Gå til innhold

Bremse test GT-R

Ranger emnet


EyeCon

Anbefalte innlegg

Hadde nettopp bilen min til Eu kontroll, og med det så lurer jeg litt på hvordan di må ta bremsetesten på bilen,

 

vil det ikke ødelegge noe på bilen ved og ta testen på vanlig rulle for fw og rw?

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vanligvis så ser dem ikke at det er 4wd, og tar testen. Det er vel ikke helt heldig, da viscosen kan bli ødelagt.

 

Det som jeg pleier å gjøre, er å poengtere at det er en "full time 4wd", og en bremsetest som ikke er på alle 4 hjulene samtidig, KAN ødelegge bilens drivverk. Når de får høre dette, pleier det å ikke bli noen bremseprøve i det hele tatt.

 

En annen ting er hvis bilen skal kjøres med kranvogn/berging. Husk at da må den kjøres på flatvogn, og ikke med ett hjulpar på "brillen"(-stillestående) og det andre i bakken (rullende). Dette er violin for senterdiff/Transfer/Visco.

 

mvh

 

BTW - Ny visco enhet koster "bare" 10 lapper + jobben hellothere

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda engang er Mazdafun på plass med sine kloke ord og kunnskaper :D

 

Dette var nyttige tips for meg som snart skal på EU-kontroll (innen Jan 06), hadde ikke tenkt over dette før eg leste det nå.

 

Håper verkstedet ikke blir vanskelig fordi om de ikke kan ta bilen i bremsetester, er vel heller får verksteder som har 4 hjulsbremsetester.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det jeg var bekymmret for... skal ned høre hvordan di tok testen.

styggt bekymmret for at di tok den vanlige bremse testen....

 

fikk også feil på håndbrekk (bremser mer en 50% ulikt)

 

så skal sjekke at di ikke tar vanlig test.

 

som sagt. mazdafun er thread killer ;) men hvem liker vel ikke det? :)

 

takk frank.

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel ikke helt heldig, da viscosen kan bli ødelagt.

 

 

Men er dette enten eller? eller kan det ver at min senterdiff/Transfer/Visco er "svekket eller slitasje" av noen form?

 

kjekk garanti og få bekreftet at di tok en vanlig bremse test i tilfelle noe går istykker i nermeste framtid vampire

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste eu-kontrollen er en "drive by kontroll" der trikset er å lese av reg.nr når den passerer, og få med deg km.stand.... :D :D :D

 

Heisann.

 

Hvor ble det av flyet ditt i avateren? Skal du ha en Toyta der, kan du hvertfall sette inn 73'n 3 meter over bakken... :hammer

 

Drive-by er for amatører. For Mazdaloonie er det selvfølgelig Fly-by som gjelder. (Husk å montere skiltnummer under bilen).

 

Når det gjelder garanti på driverk etter bremsetest tror jeg det blir vanskelig. Bilen er jo ikke akkurat ny, og de kan jo bare si den er trimmet (for det er den jo). EOS (end of story).

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder garanti på driverk etter bremsetest tror jeg det blir vanskelig. Bilen er jo ikke akkurat ny, og de kan jo bare si den er trimmet (for det er den jo). EOS (end of story).

 

mvh

 

w0000t? aneglsmili snakke om du ? :P

 

hehe jaja, skal vertfall passe på at di ikke gjør samme feil på etterkontrollen og.

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår