Gå til innhold

940en blir rånebil (med stil)

Ranger emnet


yoyofish

Anbefalte innlegg

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser her ja, blei dritbra med lakking av grillen sånn som det -akkurat slik jeg ville gjort det! Begynner å bli fin nå, mangler bare hvite blink, og proff toning av ruter rundt hele utenom frontrute, skikkelig køsvart bak, og tonet ned til lysere på siderutene forran, det blir skikkelig lekkert. Og helst svart stripe i frontruta med sotningsfilm / tonet i stil til resten av toning'a. Emblemfri vel å merke!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ros! :)

 

Tenkte jeg skulle ha 35% toning overalt untatt frontruta jeg da. Synes det blir passe mørkt, og ikke altfor "rånete". ;)

Skal muligens kjøpe meg motor snart, så får se hvor god råd jeg får fremover. Blir nok hvite blinkers og toning innen ganske kort tid.

 

Basskassa er selvfølgelig lakkert. ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ny motor skal jeg trimme selvfølgelig. ;)

Hadde en B6254 motor, altså 2,5l fra 960en på hånda, med 3l veiv og 850t stempler, altså turboklar. Men den ble solgt. :(

Er ikke noe morro med 8v og 4 sylindre vøtt. ;)

 

Er mulig det blir et skikkelig b23 budget prosjekt da. Ble ikke noe sekser enda hvertfall...

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare brukt den du har i nå jeg. Er klart at det går ann å trimme på noe annet. Ser du har hatt en sekser, der har jeg 0 peiling på blokk og sånt. Må bare få lov til å si min mening; hvitmotorene (altså femmer'ne) er ikke beregnet til trimming. dem yter best der dem er originalt, med mindre du vil gjøre STORE modifikasjoner, for å få en holdbar motor da. Så f.eks en T5 eller T5R.motor er fint, bruk den original og bare hiv den inn... Er alu-blokker som ikke tåler allverden i forhold til gode gamle rød-blokka + at det er spaghetti-råder i de femmer'ne. og masse annet jall... Skal du ha femmer, så stikk til sverige å finn en t5 eller t5r du. Skal du ha sekser, så få tak i en s80T6-motor, (må bruke datasprut) fra sverige den og. Eller så kan du jo tukle med den 960-sekser'n, men det får du ordne med selv, der vil ikke jeg blande meg inn så mye.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvitmotorene (altså femmer'ne) er ikke beregnet til trimming. dem yter best der dem er originalt, med mindre du vil gjøre STORE modifikasjoner, for å få en holdbar motor da.

Si dét til folk i Norge hvor 90% av alle og enhver originalt turboladet Volvo hvitmotor er minimum chiptrimmet og noen mere. Volvos rekkefemmere, turbo eller ikke, er noen fantstiske motorer som aldri får nok credit fra folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare brukt den du har i nå jeg. Er klart at det går ann å trimme på noe annet. Ser du har hatt en sekser, der har jeg 0 peiling på blokk og sånt. Må bare få lov til å si min mening; hvitmotorene (altså femmer'ne) er ikke beregnet til trimming. dem yter best der dem er originalt, med mindre du vil gjøre STORE modifikasjoner, for å få en holdbar motor da. Så f.eks en T5 eller T5R.motor er fint, bruk den original og bare hiv den inn... Er alu-blokker som ikke tåler allverden i forhold til gode gamle rød-blokka + at det er spaghetti-råder i de femmer'ne. og masse annet jall... Skal du ha femmer, så stikk til sverige å finn en t5 eller t5r du. Skal du ha sekser, så få tak i en s80T6-motor, (må bruke datasprut) fra sverige den og. Eller så kan du jo tukle med den 960-sekser'n, men det får du ordne med selv, der vil ikke jeg blande meg inn så mye.

Ikke uttal deg om ting du ikke har peil på i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uttal deg om ting du ikke har peil på i det hele tatt

 

Hvorfor har jeg sett/vært borti så mange ras da? Alle trur det går ann å chippe og justere opp turbotrykket mye, men det er ikke tilfellet. Samt at alle tror originaldeler er så bra, det stemmer heller ikke. Kommer jo ann på hvor mye man skal trimme. Men i den graden jeg oppfattet det fra yoyofish her, så snakker vi ikke om vanlig hverdagstrim.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg sett/vært borti så mange ras da? Alle trur det går ann å chippe og justere opp turbotrykket mye, men det er ikke tilfellet. Samt at alle tror originaldeler er så bra, det stemmer heller ikke. Kommer jo ann på hvor mye man skal trimme. Men i den graden jeg oppfattet det fra yoyofish her, så snakker vi ikke om vanlig hverdagstrim.

 

 

Hvorfor du har sett mange ras? Fordi folk ikke gjør ting ORDENTLIG med en gang. DERFOR!

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uttal deg om ting du ikke har peil på i det hele tatt

Det er tilfelle at de T5 motorene ikke tåler noen ting omtrent, de spagettirådene der knekker så fort som fy, har sett eksempler på det to ganger...

100% enig med Rage her... Skal du trimme hvis ikke meget lett trimming på de T5 motorene så kan du like greit bare bytte en hel del better først... Blir fort vekk dyrere å skulle drive å kødde det til med org better...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår