Ayapuri Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Var jo på eu-godkjenning på Torsdag og må nå bytte det ene hjullageret. Fikk jo heldigvis tak i på Torshov i dag. Men er det noe jeg ikke har fått med meg? Hvor mange hjullager skal det være bak? 1 eller 2? Har Haynes boka og ser hvordan jeg skal ta ut det ytre. De skriver også outer bearing. Men i pakken som jeg kjøpte fikk jeg med 2 hjullager. Det ene er større enn det andre. Det er heller ikke noe info om det "indre hjullageret". Om det i det hele tatt er noen. Jeg kan skru noe, men dette blir jo første gang bytte av hjullager. Er dette vanskelig eller skal jeg bare overlate det til noen som med sikkerhet vet hva de gjør? Måtte også stramme hjullageret på andre siden bak, er det da mutteren som sitter utenpå ytre hjullager som skal strammes? Er det bare å klemme til til jeg ikke får det mere fast? MVH Ken Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Det er veldig lett å bytte. Fjern det gamle hjullageret, slå ut ytre bane og indre bane med en dor. Slå inn de nye banene jevnt, og vær sikker på at de sitter bom mot metallet, og som sagt beint. Så setter du sammen igjen i rekkefølgen som haynes viser. Husk å smør inn hjullagrene overdrevent godt, og ikke stram bolten til trommelen mer enn du må. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Mutteren skal ikke strammes til så hjulet blir tregt å snurre rundt. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Tusen takk for hurtig svar! Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg