matador Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 men så har du fase kompensering i delefiltren og... og samme hva du skulle velge så prøv å tenke langsiktig: kjøp deg i første omgang en amp som gir deg muligheter til å bygge ut/forbedre seinere. sånt sett er greit å ha en innebygd delefilter :dj Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opeth Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Er det grunn til å vurdere andre merker enn sinfoni når eg først skal bruke meir enn det busjetterte? Forslag? mvh Lars Olav Ja det er det jo selvfølgelig! Det er mange bra forsterkermerker å velge i og Sinfoni er bare et av de.... Ikke se deg blind for andre muligheter. Når du har et så bra frontsett bør du ha forsterker som passer. Noen forsterkere er pinlig korrekte/analytiske og passer ikke alle høyttalere. Noen har varm klang og noen har kald klang... Spør en forhandler om klangkarakter på forsterkerne han pusher (de fleste har nok ikke peiling desverre...) før du handler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LBjordal Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 edit: Her dukkar det opp meir, vert vel nesten loddtrekning.....? Reknar ikkje med att nokon av desse kan frarådast... Genesis mark III 4 channel Dynabel BF2502 (ny) Sinfoni 90.2 (ny) Sound stream 705s (brukt) Er noka av dette betre ann resten? Sounstream en er vel eigentlig "gammal"? Dette er vel gjerne litt på kanten av forum reglane, men alle som har noke dei trur kan virke bra (nytt eller brukt) må gjerne kome med tilbud (jo-an-bj@frisurf.no) mvh Lars Olav Siter 1981 Matra Murena 2.2 1987 Saab 900 1974 Volvo 144 1952 Cadillac series 62 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 No har det dukka opp tre kandidatar, Dynabel BF2502 (ny) Sinfoni 90.2 (ny) Sound stream 705s (brukt) Er noka av dette betre ann resten? Sounstream en er vel eigentlig "gammal"? mvh Lars Olav ikke glem genesis sin profile serie amper da! rimelige amper som FUNKER ! bare ett tips....soundtek.no Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Tja, om du har gryna til det, gå for 90.2'ern. Det må tross alt være en grunn til at han selger de sakene, har inntrykk av at der i gården leker en ikke godlyd, en lever for det :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Ja det er sant... den ultimate set up for meg ville kanskje ha vært 2 stk. Elate 10" 2stk. AMPlitude 150.2x og 1 sett Elate 9 sett. Set hadde vært gromt... men .. that price man.... Genesis og SS er heller ikke til å spytte på.. Regner med at du garantert finner en forsterker til 3000kr som holder mål (iallefall om du handler brukt) men selvsagt...i en perfekt verden... ;) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Nå vet ikke jeg hva den SS 705 går for men det er en av de beste forsterkerene som SS har laget, har hatt en sånn selv og angrer fortsatt på at jeg solgte den, vet også at 190e på forumet har har hatt denne og han angrer like mye som meg på at han solgte sin. Hvis den er i god stan så hadde jeg helt klart gått for den. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Sjøl kjører jeg et par dobbelmagnet Macrom 9" på en RF 200x2 (100Wrms per kanal) med meget godt resultat. men jeg kjører med aktiv deling der en 400x4 (50Wrms per kanal) driver mellomtoner og diskantene. et glassblåst og polert skall fra en 160x4 som jeg skal bruke på 200x2`en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LBjordal Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Då er lønninga komt på konto! Sinfoni 150x2 er bestillt. kiddie Kunsten blir å overleve til neste lønning Mat? blah Alle kan vel overleve på luft, lyd og kjerlighet... Takker for alle gode forslag i denne tråden, eg er sikker på att mange av dei anbefalt forstererne er like bra som sinfoni. Likevel vart det sinfoni denne gangen, så får vi sjå... mvh Lars Olav Siter 1981 Matra Murena 2.2 1987 Saab 900 1974 Volvo 144 1952 Cadillac series 62 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Då er lønninga komt på konto! Sinfoni 150x2 er bestillt. kiddie Kunsten blir å overleve til neste lønning Mat? blah Alle kan vel overleve på luft, lyd og kjerlighet... mvh Lars Olav Gratulerer..! Du kommer garantert til å bli fornøyd ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Gratulerer med Sinfoni.... :w00t jeg så de hos Morel Pål og de er rett og slett meget lekre, så kompakte og veldig tunge.... sånt vil jeg også ha etterhvert i "porsha"... :cool: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woodbeach Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Gratulerer med Sinfoni.... :w00t jeg så de hos Morel Pål og de er rett og slett meget lekre, så kompakte og veldig tunge.... sånt vil jeg også ha etterhvert i "porsha"... :cool: Gratulerer med valg av forsterkere ja. :) Virker som Pål har bena godt planta på riktig side av kloden når det kommer til godlyd, så dette blir nok bra ;) Matador: Hmm..har du ikke kjøpt amper enda? Siter Honda Prelude 2.0l 4ws 89' Audi A6 1,8T 98' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 :D grattis.... husk å ta MASSE bilder av byggingen... :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg