SphinX Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Tenkte jeg kunne legge ut litt info om mitt turboprosjekt! Bilen var i utgangspunktet en Opel Vectra 2.0i 8v CD. Fant fort ut at dette ble for tamt og dødt! Så jeg gikk til innskjøp av en Vectra 2.0T delebil i fra utlandet :) Vi er i full gang med prosjektet nå (desverre ikke fått tatt noe bilder). Motoren er ute av min vectra og også av delebilen. Så har monteringen av motoren igjen (ledningsnettet osv), samt bytting av interiør. Når motoren er på plass, skal jeg etter planen sette inn EDS PHASE3+ chip og EDS intercooler(gir ca 316hk/475nM) og kanskje etterhvert større turbo (da nærmer vi oss vell 350hk tenker jeg) Var også så heldig at jeg fikk tak i 4bolts bremseskiver (Vectra Turbo er 5bolts) så jeg slipper å selge de nydelige felgene mine som jeg aldri husker navnet på damndamn Skal få tatt noen bilder så fort så jeg kan!! Ellers så har bilen komplett sett med gule justerbare konidempere, bilen i seg selv er senket ca 40mm, har også stabstang framme.. stabstangen kombinert med koni demperene gjør at den henger noe så inni helvete på veien :D Her har jeg noen gamle bilder med de gamle felgene og diverse andre detaljer som mangler/er vekke: Gamle bilder! Etter disse bildene har det blitt ett par forandringer: "Scoop'a" på panseret er vekke nå, Øyelokka er lakkert i bilens farge, nye 17x8.5 felger og nå som sagt snart ny motor ;) Opel Vectra C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dustelie Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Er det 4WD eller FWD? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SphinX Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Det blir FWD, blir for mye arbeid med 4WD Opel Vectra C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Rått! 2.0 T, hvilken motor mener du da? C20LET? Mere bilder!!! :) - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SphinX Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Det er en C20LET ja :) Skal se om jeg ikke får husket kamera i morgen når jeg skal opp :) Opel Vectra C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 ska komma å knipsa bilder eg ole :) * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Vectra turbo er moro greier ja.. Var farlig nær å kjøpe meg en sånn en gang. Men Drivverket er jo rett og slett fantastisk teit, rett og slett. Men med permanent framhjulsdrift blir det vel bra:) Moro lyd med effektanlegg! Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SphinX Skrevet November 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Ja skal bli bra med permanent framhjulstrekk! Herlig lyd med effektanlegg ja :) Opel Vectra C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 §1 Alle prosjekt tråder skal ha lik type tittel. Kallenavn: Biltype - Prosjektnavn Eksempel: Marius: Nissan 200sx S14 - S14,5 prosjekt Alle plikter selv og forandre sin tittel til det nye systemet. Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg