[JR-Performance] Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 dynamoen på min 85corolla døde på vei til jobb idag tidli! har fått tak i ny(brukt-helt fin) og nå lader den som bare det.... LADER MED 19.4V!!! dette kan umuli vere sunt?? hørte snakk om laderegulator? hvor ligger denne? noe jg kan gjøre sjøl? 19.4v er 5 volt for mye det! Takker for ALLE svar! fort! :pray Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 ']dynamoen på min 85corolla døde på vei til jobb idag tidli! har fått tak i ny(brukt-helt fin) og nå lader den som bare det.... LADER MED 19.4V!!! dette kan umuli vere sunt?? hørte snakk om laderegulator? hvor ligger denne? noe jg kan gjøre sjøl? 19.4v er 5 volt for mye det!Takker for ALLE svar! fort! :pray Det høres ut som om regulatoren på den har gått ja. tipper på at den sitter i samme klompen som børstene, det ser du om det står et tall på børstebroa det. (eks 14,6v) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 ok, takk for svar... men er det alvorlig farli å kjøre med dette sånn? har tre mil til jobb om morran, så kjekt å vite om det går... vet ikke hva som gjor at gamledynamoen røyk.... kanksje en blanding av stort stereoanlegg og høye turtall.... går det an å flytte over regulatoren fra den gamle til den nye? skal ned å kikke litt på det snart Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 ']ok' date=' takk for svar... men er det alvorlig farli å kjøre med dette sånn? har tre mil til jobb om morran, så kjekt å vite om det går... vet ikke hva som gjor at gamledynamoen røyk.... kanksje en blanding av stort stereoanlegg og høye turtall.... går det an å flytte over regulatoren fra den gamle til den nye? skal ned å kikke litt på det snart[/quote']Det går fint å flytte over børstebroa så sant de er like. går nok å kjøre, bare prøv å hold turtallet ned siden den lader mer ved høyere turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 tror ikke den lader mer på høye turtall... ligger ganskje stabilt på rundt 19V :rockets jævla dritt..... kjøpe bil:D? Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Kan være at du har glemt en liten leding som kanskje henger og slenger, for trenger nødvendigvis ikke være regulatoren som er død! Og du koker nå bil batteriet ditt hvis du lader det høyere enn hva det er egnet til.. 12-14V ! Så mitt råd er ikke kjør med dette! Værste fall kan batteriet ditt eksplodere har jeg hørt! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 har gelè batteri. exide etlerant... skal ned NUH og c på det.. Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 2minutter i garasjen og problem løst. årsak: upålitelig gammelt multimeter. tiltak: måle med nyy multimeter. ladespenning: 14.3V :D takker og bukker for alle svar:D :crazysant Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Så du vet det til senere er det IKKE innebygd laderegulator i dynamoen på disse. Den sitter ved fjærbeinet på førersiden, en svart klump. Men da var ihvertfall problemet løst. Vet av erfaring at dynamoene på disse ikke er glad i anlegg og ekstralys! på 2,5 år bytta jeg dynamo en gang og børster en gang...hehe... Men da hadde jeg 2x100W ekstralys og et temmelig stort anlegg.... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet November 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 ja, fant ut om ladereg... ja. har ganske stort anlegg sjøl, pluss grøftelys Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 du kan som regel også bytte børster isteden for å bytte hele dynamoen, men det er litt arbeid. Du må splitte dynamoen og lodde ut de gamle, for så og lodde på de nye... blir billigere da! ca 50lappen for nye børster! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.