller vaier? Hvis du skal ha hydraulisk på du har 2 pumper osv, det er mye jobb.. åssen motoer det snakk om? mvh petter Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Du må få tak i et svinghjul fra en manuell motor, skal du ha hydraulisk overføring på clutchen eller vaier? Hvis du skal ha hydraulisk på du har 2 pumper osv, det er mye jobb.. åssen motoer det snakk om? mvh petter Er da ikke mye jobb dette? har selv gjort dette. Er så og si bare plug and play. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Du må få tak i et svinghjul fra en manuell motor, skal du ha hydraulisk overføring på clutchen eller vaier? Hvis du skal ha hydraulisk på du har 2 pumper osv, det er mye jobb.. åssen motoer det snakk om? mvh petter du kan ta utganspunkt i en b230et ;) Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmeland Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Skal ikkje si sikkert åssen motor det er. Veit bare at det er 740GLE med 2,3liters motor og rundt 130hk. Har ikkje fått henta bilen enda ser du.. Men det er bare og skaffe seg svinghjul, kasse, clutch og mellomaksling da altså? Samme åssen clutch eg skal ha.. Går det ikkje med vanlig wire da? Så lenge det funker er eg fornøyd. Så det letteste blir og legge opp med wire da? Og kor mye vil dette da koste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 få med pedalsett fra samme bil, så har du pedal og alt du trenger. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmeland Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Ok, Takker :) Men lurer fortsatt litt med clutchen.. Åssen blir det med den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 hvis du tar med pedalsett, har du også den øvre servosylinderen. du får også med deg røret ned til kassa, det er ikke sikkert du kan bruke det - men da kan du ihvertfall bruke niplene. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.