Gå til innhold

2.0 16v i syncro?

Ranger emnet


flipp

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Har altså en -88 syncro stående med en motor som har sett sine bedre dager. Har en golf 3 gti motor liggende i garasjen, usikker på om det er 9A eller ABF men får jeg da sjekket rimelig kvikt. Har sett meg litt rundt på andre tråder om omtent samme tema, og har forstått det slik at det er mer eller mindre plugg'n'play(?).

 

Planen er altså G3 2.0L blokk med G2 16v topp. Utgjør det noen forskjell mellom KR og PL, bortsett fra hestekreftene? Vil jo ha KR med tanke på kreftene, men vil dette gi meg 10x så mye arbeid f.eks?

 

Også dette med girkasse og drivverk. Ettersom at alt jeg nå har er orginalt, vil kassen og drivverket mitt holde eller vil alt gå til helvette ved første pådrag?

 

Som jeg har forstått det fra forskjellige sider og rundt om på forumet her, så er det eneste jeg trenger for å bytte motor som følger: g3 2.0 blokk, g2 16v topp og komplett 16v ledningsnett. Har jeg hoppet over noen viktige detaljer da, eller er det den riktige oppskriften for en friskere syncro?

[ ] 90 Audi 80 Quattro

[x] 85 Toyota Tercel, [x] 85 Audi Coupe Quattro, [x] 72 Opel Manta A, [x] 88 VW Golf 2 Syncro, [x] 77 Opel Kadett C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du går videre med 16V prosjektet, bør du sjekke at den nye blokka di har monteringsmulighet for støtta til fordelingskassa. (Den som ligger rundt drivflensen på passasjersiden)

 

Drivverket tåler 150hk, du bør såklart ikke ta rivstarter i alle lyskryss.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man med kat? Lambdaen sitter før så den er det vel bare å fjerne?

 

ABF nettet kan fint kobles sammens med bilens ledningsnett, på min er det kun olje og temp i instrument og tenning som er koblet til inn i bilen. Ikke har jeg Cat heller.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Som jeg har forstått det fra forskjellige sider og rundt om på forumet her, så er det eneste jeg trenger for å bytte motor som følger: g3 2.0 blokk, g2 16v topp og komplett 16v ledningsnett. Har jeg hoppet over noen viktige detaljer da, eller er det den riktige oppskriften for en friskere syncro?

 

Hvorfor bytte til KR eller PL topp fra Golf II når det ABF som flower best fra fabrikk?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bytte til KR eller PL topp fra Golf II når det ABF som flower best fra fabrikk?

 

Hvordan er det med 9A da? Som sagt er jeg ikke 100% sikker på hvilken type jeg har liggende i garasjen, men skal sjekke senere i kveld. Mye av grunnen til at jeg velger KR/PL topp er som beskrevet i denne tråden. Der sies det at 9A har ca 130hk orginalt men sammen med KR topp så vil det gi rundt 150hk. Trengs ikke dette gjøres med ABF'en for å få like mye altså?

[ ] 90 Audi 80 Quattro

[x] 85 Toyota Tercel, [x] 85 Audi Coupe Quattro, [x] 72 Opel Manta A, [x] 88 VW Golf 2 Syncro, [x] 77 Opel Kadett C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med 9A da? Som sagt er jeg ikke 100% sikker på hvilken type jeg har liggende i garasjen, men skal sjekke senere i kveld. Mye av grunnen til at jeg velger KR/PL topp er som beskrevet i denne tråden. Der sies det at 9A har ca 130hk orginalt men sammen med KR topp så vil det gi rundt 150hk. Trengs ikke dette gjøres med ABF'en for å få like mye altså?

 

ABF har vel standard 150 hk .. hvis det er den som satt i golf3 gti16v...

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min syncro er det bygget om til 16V og godkjent. Der funket det fint med det originale eksosanlegget ifølge en som har sett på bilen og har mye greie på det. Det var pga at det var det kjipeste drivverket:(

 

Men det funker nå ihvertfall helt fint...

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken eksosmanifold og downpipe brukte du da? 16v eksosmanifold og 8v downpipe?

Er ikke jeg som har bygget den, men det var det jeg ble fortalt var blitt brukt, ja.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vel bestemt meg for å starte et prosjekt, nemlig å fullføre disse planene :) Kjøpte ledningsnett i dag, så får håpe det kommer i posten så fort som mulig. Når jeg setter i gang så kommer det nok en prosjekt tråd opp rimelig kvikt. Eier ikke kamera, men ettersom at jeg elsker tråder med masse bilder så skal jeg nok alltids ordne det på et vis :)

 

Hei så lenge.

[ ] 90 Audi 80 Quattro

[x] 85 Toyota Tercel, [x] 85 Audi Coupe Quattro, [x] 72 Opel Manta A, [x] 88 VW Golf 2 Syncro, [x] 77 Opel Kadett C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår