Gå til innhold

Enkel Mod av Kadett E.

Ranger emnet


Ras-Andre

Anbefalte innlegg

Go dag...

 

Jeg er nå blitt stolt ny eier av en 91 modell Kadett E.. 1,8 i..

 

Kikker litt rundt da, og lurer på om noen har noen enkle tips til hva jeg kan gjøre for at bilen går enda litt bedre...

Har planene lagt for utseende, men har ikke kommet så langt som hva som skal værra under panseret, men det må helst ikke være for mye komplisert, ettersom jeg ikke er veldig flink med mekking av bil...

 

på forhånd takk..

- 97 Rover 214 SI

X - 95 SEAT Ibiza GTI

X - 92Opel Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhode ingen vits i å bytte bensinpumpe hvis du trimmer toppen.. Er samme pumpe på bilen din som på calibra turbo så den holder lenge!

Hadde denne toppen med grenrør, effektanlegg(simons) og kn luftfilter i ascona c, gikk bra i forhold til orginalt.

Kan få toppen av meg for 1000kr, jeg kjøpte den for 2500kr for 2-3år sia. Er lite brukt, kjørte vel en 2-3000km for jeg tok ut motoren. Siden har den bare stått og støva.. Har også kn-filter sats som passer rett på bilen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert MANGE som har noe og si mot meg nå, men husk en ting ang. effektanlegg.

Alle motorer trenger motstand på eksosen, bytter du til større rør er det ikke garantert at bilen går bedre. Heller tvert i mot...

 

Jeg villet gått for chip, kvassere kammer og portet topp. Og ang. sportsfilter. Går du for åpent filter, husk at den trenger KALDLUFT, mange glemmer dette. Da kan du like gjerne beholde ditt gamle filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt på det.. og plaserer det helt forran.. god plass og veldig gode muligheter for å få inn luft.. :)

Har lest en del rundt på forumet og andre sites.. og kommet fram til det samme som det ang. størrelse på effekt anlegg og slikt.. vi får se hva tiden bringer.. :)

 

Takk for tipsene btw.. :)

- 97 Rover 214 SI

X - 95 SEAT Ibiza GTI

X - 92Opel Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre noen er enig iallefall :thumb

Noe av det verste jeg vet er idioter som skryter på seg 10-20hk på og bytte til større eksos. For det er så enkelt som at hvis det ga noen stor forskjell på hk så ville alle fabrikater bruke større rør. Og de fleste biler ville hatt samme str på rørene. Men hvert eksosanlegg er laget som det beste til den bilen. Samme greia gjelder fjerning av katalysator også... :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår