msh Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Hei jeg har Honda Civic 1.5Lsi.Jeg har begynnt å få startsproblemer etter at jeg skiftet mitt orginal batteri til gelebatteri.Altså noen ganger så starter bilen,men noen ganger vil ikke den ikke starte.Det er hoved relen som skaper problemet. Det som skjer er at når jeg vri tenninga,så skal bensinpumpa starte.Men det gjør den ikke,så må jeg vente ca 2-3min.Da starter den plutslig. Kan det være på grunn av at gelebatteri har for høy spenning??At det skaper problemt med relen i bilen.Den ligger på rundt 13.4v når bilen ikke er på. Jeg hadde samme batteri i Toyota Carina E.Hadde aldri problem med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
datapaal Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 du har også strøm på et batt... kan være at den er for høy eller for lav.. mest sansynelig for lav.. strøm= Ampere spenning = volt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Du har fått feste klemmene på batteriet riktig da? Hvis de sitter løst vil det du sier kunne skje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 poppet skrev: Du har fått feste klemmene på batteriet riktig da? Hvis de sitter løst vil det du sier kunne skje. fullt mulig dette her ja....hadde samme dritet på biln min for ei uke sia, skrudde til klemmene å nå startern hver gang :thumb Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msh Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Spiffy skrev: fullt mulig dette her ja....hadde samme dritet på biln min for ei uke sia, skrudde til klemmene å nå startern hver gang :thumb Altså bilen har nok strøm før jeg skal starte,det er noen med hoved rele den skaper problemer tror jeg.Kansje relen ikke takler mer enn 12v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
datapaal Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 hovedreèt tåler mer en 12v.. sånn er det bare.. eneste det gjør.. er å trekke over en bryter.. ikke noe annet.. jo mere spenning jo fastere trekk.. hvis det blir for mye spenning brenner du av spola.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Bruker du gel-batteri som startbatteri? Vanligvis er ikke gel-batterier spesielt egnet som startbatteri. De egner seg bedre til mindre/medium strømuttak over lengre tid (fritidsbatteri). Er ikke sikkert gel-batteriet ditt klarer å levere nok startstrøm. Bytt til rekombinasjonsteknologi (Optima Red Top og Sønnak/Exide Maxxima). Da får du batteri som kan levere mye startstrøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msh Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 bar1 skrev: Bruker du gel-batteri som startbatteri? Vanligvis er ikke gel-batterier spesielt egnet som startbatteri. De egner seg bedre til mindre/medium strømuttak over lengre tid (fritidsbatteri).Er ikke sikkert gel-batteriet ditt klarer å levere nok startstrøm. Bytt til rekombinasjonsteknologi (Optima Red Top og Sønnak/Exide Maxxima). Da får du batteri som kan levere mye startstrøm. Jeg har MAXXIMA 900A 14.4v.Men det er liksom nok strøm,men relen i bilen starter ikke noen ganger etter at jeg skiftet til gele-batteri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Jeg bruker også Maxxima 900. Det er ikke et GEL batteri, men et batteri med rekombinasjonsteknologi. http://www.sonnak.com/maxxima.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Prøv med et annet batteri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msh Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 bar1 skrev: Prøv med et annet batteri. Har prøv en annen batteri,men det hjalp ikke.Den bare starter ikke noen ganger.Da må jeg vente ca 2-3min og prøve flere forsøk før bilen starter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 prøv med et nytt rele! Kan hende det tilfeldigvis har tatt kvelden... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msh Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 JChE skrev: prøv med et nytt rele! Kan hende det tilfeldigvis har tatt kvelden... Det var ganske rart idag,en kamerat av meg har litt eldre honda civic.Han fikk samme problem idag.Er det helt vanlig problem med disse bilene?Ganske kjedlig problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msh Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Idag merket jeg at bensinpumpa sleit med å sende bensin til motoren.Kan det være bensinpumpe da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janbe Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Sjekk om bensinpumpa får ordentlig kontakt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg