Gå til innhold

Kvinner best bak rattet, hva?

Ranger emnet


CarFreak!

Anbefalte innlegg

Forskere får det svaret dem vil eller får betalt for å få...

Tenk på når NASA "rakettforsker!" sa at polene smelta osv...Var det ikke da en norsk liten forsker som hadde håndfaste bevis på det motsatt...

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!

 

Sitat: "Det er nemlig det kvinnelige hormonet østrogen som sørger for at kvinner blir bedre og sikrere sjåfører enn menn når det gjelder kriterier som sikkerhet, oppmerksomhet og evnen til å beholde oversikten når flere ting skjer på en gang, melder BBC News."

 

Altså kvinnene skal ha bedre kriterier da det gjelder sikkerhet, oppmerksomhet og evnen til å beholde oversikten .

OK, la meg se:

Sikkerhet: Der vil jeg påstå at hans påstand er rett, spesielt når det gjelder sikkerhetsbelte.

Oppmerksomhet: TOTALT UENIG. Det virker ikke som kvinner har oppmerksomhet i det hele tatt.

Beholde oversikten. Hvilken oversikt?? For oversikt og forståelse for trafikkbildet er et fremmedord, ihvertfall det jeg har opplevd.

 

Nei, den eneste måten å bli god i trafikken på er å kjøre mye, noe flertallet av kvinner gjør i veldig liten grad i forhold til menn. Punktum.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På norske veier er de fleste sjåførene menn. Er det en kvinne og en mann som skal kjøre samme bil, er det oftest mannen som kjører. Hvorfor det er slik har jeg ikke noe fullgodt svar på, men jeg tror det kommer av at menn generelt er mer bilinteressert enn kvinner. Ergo, mannen setter seg bak rattet.

 

Av dette kan jeg si at menn får flere kilometer i førersetet av en bil og ikke i passasjersetet. Ergo mer kjøreerfaring.

 

Min mor har sin egen bil og kjører gjennomsnittlig 25000 kilometer i året. Hun har ikke hatt en kollisjon på godt å vel 10 år og hun kjører mye. At hun bruker snilefart kan man heller ikke si, da det detter inn en fartsbot i året ca. Hun lukeparkerer en svar Toyota Camry mye bedre enn jeg gjør og henter inn bilen dersom hun får sleng på glatta. Mamma er ingen superkvinne, men har kjøreerfaring. Det alene gjør henne til en god sjåfør.

 

Grunnen til at mange kvinner er dårligere sjåfører er fordi de ikke har nok kjøreerfaring. Noen kjører så lite som et par tusen kilometer i året. Da sier det seg selv at man ikke får nok trening bak rattet.

 

Ferdigheter bak rattet er i så liten grad kjønnsbestemt at det blir tull å konstatere at et kjønn er bedre enn det andre bak rattet. Øvelse gjør mester.

 

Synes det er rart at folk i gamle biler med fersk lapp er kjapt ute med å dømme kvinners kjøreferdigheter og denne undersøkelsen nord og ned. Alle statistikker viser at menn har høyest kollisjons- og fartsovertredelsesprosent. Unge menn er verst.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike utsagn er å fornærme folk som bruker livet sitt på å forske...

Hvis de bruker hele livet...burde man jo i noen tilfeller ha rett og...men tviler at dette er en av dem :D

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det vel en dels ego som blir fornærmet, he he,jeg har krasjet mer en mor ja.. hun har jo ikke smelt ennå,lappen over 25 år...men hallo.. sikkert mange som. vil slenge med leppa her..men har vel mest med interses.. husk at dama til solberg slo gutta i norge i rally..ok:). .. kom en tur til valle og sitt på mi kusine i bil el snø scooter så holder dere kjeft hehe.. vil ha flere dame i bil miljøet, derfor et ant innspill, vet det er mange som ikke burde hatt lappen,men gjelder vel også noen av oss( som kjøre farlig) :)noen som ikke likte dette he he

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår