WingDude Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Tror vi har tak på det nå ja ;;) Dette bør funke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcetera Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Forstår egentlig ikke helt grunnen til å bruke 2 releer.... Noen spesifik grunn? Siter http://www.teamreloud.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Skulle akkurat til å kommentere det samme. Er vel dumt å bruke ett rele til å styre ett annet. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcetera Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Ja jeg ser det som waste of time, ser for meg noe slik jeg.... Er ikke 100% sikker på tallkodene på relee, men tror dette stemmer nogen lunde... eller? Siter http://www.teamreloud.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
masada 626 Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 kansje for at alarmen skal gå helt til den blir skrudd av?er ingen elektriker,men det var det jeg kunne tenke meg. er det rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Ja jeg ser det som waste of time, ser for meg noe slik jeg.... Er ikke 100% sikker på tallkodene på relee, men tror dette stemmer nogen lunde... eller? Eneste som er feil på denne tegninga er Den skjulte bryteren. Den vil ikke deaktivere alarmen. I tilegg må du lage deg en holdekrets for at ikke alarmen skal slåes av da døra lukkes igjen. Lages ved å legge sløyfe fra før bryteren til 85, og etter bryteren til 86. Samt at den skjulte bryteren må flytter til rett etter sikringen. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Ja jeg ser det som waste of time, ser for meg noe slik jeg.... Er ikke 100% sikker på tallkodene på relee, men tror dette stemmer nogen lunde... eller? I denne kretsen er jo relet uten funksjon? Grunnen for å bruke to reler er for å holde alarmen i gang til den slåes av med "den skjulte bryteren"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Kom på en ting til, orginale dørbryterne mine styrer jo minusen, må visst starte fra nytt igjen da :( hvorfor stresse? Kople deg inn på takbelysningen.. husk bare da en ekstra bryter inni kupeen som kan kutte signalet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcetera Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Her er det riktige skjemaet. beklager virkelig at jeg gav feilaktig svar i sta... Siter http://www.teamreloud.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pirium Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Bruk 30 sekunders forsinkelse, og bytt ut sirena med ei fenghette i setet! :fire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slegga Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 kansje for at alarmen skal gå helt til den blir skrudd av?er ingen elektriker,men det var det jeg kunne tenke meg. er det rett? du bør sette inn 2 relèr. 1 som holder på spenninga til sirena ved innbrudd :fire: . den ene holder spenninga til sirena inne i 30 sek etter alarm, mens det andre bryter spenninga så fort du skrur av alarmen. (det du allerede har på tegninga), :thumb Siter Mercedes slk 230 kompressor focal,2x audiosound, cadence 15" the beast, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcetera Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 den kretsen jeg har tegnet inn der med et rele holder på helt man vipper over den "skjulte bryteren" Siter http://www.teamreloud.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Her er det riktige skjemaet. beklager virkelig at jeg gav feilaktig svar i sta... I dette skjemaet, så slår jo releet inn når døra åpnes og da går jo alarmen.. Den eneste forskjellen den skulte bryteren gjør er at den bestemmer om sirena skal fortsette å ule etter at døra er lukket eller ikke.. Har aldri tegnet kretsskjema i paint før, men har ikke tilgang til bedre egnet software på job pc'en, så det får holde..: Her har jeg tegnet inn en skjult bryter på utsiden. Denne skrur alarmen av eller på.. Når bryteren er åpen, så skjer ingenting når døra åpnes, men dersom døra åpnes mens den skjulte bryteren er lukket, så går alarmen og forblir på inntil denne bryteren åpnes.. Dersom dørbryteren din bryter jord, kan jo bare + og jord på skjemaet byttes om..(Nå er det vel mulig at releet må ha riktig polaritet på styrespenning, og da må i tilfelle også pin 85 og 86 bytte om..) Nå tok jeg bare releet fra tidligere tegninger i tråden, så jeg står ikke inne for at nummereringen er riktig.. Dersom man vil gjøre det vanskeligere for tjuven og det gjelder en sedan, uten innvendig åpning av bagasjerom, så kunne man plassere sirena i bagasjerommet, og la alarmen drives av et eget batteri i bagasjerommet. Dersom man har et gammelt mc batteri eller noe lignende, så burde det la seg gjøre. Men da bør man vel kanskje også ha en slags ladekrets til dèt batteriet også.. Edit: Når jeg tenker meg om, så er kanskje ikke dette så bra løsning heller, for nå går jo all strømmen til sirena gjennom denne bryteren, og da må man i tilfelle velge en bryter og ledninger som tåler strømmen sirena trekker.. Da er det kanskje bedre å la den bryteren styre et annet rele som erstatter bryteren som her: Dette blir jo i praksis det samme som Wingdude sitt forslag..:-) The Edge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Artig at så mange engasjerer seg i dette. Diskusjonen om antall releer osv spiller ingen rolle (har fri tilgang på ledninger,releer og materiell) Har derfor laget et siste skjema, håper jeg ;) for enkelt og greit gjøre om minus-signalet fra dørbryter til + signal. Dette skal funke slik jeg vil ha det til å funke, med muligheter til å føye på en rekke andre "varsel-elememter" enn kun en sirene ;) Noen som forøvrig har forslag til en sirene med ekstremt høyt volum ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Artig at så mange engasjerer seg i dette. Diskusjonen om antall releer osv spiller ingen rolle (har fri tilgang på ledninger,releer og materiell) Har derfor laget et siste skjema, håper jeg ;) for enkelt og greit gjøre om minus-signalet fra dørbryter til + signal. Dette skal funke slik jeg vil ha det til å funke, med muligheter til å føye på en rekke andre "varsel-elememter" enn kun en sirene ;) Noen som forøvrig har forslag til en sirene med ekstremt høyt volum ? Hmm, mulig jeg tar feil, men jeg tror faktisk den der ikke kommer til å fungere.. Releet som er tilknyttet dørbryteren vil jo aldri få positiv styrespenning i denne kretsen sånn jeg ser det og vil dermed ikke kunne legge inn.. The Edge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg