Gå til innhold

Ultimate Ungdomsbilen

Ranger emnet


2Fat 2Fly

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet ikke hvordan det er med e30, men jeg vil anbefalle E28 som førstebil, god vektfordeling, skaff en med 6er og sperre så har du bil som holder en stund!!! :)

Mvh

Marius

 

HELT enig!!!! E28 er verdens beste rwd vinterbil. Tar seg frem tilnærmet overalt, og gjør sladding til kontrollert stor glede. Har selv hatt 86´525i og brutter´n har en 87´M535i. Får disse bilene slengt etter deg. Større motor= mere moro. Gå for 525i eller 528i, da det finnes flest av disse å velge i. SE OPP FOR RUST!!! Spesielt utsatt er bak forhjul, torpedovegg og innerskjermer foran.

 

God jakt.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT enig!!!! E28 er verdens beste rwd vinterbil. Tar seg frem tilnærmet overalt, og gjør sladding til kontrollert stor glede. Har selv hatt 86´525i og brutter´n har en 87´M535i. Får disse bilene slengt etter deg. Større motor= mere moro. Gå for 525i eller 528i, da det finnes flest av disse å velge i. SE OPP FOR RUST!!! Spesielt utsatt er bak forhjul, torpedovegg og innerskjermer foran.

 

God jakt.

Endelig!!!! Her snakker vi en med erfaring og (1974 modell, no offence ;)) Hehe.. Kan ikke være mer enig, har aldri hatt 190e eller e30, men 190e er veldig treg i effektregisteret, MEN ca like lang, så den er nok det nærmeste man kommer, e30 er kort så den utvilsomt kan ikke være like god!! Har hatt sierra og, kommer ikke i NÆRHETEN av E28 :D

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sinnsykt lette i rævva! er du opptatt av fremkommelighet er det ikke akkurat rette bilen. men morsomme når de slipper!

 

den veier 1100kg og har 125hk.. er da ikke ille som start bil og kommer seg fint avgårde på vinterføre med riktige dekk, genial bil :D

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!!!! Her snakker vi en med erfaring og (1974 modell, no offence ;)) Hehe.. Kan ikke være mer enig, har aldri hatt 190e eller e30, men 190e er veldig treg i effektregisteret, MEN ca like lang, så den er nok det nærmeste man kommer, e30 er kort så den utvilsomt kan ikke være like god!! Har hatt sierra og, kommer ikke i NÆRHETEN av E28 :D

Mvh

Marius

 

He-he.. jada, erfaring både i år og eierskap med bil. Har også hatt (for å nevne noen rwd´s) 190e og E30, samt taunus m/2,8 faktisk. Dette er heller biler jeg fraråder til vintersbruk!!

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den veier 1100kg og har 125hk.. er da ikke ille som start bil og kommer seg fint avgårde på vinterføre med riktige dekk, genial bil :D

 

nå har jeg kun kjørt med forgasser motor på rundt 100(?) hk på vinterføre, og da kom rævva fort og gæli i de fleste svingene (kan vel ha litt med kjørestilen å gjøre) og den likte dårlig å kjøre motbakker i lav hastighet. da stoppet det fort, men som du sier, dekkene har mye å si, mulig det var dårlige dekk på den. morro var det uansett! trenger ikke all verdens hk for å ha det gøy!

 

edit: trykkleif

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp 240.

 

ingenting kan sammenlignes! su vil se det når du har kjørt den gjennom vinteren.

kjøper du e30, og smeller(som det er mest sansynelig du gjør, i en eller annen alvorlighetsgrad) så vil du etter de jeg har prata med angre FÆLT at du ikke valgte noe annet..og smeller du med 240, er det jo ingenting som kan gå galt omtrent! klart en skjerm må du kansje bytte, åg en fanger kansje..men noe alvorlig, neppe! personskade, NEPPE!

 

kjøp en 240, hiv i 2bøttestoler og 6-punkts seler, stive dempere og mekk til et bur om du har lyst! resten er gratis!(tenker på motorlyd og div små mods for å få rette stuket) da kjører du fra mye! og kan ha utenkelig mye morsomme stunder! men blir jo ikke noe "bilsport" bil, med plastikk og sjermer å masse anlegg å piss..men morro, det LOVER jeg du vil få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp 240.

Hatt noen andre biler enn volvo om jeg tørr spørre?? hehe.. Men hvorfor er 240-242 så dyr??? BMW er ganske krasjsikker den og, E28 vil jeg nesten tørre å sammenligne med 240 sånnsett

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt noen andre biler enn volvo om jeg tørr spørre?? hehe.. Men hvorfor er 240-242 så dyr??? BMW er ganske krasjsikker den og, E28 vil jeg nesten tørre å sammenligne med 240 sånnsett

MeSs

 

240'ier får du for helt fra vrakpant til 700.000,- alt etter hva du vil ha/vil betale.. vet ikke åssen sikkerheten i e28'en er, men har hørt at e30'en er MYK i området rundt torpedoveggen, så om du smeller, får du hele sjite inn i kupeen..

 

er ikke intresser i å starte en ny diskusjon om volvo vs. bmw ol. igjen, men ingen her kan egentlig si noe imot at 240'ier som har holdt seg så noenlunde unna rusta er den mest geniale vinter/leke bilen!? spes om man hiver i litt "rally effekter", og bilen er jo tilnærmet skuddsikker..

så hva jeg ville anbefalt, var en billig 240 gjennom vinteren, så om han etter det ikke liker bilen/volvo, kan han jo bare kjøpe granada, sirævva, bmw eller en fiat uno for densaks skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Mercedes-Benz 190E (Esprutsung? = Innsprøytning) Gullende gode biler, god kvalitet, lette å skru på. Ligger fint på veien ved tørt føre, god kjørekomfor.

Billig forsikring er det og.

 

MB 190 er tunge biler, men gode å kjøre

Tunge? Vil ikke kalle en bil på rett over 1100kg på den størrelsen tung!?!

 

Lær deg å kjenne bilen på vinterføret og du får en konge kamerat (må ikke glemme å legge i et par sandsekker baki ;) ). Savner sykt 190`ene mine. Hvis du skal ha en slik så finn en fraogmed 1985 og oppover.

Automat/manuell det ser du ann. 2.0L og 2.3L er gode slitesterke motorer. 16ventilers motorene må du endel opp i pris for å få.

 

Det er iallefall mitt råd om førstegangsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår