Gå til innhold

HPfreak: volvo 243- volvo hearse

Ranger emnet


HPfreak

Anbefalte innlegg

Hei. Som sikkert noen her allerede vet så har jeg tidligere hatt en 1977 Volvo Likbil.

 

Denne har jeg nå kjøpt tilbake og tenkte å lage en liten tråd her om den.

 

Legger ut noen bilder av hvordan den så ut da jeg hadde den, og de bildene jeg har tatt av den nå må jeg få lagt inn på dataen her. Tar litt tid da detter en en urtolig gamel maskin og langt ifra min ;)

 

Motoren som sitter i er en b21 og med automat kasse. Dette suger max siden motoren er så og si total havarert ;)

 

Planen videre er nå å skaffe en skikkelig motor. Snakker ikke da om masse HK og ting, men drømmer litt om en nyere ft motor ;)

 

Så må jeg har girkasse til den. Gjøre litt om på mellomakselen. Og skal så klart ha sperre. Nye bremser skal på. Senke den utrolig mye. Så mye det går. Fine felger skal på. Også skal den lakkeres svart matt.

Og så klart fet stereo ;)

 

Bilen er forlenget mellom sjafør stolene og baksetet på en vanlig 245 så avstanden var vel på ca 130 cm. Dette skal utnyttes ved å smelle inn baksetet og skape limo følelse ;)

 

Jo må ha nye seter også da disse er rimelig slitne.

 

Annet jeg trenger i tilfelle noen har liggende. Er speil og lista over front ruta. Tror ikke det var mer sånn i farta egentlig. Håper bildene kommer fram under her nå :)

 

43KH0020.jpg

 

43KH0021.jpg

 

43KH0022.jpg

 

Bare jeg finner et sted jeg kan stå med bilen så er jeg igang ;)

 

Kom gjerne med forslag og innspill. :D

hei har du solgt tv dvd til bil hvad er siste priss for de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Endelig en god nyhet fra Sverige.

 

Om jeg ikke undviker så veldig mye på hk fra hva volvoene hadde orginalt så hadde ikke dem noen innvendinger på at jeg satte inn annen motor. Forklarte at den motoren jeg har i er langt under hva Volvo orginalt godkjenner 200 serien med og svarte at det skulle absolutt ikke være noe problem med dette. Og skulle Biltilsynet her i Norge ha noe spørsmål var det bare å ringe dem.

 

Så skulle få bekreftelses mail fra dem i morgen som jeg kunne ta med til Biltilsynet her, så var d klart for å kunne godkjenne :)

 

Da fikk man plutselig motivasjon igjen :)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skjer det noe mer her a?

 

Forresten, har muligens en slik en på hånda.. 77-78mod...Mulig nyere, da det er nyfront etc..

Er detta biler som er sjeldne, og verdt masse penger, eller er det slik som andre volvoer? Billig altså.. :p

 

Den jeg vet av, er ikke strøken, endel rust, uten motor og gir og muggent interiør.. Hva ville du gitt for en slik?

 

Sorry OT.

Kan fjerne innlegget dersom du vil det. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg hadde ikke gitt mye for den. Disse er sjeldne men er ikke orginale volvoer på en måte siden dem er bygd på verktsted som ikke er lisensiert fra volvo.

 

Jeg ga ikke mye for min med ødelagt motor og lakk som flasset. Med slitne seter men eller strøken innvendig. En i sverige gikk for 15 SEK ble d vel men denne hadde turbo motor som fungerte.

 

Så blir nok desverre bare sett på som en rar volvo av folk.

 

Likbiler er uansett billige for er ikke mange som vil ha disse.

 

Skal du ikke ha den send meg info så kan d hende jeg tar den :)

 

Og husk, det er et helvete å få godkjent den med en annen motor enn B21.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg hadde ikke gitt mye for den. Disse er sjeldne men er ikke orginale volvoer på en måte siden dem er bygd på verktsted som ikke er lisensiert fra volvo.

 

Jeg ga ikke mye for min med ødelagt motor og lakk som flasset. Med slitne seter men eller strøken innvendig. En i sverige gikk for 15 SEK ble d vel men denne hadde turbo motor som fungerte.

 

Så blir nok desverre bare sett på som en rar volvo av folk.

 

Likbiler er uansett billige for er ikke mange som vil ha disse.

 

Skal du ikke ha den send meg info så kan d hende jeg tar den :)

 

Og husk, det er et helvete å få godkjent den med en annen motor enn B21.

 

 

Ah.. såpass. Får dra å høre med eieren hva han sier da.. Den har stått lenge bak en fjøs, så...

Bilen var ihvertfall gått lite.. Nesten 100.000 mener jeg.. Om jeg ikke husker helt feil, er det mulig det stod en v6'er i denne.. b27e ellernoe.. usikker der..

 

Uansett, takk for svar. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en annen motor enn B21 så er ikke dette orginalt. Har orginale brosjyren for disse bilene og slikt ble den ikke levert med. Om d da ikke er en ambulanse eller noe. Tror disse kanskje kan ha andre motorer men litt usikker. Men du bør ikke gi mer enn 5 for den syns jeg.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er neppe noen ambulanse.. Her er bilde av den:

DSC00446.jpg

 

Mulig det er bytta motor, men er som sagt usikker.. Synes bare å huske at eieren sa det var v6'er i den..

 

Forresten, har ikke sett noen bilder av interiøret ditt..Mulig det lå på noen sider jeg hoppa over, men om du har noen av interiøret du ikke har i tråden her, er det bare å slenge dem ut.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er bygd på nyere typen og ikke lik min. Vil heller tro denne er rundt 1980. Hvis ikke har dem bytta front og blitt bygd av noen andre for ser ut som det er standard dørene og ikke 242 dørene. Men grom fet for d :)

 

Nå har jeg kastet ut stolene for dem skal ikke sitte i bilen uansett. Skal jo ha inn S60 stolene i denne. Men kan få tatt bilde av dashen og dørtrekkene. Men bakover er alt fjernet hos meg for skal muligens ha inn baksete eller bygge noe til stereo der.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Er neppe noen ambulanse.. Her er bilde av den:

DSC00446.jpg

 

Mulig det er bytta motor, men er som sagt usikker.. Synes bare å huske at eieren sa det var v6'er i den..

 

Forresten, har ikke sett noen bilder av interiøret ditt..Mulig det lå på noen sider jeg hoppa over, men om du har noen av interiøret du ikke har i tråden her, er det bare å slenge dem ut.. :p

 

Den der står i sollia på Senja. Hvor har du ifra at den er rustet og muggen?

 

Mener denne skal være dønn strøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår