Gå til innhold

940en blir rånebil (med stil)

Ranger emnet


yoyofish

Anbefalte innlegg

Nix. Er ikke 850R clutch. 850R clutchen er beregnet for vanlig svinghjul, så der er det fjærer på lamell- plata...

Var ikke det på min gitt.

Har kviteringer etc på det ligganes. Kanskje du mener t5r ellerno?

Mulig det er en forsterket 850r lamel ellerno volvo har laget. aner ikke. Vet bare den kommer i fra volvo og er til 850R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg styra endel i helga.

Har holdt på masse, uten å få gjort noenting..

 

Har holdt på i 2 dager med å få av 2 muttere, uten suksess.

Det gjelder mutterne som holder støtdemperen i fjærbeinet. De var helt fastrusta og jævlige, har prøvd det meste, men de sitter fast.

Har nå levert fjærbeina inn på et verksted, så de ordner det til neste helg. :)

 

Har hatt litt problemer med senkinga kan man si, kan jo ramse opp følgende:

1. Demonterings måten som jeg leste meg til her på bilforumet viste seg å ikke fungere med originalfjærer, løsning, kappe fjæra med vinkelsliper

2. Hadde ikke avdrager til styreleddet

3. Ene støtdemperen var gått til helvete fant jeg ut

4. Fikk ikke sentrert støtdemperen uten fjærklemmer

5. Måtte bruke et par timer på å modifisere avdrageren slik at jeg fikk av fjærbeinet

6. Mutteren til støtdemperen var fullstendig ødelagt og fastrusta

 

Så, det å montere senkefjærer ble litt mer komplisert enn "jekk ned fjærbeinet, smell på ny fjær, og jekk opp igjen". :ass

 

Men men, satser på at jeg blir ferdig neste helg. Da er alt som skal monteres nytt, og burde dermed gli enkelt på. ;)

 

Kommer noen få bilder i overimorgen.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra arbeid, men jeg kan ikke finne noen bilder av selve bilen utvendig...? Hva med felger?

 

Stemmer det, har ikke lagt ut noen bilder av den utvendig, syns det ser så stusselig ut med en original 940. :P

 

Her kommer noen bilder sånn den ser ut nå hvertfall.

Har nå lagt vinterdekka over på de felgene som er på bildet, ålreite vinterfelger hvertfall. :)

Tror jeg skal kjøre uten senterkoppen og, syns det ser fetere ut uten. :)

 

Skal bestille meg hvite blinklys, og blir nok til at jeg kjøper meg slike felger, KMC Dime heter de, tror det blir fett!

 

KMCDime.JPG

 

forfra2.jpg

 

siden1.jpg

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ser vel egentlig ikke akkurat slik ut.

Står jo i garasjen og driver å montere senkefjærer, + at jeg har fjerna lyktepusserne.

Er litt i tvil hva jeg skal gjøre med grillen, har vurdert å kjøpe en kromgrill, men god ide å lakke krommen! Det tror jeg absolutt jeg skal gjøre. :) Takk for tipset.

 

Til påske kommer:

- Viking chip

- 3" JT eksos

- Åpent filter

- Oppshining og lakkering av diverse i motorrommet.

 

Videre planer for bilen er litt mer styling, og ny motor. Vet ikke helt hva som kommer først.

Skal bygge en skikkelig budget B23 motor på ca. 400hk. Bare for å vise folk hvor morro man kan få det med så små penger som mulig. :D

Mulig jeg kjøper meg en B23 om ikke så lenge, og har den i garasjen til å fikle med når jeg har lyst.

 

Videre utvendig styling:

- 850R frontfanger

- Volvo addon sideskjørt

- Modifisere bakfangeren

- Sparkle igjen kanter i lister og dørhåndtak og lakkere

- 850R vinge og takvinge

- Soting av ruter

 

Da tror jeg at skulle bli ganske fornøyd..

Får se når dette kommer, litt utover neste år tenker jeg. :)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår