Danern Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Har nå satt i en 740 ft i 240`n. Bruker samme ledningsnettet (2,4). Motoren starta med en gang på lørdag..men etter jeg fikk kjørt den varm røy det som fa¤#% fra eksosen. Tror jeg har fiksa det nå..satt på eksosanlegg og fått i lambda sensoren. Hadde et lite filter på veivhusventilationsslangen..men tror det ble for tett..så har den bare rett ut i lufta (via slange) og vakuum. Men problemet er at jeg ikke får noe ladetrykk..dump ventilen slår heller ikke ut. Og når jeg kobler turbotrykksmålern på vakuum (manifolden) så vil den ikke over 0 på full gass. Bilen går innmari pent..men dårlig og virker ikke som jeg har ladetrykk. Han jeg kjøpte motoren av har byttet rådelager og alle pakninger i motoren, slipt ventiler++. Hva kan være galt? Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 bare at det ikke kommer noe turbotykk inn. sjekk slanger etc. sjekk wg osv. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Noen tips til hva jeg skal sjekke på wastegaten? Noen enkel måte å sjekke det på? for eksempel ta av slangen så den får fullt trykk? er en mitsu 13c turbo.. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Og lurte på en annen ting..i framkant av turboen mot fronten..så er det tatt bort et eller annet og satt på et trekantet blankt metall lokk med tre skruer. Hva satt opprinnelig der? Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Og lurte på en annen ting..i framkant av turboen mot fronten..så er det tatt bort et eller annet og satt på et trekantet blankt metall lokk med tre skruer. Hva satt opprinnelig der? Der skal det sitte en resirkulerende "dumpventil" den åpner mellom trykk og sugesiden på kompressoren. Det er vanlig og sette på et lokk der hvis det skal brukes åpen dump. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Ok takker..var det jeg trodde! tod det opp en dag..og da var det laget tetning mellom lokket og turboen av en pappbit fra coop ekstra cheers Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Det skal forresten se slik ut: Har du sjekket at gasspjeldet får full åpning forresten? Det er mulig og ta av slangen til wg, men da bør du være litt forsiktig.. Kan bli lit for høyt trykk da. Lekkasjer? Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Det lokket er hjemmelagd..tror jeg skal ta det av å kline i litt pakning på tube. Tror ikke det er noen lekasjer noe sted..iallefall ingen store! Spruter litt olje et sted da..skal sjekke det imorgen, også må jeg bytte fremre oljetetning. Men hvis jeg tar av slangen til wastegaten på tomagang..og prøve å ruse litt forsiktig eller noe? eller skal jeg la være? vil aboslutt ikke ødelegge noe. Hmm..kan jo sjekke gasspjeldet ja! selvom jeg mener jeg så på det før jeg satte i motoren. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Det skader neppe og prøve, men du må nok belaste motoren for at den skal bygge opp trykk. Bare følg godt med på turbotrykksmåleren så det ikke blir farlig høyt trykk. Tviler egentlig på at det er der feilen ligger, men det er mulig at det er noe med wg`en. Sitter wg-staget skikkelig da? Har wg`en rustet/låst seg fast litt åpen? Jeg bare tenker litt høyt her :confused: Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Hvis du ikke får ladetrykket over 0 bar, så ville j ha sjekka WG`n og staget... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 går fint å kjøre uten WG slange. trykket regulerer du med gasspedalen. sjekk at staget på WG en ikke er av. da får du ikke ladetrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 sjekk evt. lekkasjer.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Staget sitter på det..har prøvd å justere litt på det men hjalp ikke! men hvis jeg haker det av..og vrir på..hva skal jeg si! der hvor staget satt..altså andre enden på spjeldet, så går den veldig lett! husker ikke helt..men kunne vri den med en finger ca. 90 grader. Det ryker en del fra veivhusventilationen på tomgang også..er det normalt? Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 som sagt før her, ta av WG-slangen og prøv en liten kjøretur. Trykket kommer ikke før ved belastning uansett, så bare følg med på måleren og juster med høyrebeinet. Det skal nok ikke ryke fra veivhusventilasjonen. Min står åpen på begge bilene jeg har, dvs: ingen slange i det heletatt, bare den plast-boksen. Det er jo ikke å anbefale da, bør helst ha vakuum på den, og en catch-tank så olje kommer i den isteden for inn i turboen og intercooleren slik det gjør originalt. du kan jo da av den svarte boksen og rense den. Har du sjekka olja di? Lamda'n er litt viktig å ha på ja... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Fylte på ny olje før jeg starta den..og er ikke hvitt i topplokket..skal se over olja når jeg bytter igjen! Skal bytte simringen ved veiva så fort jeg får delene. Plast boksen til veivhus ventilasjonen har jeg pirket litt inni..så ikke ut som det var noe dritt i den. Har en slangestuss fra den og opp, med en vacuum slange på. Hvis jeg tetter den så ryker det som faen..og spruter olje (trolig fra et av rørene til turboen) på turboen. Altså det ryker ut fra potta og på selve turboen. Skal sjekke dette fortest mulig. Har kjørt ca. 2 mil med motoren etter jeg satte den i..og vannpumpa er allerede ferdig..masse slark og det uler i den! Det var ikke slark i den før jeg satte den i bilen. Mistenker det kan ha vært litt sand her og der etter svensken sandblåste og lakkerte blokka. Artig med turbo motor ja...ehh flushit Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.