Gå til innhold

Hatt mondeo'n på EU-Kontroll - Noen ford eksperter her?


freimann

Anbefalte innlegg

Det er en 1997-98 modell stasjonsvogn. 2.0 liter.

 

Der sa dem at jeg måtte bytte foring i nedre fremre bærearm. Det ville koste 4600,- med EU kontrollen. Dem anbefalte med og bytte hele bærearmen, for det var mindre jobb og kostet ikke så mye mer. I tilfelle bærearmen skulle ryke senere. Det kostet meg da 5100,-

Er dette dyrt eller billig?

 

Dem sa at bilen hadde gått 95000,- og da måtte foring byttes, stemmer dette? I såfall kan jeg slå meg til ro med at speedometer på bilen faktisk ikke er "stilt" på. ?

 

Noen ford eksperter her som kan svare :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 1997-98 modell stasjonsvogn. 2.0 liter.

 

Der sa dem at jeg måtte bytte foring i nedre fremre bærearm. Det ville koste 4600,- med EU kontrollen. Dem anbefalte med og bytte hele bærearmen, for det var mindre jobb og kostet ikke så mye mer. I tilfelle bærearmen skulle ryke senere. Det kostet meg da 5100,-

Er dette dyrt eller billig?

 

Dem sa at bilen hadde gått 95000,- og da måtte foring byttes, stemmer dette? I såfall kan jeg slå meg til ro med at speedometer på bilen faktisk ikke er "stilt" på. ?

 

Noen ford eksperter her som kan svare :) ?

mekonomen har komplet bærearmer med bærekule til under 1000 lappen, å skift gjør du selv (som meg)

 

deleliste her

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg også å sjekke prisene på http://www.krogslund.no,

eks, Bærearm,højre,incl. bærekugle & bøs 555,10 inkl. mva

Jeg har kjøpt mine Golf deler der og de har stort sett vært en god del rimeligere enn f.eks Mekonomen.

 

Jeg kjøpte for en måned siden en Mondeo stasjonsvogn 98 2.0L Ghia. På den har hele forstillingen blitt byttet for litt over et år siden på verksted(pris litt over kr 13000,-). Husker ikke ikke hva som spesifikt hadde blitt gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg jobber på ford verksted i trondheim.. dette er en vanlig feil på mondeo,, det som er problemet med og bytte bærearm er at man må slippe ned rammen i forstillingen viss det er på venstre side. det er fordi at girboksen er i veien,, når man slipper ned rammen er det viktig og henge opp radiatoren.. har mye info om dette.. men lite tid til og skrive,,

Opel Vectra B 2,0 16v 96 modell.

senket og 17" OZ felger med ukjent navn.. :afro

C Kadett 79 mod:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kappe bolten til brua? D gjorde no jeg.. Kjøpte bare nye bolter fra ford. Snudde di oppned. Ble bra! :) Boltn kosta vell 30kr eller no..

 

 

hva gjør du når motorfestet ditt blir dårli og bolten gnager hull på girboksen? eller tar borti den.. tror du de står den veien bare for og gjøre det vanskelig?

Opel Vectra B 2,0 16v 96 modell.

senket og 17" OZ felger med ukjent navn.. :afro

C Kadett 79 mod:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber på ford verksted i trondheim.. dette er en vanlig feil på mondeo,, det som er problemet med og bytte bærearm er at man må slippe ned rammen i forstillingen viss det er på venstre side. det er fordi at girboksen er i veien,, når man slipper ned rammen er det viktig og henge opp radiatoren.. har mye info om dette.. men lite tid til og skrive,,

Fikk tips på ford verksted at det bare var å løsne to skruer på rammen, ett motorfeste og bruke noe til å bøye ned rammevangen nok til å lure bolten utav. Funket fint som juling, og tipper det sparer mye tid. Blir vel det fremdre nedre motorfeste eller no i den duren.

Mondeo 2GLX stv 94mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips på ford verksted at det bare var å løsne to skruer på rammen, ett motorfeste og bruke noe til å bøye ned rammevangen nok til å lure bolten utav. Funket fint som juling, og tipper det sparer mye tid. Blir vel det fremdre nedre motorfeste eller no i den duren.

 

ja du løsner det motorfestet, tre av fire bolter og bryter ramma ned ja:P slik gjør vi og det!

Opel Vectra B 2,0 16v 96 modell.

senket og 17" OZ felger med ukjent navn.. :afro

C Kadett 79 mod:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kappe bolten til brua? D gjorde no jeg.. Kjøpte bare nye bolter fra ford. Snudde di oppned. Ble bra! :) Boltn kosta vell 30kr eller no..

 

Traff på mr.telehiv i påsken med min bil, tidligere eier har jo selvsagt gjort dette å den slo hull i girkassen..hurraaa!!! well

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
hva gjør du når motorfestet ditt blir dårli og bolten gnager hull på girboksen? eller tar borti den.. tror du de står den veien bare for og gjøre det vanskelig?

 

men..men...men...men... hvis en kapper gjengene rett etter mutteren da?

Blir ikke da avstanden til girkassen den samme?

Jeg må nemlig skifte foringene jeg også.....

 

101935.jpg

 

101842.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår