Gå til innhold

mister lyd i subben når jeg stiller lyd forover

Ranger emnet

RuuDpus

Anbefalte innlegg

Heisann;)

Har ikke så sykt frontsett at det gjør noe.. Har ett planet audio av ukjent modell med 1" diskant og 5,25" mellomtone som jeg kjører direkte fra spilleren. Siden det ikke lager all verdens lyd har jeg 8" i hattehylla.... Men når jeg stiller litt mer lyd forran enn bak så får jeg mindre lyd i subben... når jeg stiller all lyd forran har jeg 0 lyd i subben, så må liksom ha like mye lyd bak som forran...

Har en clarion spiller som jeg ikke husker modellen på nå, men i sin tid kosta den 2500... la meg gjette at det er rundt 3 år siden... det er bare en output(hvis det er det det heter), som er en rød og en hvit sted å koble signalkablene på...

Er det bare sånn det er, eller har jeg gjort noe feil ett sted?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er vanlig så vidt jeg vet er at man enten kan stille det, eller at den har en egen volumkontroll i tillegg til hovedvolumet. men nå har ikke jeg prøvd veldig mange spillere, så å si hva som er "normalt" tør jeg ikke å uttale meg så veldig om. men er ikke umulig at du kan endre det tror jeg.

hadde nok antageligvis hjulpet litt med et modellnummer på spilleren i tilfelle noen som har lik/tilsvarende spiller vet hvordan den skal stilles, om den kan stilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle spillere med EN linjeutgang som jeg har vært borti, har linjeutgangen tilkoblet REAR-signalene! :)

Så dere gjetter nok riktig, i og med at det også er den eneste fornuftige måten å forklare dette på. Hehe.

Vil du ha mer lyd i høyttalerne foran enn i bakhøyttalerne, uten å miste lyden i sub'en, er det jo bare å koble om på spilleren, så utgangene til bakhøyttalerne er tilkoblet front, og omvendt. For så å stille faderen motsatt retning av tidligere! :)

Mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle spillere med EN linjeutgang som jeg har vært borti, har linjeutgangen tilkoblet REAR-signalene! :)

Så dere gjetter nok riktig, i og med at det også er den eneste fornuftige måten å forklare dette på. Hehe.

Vil du ha mer lyd i høyttalerne foran enn i bakhøyttalerne, uten å miste lyden i sub'en, er det jo bare å koble om på spilleren, så utgangene til bakhøyttalerne er tilkoblet front, og omvendt. For så å stille faderen motsatt retning av tidligere! :)

Mvh

Jan Rune

Kunne ikke sakt det bedre selv..

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider