Gå til innhold

problem! null bass..

Ranger emnet

Capiciti

Anbefalte innlegg

jeg har en dynabel 9412 subwoofer, dynabel monoblokk, og jeg har koblet opp alt, strøm til forsterkeren, signal og styrestrøm fra cdspilleren til forsterkeren. og høytaler ledninger...

Men ingen dunk-dunk...

Har prøvd med to ulike cd-spillere, men det er blir ingen bass, men forsterkeren slår seg jo på, så hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capiciti skrev:
jeg har en dynabel 9412 subwoofer, dynabel monoblokk, og jeg har koblet opp alt, strøm til forsterkeren, signal og styrestrøm fra cdspilleren til forsterkeren. og høytaler ledninger...

Men ingen dunk-dunk...

Har prøvd med to ulike cd-spillere, men det er blir ingen bass, men forsterkeren slår seg jo på, så hva kan være problemet?

Har ikke søått av all bassen på cd spilleren da?

Eller slått av all gain på forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anntar at du har kontrollert at elementet fungerer?

er det noen reaksjon i det heletatt, elle re det helt dødt?

edit: nei, bassen på cd-spilleren må være på, ellers får som regel ikke forsterkeren noe serlig bass heller. men den skulle jo fremdeles få nok til å gi tegn til liv ifra seg.

sikker på at linjeutgangen er aktivert? eller i mitt tilfelle hvor jeg kan velge mellom 2 utganger selv om jeg bare har en, så velger jeg vanlig line-out får jeg ikke lyd i forsterkeren, men når jeg velger sub-out så fungerer det fint. dette var en sony xplod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal normalt ikke skje nei. det eneste som kan gjøre at det ikke kommer noe som helst lyd er hvis forsterkeren ikke får noe signal.

de fleste subber klarer frekvenser mye høyere enn du kan sette HP filteret til, så du skulle uansett hørt nedre del av mellomtonen. ja, jeg vet at noen subber sperrer for rundt 200Hz, dere trenger ikke å starte en diskusjon om det. men jeg Vet at 9412 klarer mellomtoneomerådet også.. :P

det jeg ville prøvd var å koblet opp en annen forsterker om du har mulighet til det, abre for å bekrefte at forsterkeren er i orden. siden du allerede har prøvd med 2 spillere så vidt jeg forsto det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider