Gå til innhold

Billig lakkering i Polen.

Ranger emnet


Cellixus

Anbefalte innlegg

Har hørt at noen har kjørt ned til Polen for fullakkering der nede. Skal visstnok være SVINBILLIG (2000-4000 norske grunker) Men da jeg spurte stefaren min om det, sa han at hvis jeg skulle det, så burde jeg ta med egen lakk, for ellers var den borte når jeg var i i Sverige på vei hjem :P

 

 

Noen som har erfaring/meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså..ja..ehm..polen..der har ikke jeg peiling, men jeg er fra bosnia og i fjor var noen der nede med oss og han lakket koffertlokke og ene bakskjermen..(litt oppretting også).(på en a4 audi)..det kom på 1000kr...men klart..du må kjenne folk for sånn deal..og det er mange som går ut me dårlig arbeid, så om du ikke kjenner til stedet du skal til så kan du fort angre..

for meg den gangen var ikke det noe problem fordi var ikke verre enn å spørre onkleren som bor der nede om den bedrifta, å noen telefoner senere fikk jeg klarsignal at de lakket ok..

ser du poenget?

du må nesten vite hvor du lakker før du gjøre det..kort sagt..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkerer du bilen din i Polen eller enda lenger ned burde du hvertfall gå over bilen jævlig nøyaktig før du drar derfra. Også får du håpe på at grunnarbeidet er skikkelig gjort, så du ikke blir stående med bobler i lakker 4måneder etterpå.

Er ikke sikkert du gidder å kjøre til Polen for å reklamere på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert et par-tre eksempler på Polen arbeid. Det ene en Nissan Patrol var ikke noe vits i å se nøye på engang, det lyste dårlig arbeid på lang vei av det. Dårlig grunnarbeid, oppretting, unøyaktihet +++++++++

 

Den andre bilen, en kollisjonskada Mitsubihi Lancer var "grei nok", god flyt i lakken og ikke så altfor mange feil i grunnarbeidet, byttet farge fra hvit til lilla inkl i dørkarmer+++. Men hvor lenge det varer gjenstår å se, etter 2-3mnd var den hvertfall hvit igjen på kanalene på sida. Polakkene bytter nesten aldri ut karroserideler, dem retter det mest utrolige og finner på mye "lureløsninger".

 

Den tredje bilen, en Opel Omega 3000, var rustsveiset og lakkert av polakker i Norge, det var rett og slett elendig arbeid som de egentlig burde mistet et par fingre for.

 

 

Så det kan slå begge veier, konklusjonen min er hvertfall att jeg ikke kommer til å sende noe til polen for lakkering. Jeg gjør det selv isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
Har hørt at noen har kjørt ned til Polen for fullakkering der nede. Skal visstnok være SVINBILLIG (2000-4000 norske grunker) Men da jeg spurte stefaren min om det, sa han at hvis jeg skulle det, så burde jeg ta med egen lakk, for ellers var den borte når jeg var i i Sverige på vei hjem :P

 

 

Noen som har erfaring/meninger om dette?

 

Høres riski ut.. Med tanke på hvor billig det er (som sikkert er sløvet lakkert), og veien nedover ditt koster også penger + km standen på bilen øker og verdien på bilen synker. Ville mye heller anbefalt å dra til sverige og få jobben gjort for 8000 svenske kroner, der dem hellakkerer innvendin, utvendig og tar seg av alt av montering, rust og skader. I norge koster det 37 000,- med garangti

 

Skal selv til sverige og få en "costum paint job" med håndlaget motiv over hele bilen som blir og koste meg 17 000, og det er verdt hver en eneste krone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker cirka 6 timer (ca.700km) med bil til ystad. Og båten koster ca 1300 så det blir ikke så dyrt(spørs jo også hvor mye bilen din drikker)

Og etter det er det ca 1 times kjøre tid fra båten (fra swinoiscie) til stettin og der finner du sikkert en som lakkerer.

 

Kart:

http://www.google.no/#hl=no&source=hp&biw=1596&bih=755&q=Lakiernik+szczecin+&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=32d629ba921fe968

 

Bil lakerer i stettin:

http://www.google.no/#hl=no&source=hp&biw=1596&bih=755&q=Lakiernik+szczecin+&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=32d629ba921fe968

 

Pappa lakerte halve voyageren (untatt taket) for 4-5000kr, men ble ikke helt fornøyd siden litt rust kom tilbake etter en mnd's tid.

Men det var også egentlig litt hans feil siden han måtte ha bilen fort så han som lakka bilen blei ferdig innen en ukes tid (ell. t.o.m fortere).

-- Opel Kadett D 1.2S 1982 --

-- Opel Rekord E 2.0S 1977 --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville mye heller anbefalt å dra til sverige og få jobben gjort for 8000 svenske kroner, der dem hellakkerer innvendin, utvendig og tar seg av alt av montering, rust og skader. I norge koster det 37 000,- med garangti

 

Skal selv til sverige og få en "costum paint job" med håndlaget motiv over hele bilen som blir og koste meg 17 000, og det er verdt hver en eneste krone!

 

Hvem kan man kontakte for den hel-lakkeringen? :) for 8000 svenske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt synd herr Stette ikke har vært pålogget her på snart fem år(!), for da kunne han muligens ha delt sine eventuelle erfaringer og meninger med oss. :D

 

Min versjon av det som ble sagt for fem år siden er at du har en polsk kollega her, som kanskje er din gode venn i tillegg. Da kan du legge iveg på ferietur der nede mens noen som helst er hans personlige venner fikser opp bilen din. Den varianten har jeg fått servert to ganger. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår