ludde74 Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Goodyear&tireModel=Eagle+%231+NASCAR Har lyst på sånne dekk på bilen min, men det virker ikke som om noen i Norge kan skaffe dem. Noen som vet enkleste måte å få dekk fra USA på, evt en klubb eller noe som bestiller sammen og deler på frakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Hør med norsk GoodYear importør eller bestill selv fra statene. Virker forresten som helt alminnelige dekk for helt alminnelige biler da...? Noe skrytete tekst, men ellers synes jeg ikke det lille som var av fakta i teksten var særlig imponerende. :rolleyes: Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Gå heller for Toyo R888. Bedre, billigere og lettere å få tak i. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludde74 Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 @Kane Jeg er helt klar over at det er et showoff dekk, men det skal være på en showoff bil. Ikke like kult med V-mønster på en 1963 Boble. Jeg poster i amcarforumet da jeg ble anbefalt det av lokal dekkforhandler. Han mente dere var vandt til å skaffe ukurante dekk? @Viking067 Toyo Dekkene er kule, men finnes ikke i mine dimensjoner. Jeg er ute etter muscle-car dimensjonen 255/60-15 til bakdekkene. Toyo-dekkene er heller ikke særlig tidsriktige. Jeg ville egentlig hatt Firestone-dekk som i de første Herbie-filmene, men de lages ikke lenger, så jeg går for GoodYear som i den nye Herbie-filmen. Jeg er også ute etter et gate dekk som varer en stund, ikke et trackday-dekk. Bestille selv fra USA? Er ikke det sinnsykt dyrt med frakt? Ellers takk for svar :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Ta kontakt med Tire Rack og spør de om vekt og volum på to av de dekkene ferdig pakket for sending. Så tar du kontakt med disse: http://www.magnum.no/ Og ber om pris for den pakken fra NJ til Norge. Antakelig er billigste alternativ båt. Det vil si ca 4 uker. La oss si at frakten blir 1500kr fra USA til Norge. Internt i USA blir det 18$ iht Tire Rack's egen beregning. Dekkene kommer jo på 186$. 186+18=204$ Med kurs 6,5 blir det 1326kr 1326+1500=2826,- ex mva 2826 x 1,25 = 3532,50 kr Via Goodyear importøren i Norge snakker vi selvsagt om en spesialbestilling. Kan ikke tenke meg at du får de dekkene billigere da heller. Det koster å være kar, men på den annen side er 1770kr pr dekk noe mange må punge ut med fordi de har feteste felgene i nabolaget. Så valget er igrunnen ditt: Er det "rette" mønsteret og de "rette" bokstavene på dekksiden verdt ca 500kr ekstra pr dekk? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Det er klart, MÅ du ha dekk med GoodYear skrifte i hvitt på siden skjønner jeg hvorfor du sikler på de her. Men hvis du bare skal ha gode dekk ser jeg ingen grunn til å bry seg hvis ikke din lokale GoodYear sjappe har dem til en fornuftig penge. Ta inn deler selv medfører endel arbeid, men kan på mange produkter lønne seg. Dekk har jeg ikke brydd meg noe med så langt, fordi de fleste importører klarer fint å konkurrere med min innkjøpspris grunnet rabatter de får. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Ja, på endel er det slik. På andre ting er forskjellen stor. De som selger såkalte kuule hotrod ting som f.eks Moon equipment har store påslag. Vanlige motordeler går opp i opp. Men et sett ferdig modifiserte Chevy small block støpejerns Vortec topper for 6500kr (650$) hadde du ikke fått i Norge. Samme toppene i standard utførelse for rundt 5000kr (500$) ja, kanskje. Men maskinering, nye ventilfjærer mm for bare 1500 i tillegg ikke for alt i verden. Spesielle ting som HALO tennplugger kjøpte jeg for halv pris fra USA i forhold til om jeg skulle kjøpt de av ene-importøren i Norge. Dekk er ofte svære ting som krever båtfrakt. Da blir gjerne minsteprisen lik en palle = 1500kr hos Jetcarrier uansett. I verste fall mer, fordi de ikke vil stable andre paller oppå dekkene. Vet ikke hvordan Jetcarrier ordner slikt. De bør jo hive på etpar pallekarmer i slike tilfeller. Mulig de gjør det. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Både motor, interiør og karosseri deler har vært billigere å ta inn selv enn å handle dem på butikken rundt hjørnet. Og snakker vi ikke om å spare småpenger. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludde74 Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Virker som JetCarrier er en god løsning. Jeg skal ha de samme dekka foran, bare i mindre dimm. Hvis frakten fortsatt ikke overstiger 1500,- så blir totalpris ca 4700 inkl.mva. Billigste tilbudet jeg har fått på merkedekk (BFG) her i nærheten er 4500 og det var med 245 dekk bak. 200kr ekstra pluss litt jobb er det absolutt verdt. Jeg vurderte også å bestille noen motor og bremsedeler fra USA, og ut fra JetCarrier sine sider ser det ut som om jeg kan få dem i samme forsendelsen for et gebyr på 75kr. Da er det snakk om å spare tusenlapper. :-) Dette var veldig nytting informasjon. Skal sjekke det nærmere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Vær obs på følgende: Vekt er ikke det eneste kriteriet for fraktpris. Volum brukes også. Dersom noe av det du skal ha er så stort at det stikker utenfor kanten på en palle øker prisen MASSE. Sjekk volumet og vekten på ALLE kolliene du skal ha før du bestiller. Så tar du kontakt med Jetcarrier og forteller det du vet og ber om et prisoverslag. Vet ikke om du får et bindende prisoverslag, men de vil ikke prøve å lure deg heller. Frakten kan fort bli det dobbelte (3000kr) hvis: 1. Andre paller ikke kan stables oppå din. 2. Total-størrelsen på dine kollier såvidt overstiger grunnflaten på en palle. 3. Høyden på dine kollier overstiger en viss størrelse (vet ikke helt hva. Spør Jetcarrier) Ellers må jeg si meg fornøyd med Jetcarrier etter å ha brukt de noen ganger. Har også diskutert litt med de en frakt jeg ikke var helt enig i. De var til å snakke til. Det viste seg at det hadde tatt litt vel hardt i da de regnet ut volumet på mine kolli, så jeg fikk tilbakebetalt noen kroner. Ellers vil jeg anbefale at du RINGER til amerkanske nettbutikker før du handler. Spør om dette med volumet, hvordan de pakker osv. Da skjønner de at du er seriøs og du hører også kjapt om de er seriøse. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg