Gå til innhold

Kondensator guiden

Ranger emnet


sooocool

Anbefalte innlegg

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bytt batteri og bruk mer enn 20mm2 kabel om du skal ha 1000w! Dynamo blir ikke ødelagt.. men stereoannlegg sliter nok endel på dynamo, spes om du spiller høyt :) Jeg har måttet bytte en gang allerede..

 

er det bare stømkabelen fra batteriet som skal være større enn 20mm2?

de på boomboom.no sa at den ville passe da... men men, hva bør jeg gå over til da ?

 

det er ikke nødvendig å bytte dynamo eller sette på en kondensator hvis jeg kjøper et stinger batteri+?

Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler

Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler

 

Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare stømkabelen fra batteriet som skal være større enn 20mm2?

de på boomboom.no sa at den ville passe da... men men, hva bør jeg gå over til da ?

 

det er ikke nødvendig å bytte dynamo eller sette på en kondensator hvis jeg kjøper et stinger batteri+?

 

Benytt helst tykkere kabel på alt av strømkabel! Du tjener faktisk overraskende mye på å oppgradere strøm og jord på dynamoen også!

 

Og om de mener 20mm2 holder så har de ikke mye tro på produktene sine :)

 

Trenger nok ikke dynamo eller kondis om du ikke spiller på full pelefetting hele tiden :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytt helst tykkere kabel på alt av strømkabel! Du tjener faktisk overraskende mye på å oppgradere strøm og jord på dynamoen også!

 

Og om de mener 20mm2 holder så har de ikke mye tro på produktene sine :)

 

Trenger nok ikke dynamo eller kondis om du ikke spiller på full pelefetting hele tiden :D

thanks , men hva slags strømkabel bør jeg "oppgradere" til da? 30mm 40mm??

Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler

Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler

 

Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 F kondensator: hvis du tømmer den ved å ta en fullt oppladet sånn av fra batteriet og så tar du og stikker fingene i munnen (alle sammen) .. så tar du nen ene hånden på ene polen (på kondensatoren) og den andre på den andre polen (prøv det Boomboox) .. da får du tømt i deg en kondensator på omtrent 120 dels sekund som blir 120 x 1 amp = 120 AmpSec ..

 

Du vil garantert ikke overleve, men det driter jeg egentlig i .... ha en fin kveld dere, og for all del: tro på svada, for fakta er ikke så kult :iconsm

 

du får vel ikke i deg 120AmpSec? 120Asec er vel 120A i en sekund..

 

Og jeg kan huske sist jeg gjorde dette, ergo jeg lever! Og her ser vi jo hvor liten stund en kondis hjelper før den mæ opplades igjen! Og da er den jo bare strøm"brukende" komponent i kretsen når den opplades..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thanks , men hva slags strømkabel bør jeg "oppgradere" til da? 30mm 40mm??

 

Har du 20 fra før? da kan du legge en 20mm2 til :) Eller gjerne en 30mm2 slik at du kan oppgradere senere uten å trenge å tenke på dette :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså for å si det slik, jeg kjøpte et kabelkit for 500kr som jeg har åpnet, der er det 20mm2 men kan jo bruke alt og sette på en 40mm da... ?

 

Japp, ikke noe galt i å strekke dobbelt! Plass finner du under tepper alltids! Ikke noe problem med dobbel 50mm2 hos me.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 F kondensator: hvis du tømmer den ved å ta en fullt oppladet sånn av fra batteriet og så tar du og stikker fingene i munnen (alle sammen) .. så tar du nen ene hånden på ene polen (på kondensatoren) og den andre på den andre polen (prøv det Boomboox) .. da får du tømt i deg en kondensator på omtrent 120 dels sekund som blir 120 x 1 amp = 120 AmpSec ..

 

Du vil garantert ikke overleve, men det driter jeg egentlig i .... ha en fin kveld dere, og for all del: tro på svada, for fakta er ikke så kult :iconsm

 

På 12 volt vil vel ikke dette merkes en gang? og den formelen din stemmer ikke i det hele tatt!

 

Foresten, en klåfingret kamerat laddet en kondensator med 230 volt på GK elektro og fikk den utladet ved å berøre polene, det gjorde vondt, men ikke noe mer. Han lærte bare noe om kondensatorer ;)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, ikke noe galt i å strekke dobbelt! Plass finner du under tepper alltids! Ikke noe problem med dobbel 50mm2 hos me.

 

vil en kabel på 40mm fungere like bra som 2x20mm?

Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler

Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler

 

Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel viktig å få med seg at vi snakker om 20 mm2 og ikke 20 mm. Kabel er ikke 20 mm (2 cm) tykk.

En 20 mm2 kabel er ca 5 mm tykk mens en 50 mm2 kabel er ca 8 mm tykk.

 

Vi snakker hele tiden om metallet inni kabelen.. altså ikke inkl plastikk utenpå.

 

NB: jeg trodde ikke at dere trodde det var mm og ikke mm2, men dere skrev feil..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel viktig å få med seg at vi snakker om 20 mm2 og ikke 20 mm. Kabel er ikke 20 mm (2 cm) tykk.

En 20 mm2 kabel er ca 5 mm tykk mens en 50 mm2 kabel er ca 8 mm tykk.

 

Vi snakker hele tiden om metallet inni kabelen.. altså ikke inkl plastikk utenpå.

 

NB: jeg trodde ikke at dere trodde det var mm og ikke mm2, men dere skrev feil..

 

var 20mm2 andre jeg mente, trodde du skjønnte det jeg...

Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler

Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler

 

Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår