Gå til innhold

Boosti: Volkswagen boble prosjekt

Ranger emnet


Boosti

Anbefalte innlegg

Har jobba med motorsykler og han ene på jobben sa du får kjøpt en Vespa Ciao i danmark for 6500kr tror jeg denne skal være lik bravoen utenom lyktene, variator og emblem. Har tenkt og kjøpe en selv og foreta rammebytte. Bravo deler er så godt som umulig å få tak i nytt.

64 1500S Notchback

71 Manta S

74 Harley Davidson XLCH

80 Vespa Bravo

89 Mazda RX7 Turbo2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stili boble prosjekt :D

Blir nok rå når den blir ferdig..

Har selv en boble.. men der er det enda mere jobb enn her..

*ingen kanaler

*rust i gulv

*elektriskt rot

*1500 ++ (ukjent heste krefter - får ikke motoren til å gå jevnt)

*må pusse ned hele bilen, for å så spakle og grunne på nytt

 

Men planene er klare..

*Sort bil

*Mine rustede Cromespoke felger blir slipt ned.. ukjent farge etter på..

*prøve å redde US fronten med ekstra lysene

*få montert 2 speil på bilen

*heve bilen, slik at den ikke gneger asfalt hele tiden

 

Men først må man få tak i litt cash....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

En stund siden jeg oppdaterte her sist...ikke mye er gjort....men jeg har i vertfall begynnt med lakkeringa. Det er snø i lufta og støv på motorlokket, så kvaliteten på lakken kommer dårlig fram på bilde. Det er ikke no show lakk, men det er heller ikke meninga. Det skal væra en røff look....:evilspide

WebHPIM5352.jpg

HPIM5371860x644.jpg

 

Her har det vært noen før meg, og gjort elendig arbeid...:boxing

HPIM5377860x644.jpg

 

Fått kjøpt meg teppe sett....i bra stand

HPIM5383860x644.jpg

 

Måtte bare prøve montere det. Det passa bra, men det er mye sveising igjen før det kan monteres. Teppesette trenger også en rens før det kan monteres.

HPIM5391860x644.jpg

 

HPIM5393860x644.jpg

 

HPIM5390860x644.jpg

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte meg fire pungts seler i dag, som jeg skal ha i bobla etter vært.

 

HPIM5661800x602.jpg

 

Det er desverre ikke hull i sete ryggen....men sete er så pass lite at skulderne på persoen som sitter i sete.

Kommer over kante der. Så da gjør det ikke no om det er hull eller ikke. B)

 

HPIM5662800x602.jpg

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva er det som ikke er originalt på bobla di? du har 6v el system (alt fra 1300 og oppover har 12v). og riktig nok kom 1500 i 67, men den hadde større baklykter.. 1500 motoren er på bunn og grunn en sprek motor i forhold til hester, og skal du trimme en original T-1 motor, er 1500 gull verdt.. Den tåler mye. Har noen liggende i deler, hvis det skulle være av interesse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var helt dødt her jeg...så hadde glømmt av dena tråden. Men her var det vist litt liv...

 

Bobla mi er vel helt orginal enda, og det er 6v ja. 67` 1500 kom med små lykter som på min og. Så det er orginalet. Skal begyner med motor til vintern igjen, så trenger nok ikke motor deler før den tid. Men kan jo kontakte deg da og høre om du enda har noe liggenes.

 

Singh_Supreme: Det er som og lakke med vanelig lakk. det eneste er at man slepper og passe på om man får en fin plank flate. Men jeg er ute etter litt sånn

ruffrod look, så for meg er det ikke så veldig viktig åssen resultatet blir.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får oppdatere litt her og da....

 

I helga som var starta jeg med og strippe de orginale setene for og så sveise egene vippe fester til bøtte stolene. Må væra litt pettersmart og finna på en løsning på hvordan jeg skal lage lås i bakkant. Så jeg får enkelt vippa sete fram over, og enda låst det under kjøring.

 

Litt bilder:

 

Understelle og stol...

HPIM5721.jpg

 

HPIM5719.jpg

 

HPIM5720.jpg

 

Sånn cirka åssen det skal bli...

HPIM5723.jpg

 

Fester som skal sveises fast...

HPIM5726.jpg

 

HPIM5727.jpg

 

Pusse litt...

HPIM5728.jpg

 

Finne fram sveiseaperat....funker fint til sånn små punkting..

HPIM5729.jpg

 

Smart og huske denna.....fikk sveiseblink for et par år tilbake...lite hyggelig..

HPIM5736.jpg

 

Punkta fast...sitter som bare det...

HPIM5739.jpg

 

Prøvemontert feste fra understelle til bøtte stola.

HPIM5741.jpg

 

Personelig syntes jeg sete heller litt mye bakover, men det blir litt høyere i bak kant når jeg får mekka til no smekk lås der.

HPIM5748.jpg

 

Mangler et metal deksel på siden av understelle, så det blir ikke så åpent. Ser nå også at sete har blitt veldig møkkete.

HPIM5752.jpg

 

Og vippe ble det :)

HPIM5751.jpg

 

Pussing og mere pussing.

HPIM5753.jpg

 

Pussa ferdig taket i går kveld, klart for grunning....

HPIM5754.jpg

 

Panseret er også snart klare for grunning og lakk....

HPIM5755.jpg

 

Når jeg mister motivasjon så er det bare og setta seg ned her en stund, og drømme og crusing til sommern :)

HPIM5713.jpg

 

Bare slang de oppi sete for og se sånn cirka åssen det blir. Må finne meg noen litt mer retro skulderputer :well

HPIM5718.jpg

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som ikke er originalt på bobla di? du har 6v el system (alt fra 1300 og oppover har 12v). og riktig nok kom 1500 i 67, men den hadde større baklykter.. 1500 motoren er på bunn og grunn en sprek motor i forhold til hester, og skal du trimme en original T-1 motor, er 1500 gull verdt.. Den tåler mye. Har noen liggende i deler, hvis det skulle være av interesse..

 

 

Er vel 1600 blokken, nærmere bestemt as41 blokken som regnes som den sterkeste t1 blokken..

12v kom vel på alle modeller fra <67 med unntak av "spareboblen" som ble levert oppover 71tallet med 6v og 1200..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår