Gå til innhold

Trenger hjelp til 2X750W RMS

Ranger emnet

Kong-Erik J

Anbefalte innlegg

id og d2 spiller like bra ;) eller..d2 har fordelen nå med 30mm slag så den vil nok trøkke mer i dybden..

men de spiller like fint, bare at de har forskjellig karakter som lokker forskjellige lyttere.

d2 er mer linear/nøytral enn id som jeg opplevde litt muddy i dypbassen (under de 35~30 ja..hehe..)

edit: bakdelen med id...? de har ikke 15" ;)

men regner med at 3stk 15d2 skal rule gata :D hehe...

mvh, stg

da er mag d2 15'' er den nye drømmen! cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

les litt historie du...............

http://www.rockfordfosgate.com/about/

Litt reklame ja, mange før deg som har gått på det.

Vet ikke hvor lenge du har vært i bilstereogamet, men jeg kan fortelle det at Rockford er ikke hva det var.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel kansje tatt meg vann over hodet nå......

Det er ikke lenge det. 2 bilen nå.

Men folk har forskjellig:

Mening

Erfaring

oppfating av hvordan musikk skal høres ut

Og det må jeg respektere

Og jeg har gjort meg opp ei mening stort sett uten erfaring. Kansje dumt, men men. Jeg har tatt et valg og prøver. så får vi se om meninga mi endrer seg etter hvert som erfaringa stiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder subbere syns jeg rockford er et bra merke.. syns hx2'en var toppen personlig, men jeg har hørt power t2 med skikkelig forsterker på og det spilte heftig...merket er nok litt overpriset kanskje, men jeg betaler iallfall gjerne litt mer for et merke jeg vet hva jeg får av.. har hatt mange billigmerker, men det er ikke akkurat noen av de som har imponert meg stort når det gjelder basskontroll, det har derimot rockford..

det eneste "billigmerket" som har imponert meg når det kun gjelder lydtrykk er faktisk ma audio.. var ikke akkurat den råeste basskontrollen, men trykket var det ingenting i veien med.. :D

er mye rått på markedet så det beste tipset jeg kan gi er å ikke stole blindt på selgere, men lese litt om hva du skal se etter og høre etter for å bestemme deg for hva du skal ha på best mulig måte.. en annen god ide er å google litt på de merkene du har lyst til å vite mer om og se på erfaringene til folk som har brukt de forskjellige produktene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men nå er det nok off-topic her.

starte ny tråd? nei. Fordi det er som jeg sa i stad er vel egentlig løsnigen på den? og diskusjonen får ikke bedre løsning enn hva jeg sa i stad? Tror jeg...

han har jo fått forsterkeren sin! :hammer

når det gjelder subbere syns jeg rockford er et bra merke.. syns hx2'en var toppen personlig, men jeg har hørt power t2 med skikkelig forsterker på og det spilte heftig...merket er nok litt overpriset kanskje, men jeg betaler iallfall gjerne litt mer for et merke jeg vet hva jeg får av.. har hatt mange billigmerker, men det er ikke akkurat noen av de som har imponert meg stort når det gjelder basskontroll, det har derimot rockford..

Da tror jeg ikke du har alverden med erfaring. jeg har 2x12'' peerless resolution i en carina e. Har seriekoblet de til 8ohm på den nye minste alpine monoblokken, og jeg spiller så høyt at klærne blaffrer i bilen. og dette er med kontroll! Tviler ikke på at et par hx2 hadde spilt råere, men ikke kom å si at det ikke er noe relativt billig som spiller rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta det litt med ro a.. :hammer har ikke akkurat testet alt og jeg sier definitivt ikke at noe billig ikke kan spille bra... eneste jeg sier er at JEG har ikke blitt imponert av noen billigmerker enda.. overbevis meg gjerne..

uansett har jeg vært ute av gamet en stund nå... mistet lappen for et par år siden så da har det ikke blitt så mye bilstereo på meg på en stund så ting som er kjent nå er relativt ukjent for meg egentlig.. peerless har jeg ikke hørt om engang..

edit: kom visst en post mellom der.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta det litt med ro a.. :hammer har ikke akkurat testet alt og jeg sier definitivt ikke at noe billig ikke kan spille bra... eneste jeg sier er at JEG har ikke blitt imponert av noen billigmerker enda.. overbevis meg gjerne..

uansett har jeg vært ute av gamet en stund nå... mistet lappen for et par år siden så da har det ikke blitt så mye bilstereo på meg på en stund så ting som er kjent nå er relativt ukjent for meg egentlig.. peerless har jeg ikke hørt om engang..

det var ikke ment som noe negativt. bare en liten oppklaring. Peerless er et danskt merke. http://www.tymphany.com/ og Eltek er importøren. De har mye ralativt billig bilstereo, og det spiller bra til prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke ment som noe negativt. bare en liten oppklaring. Peerless er et danskt merke. http://www.tymphany.com/ og Eltek er importøren. De har mye ralativt billig bilstereo, og det spiller bra til prisen!

sikkert, men kom ikke å fortell at de spiller bedre en RF sine !! det blir utrolig dumt for å si det mildt.. slenger meg på diskusjonen fordi du prøver å heve opp Peerless til et nivå de ikke fortjener å komme opp i ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peerless og Rockford er to forskjellige merker på alle måter!

Rockford har vært med i gamet lenge og har hatt sin beste periode for en stund siden nå.. Nå lever de ganske mye på navnet sitt..

Peerless er ikke det eldste merket akkurat, men satser på god lyd og ikke like mye på brutale elemtenter som skal trykke. Og Peerless ligger i en annen prisklasse også, ihvertfall Resolution serien det var snakk om.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert, men kom ikke å fortell at de spiller bedre en RF sine !! det blir utrolig dumt for å si det mildt.. slenger meg på diskusjonen fordi du prøver å heve opp Peerless til et nivå de ikke fortjener å komme opp i ...

les litt bedre før du svarer i allefall! har aldri sagt at peerles spiller bedre en rockford. det jeg har sagt til RoBoX er at det faktisk finnes mye som spiller bra til en grei pris! alt står litt lenger ned... :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen link til denne frosterkeren? 2x 1100W RMS 4 ohm hørtes massivt ut..

Her er linken :D Har ikke hentet den ennå men etter det jeg har fått med meg har han endel ellementer liggende også????? Isåfall får han bare vise meg litt rundt og vise meg hva han har :thumb

http://www.interfireaudio.com/products_ampli_ifb.htm

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider