ascona4ever Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Hvordan vil en 2.0i med en 5-trinns girkasse fra en Rekord, fungere i en Ascona B? ('77 1.9S) Tenker da på utveksling og effekt.. Siter Flat Out Racing "When in doubt, go flat out." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Hvordan vil en 2.0i med en 5-trinns girkasse fra en Rekord, fungere i en Ascona B? ('77 1.9S)Tenker da på utveksling og effekt.. utveksling og effekt... hehe. Eneste er at den har et gir ekstra så er det omtrent like. kanskje litt forskjell på utvekslinga på 3a. ps: du må ha kortere mellomaksel. da 5trinns kassa er litt lengre. Bruk mellomakselen fra Manta GSI. Samt at 5trinns girkassa har girspaken lengre bak. (noe som medfører at du må kappe og sveise litt for å få den inn i coupe'n. Samt at du burde også ha midtkonsol fra Manta, da de hadde spaken lengre bak. En annen ting, 2,0e er fin motor. hehe... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona4ever Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Det med at girspaken er lengere bak er jeg klar over.. det var det i den første jeg hadde. Ikke særlig pent arbeid da men.. Har en kar som kan kappe akslingen slik at den passer.. å balansere da seff.. må spørre..."2.0e er fin motor.. hehe.." Ironisk? Kjenner ikke motoren så jeg vet ikke.. har hørt at den som kom til Asconaen var bedre..? Siter Flat Out Racing "When in doubt, go flat out." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Det med at girspaken er lengere bak er jeg klar over.. det var det i den første jeg hadde. Ikke særlig pent arbeid da men.. Har en kar som kan kappe akslingen slik at den passer.. å balansere da seff.. må spørre..."2.0e er fin motor.. hehe.." Ironisk? Kjenner ikke motoren så jeg vet ikke.. har hørt at den som kom til Asconaen var bedre..? Neida, var ikk ironisk. kjøpte bare meg en 2,0E for en stund tilbake. har ikke fått brukt den, men de skal vare brae. Ryktene skulle ha det til at den hadde større ventiler enn 2,0s ol. Så jeg måtte bare ha den.. hehe. Men har ikke tatt av toppen på den ennå for å se. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 er samme ventiler på 2.0s og 2.0e (42/37) 5-trinnskassa har 0.804:1 på 5 giret. Både 4- og 5-trinnskassa har 1.000:1 på 4. giret. så helt like er det jo ikke. De har faktisk samme utveksling på 3. giret og. (bare 4-trinns fra etter '83 som har annen utveksling på 3.) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona4ever Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Hva kan jeg forvente meg av effekt fra denne motoren? Vil det være plug & play med hennhold til Biltilsynet òg? (blir det godkjendt uten modifikasjoner på bremser og slikt..) Siter Flat Out Racing "When in doubt, go flat out." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Ikke noe problem. Er vel samme bremser på 1,9s og 2,0s. tror jeg. 230mm tromler bak også. Dessuten, den effektforskjellen er en dråpe i havet. Tror ikke biltilsynet bryr seg engang. Så lenge Ascona faktisk kom med 2,0l. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Hva kan jeg forvente meg av effekt fra denne motoren?Vil det være plug & play med hennhold til Biltilsynet òg? (blir det godkjendt uten modifikasjoner på bremser og slikt..) 110hk Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Burde jo heller leite etter topper med mindre ventiler på disse motorene... Er jo forvokste kanaler og ventiler i f.hold til luftstrømmen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona4ever Skrevet November 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Har begynnt å vurdere å droppe innsprøyting.. Hva vil fungere best? Å konvertere 2.0i'en eller bruke en 2.0s? Hvilke gassere vil fungere best? Mener det er noen Solex 40-gassere jeg har liggende.. uten manifold... Vil ha maks ut av motorene.. samtidig som det helst skal holde da.. Tanken er å ha ett 'retro stuk' på tingene.. Bygge bil etter K-I-S-S prinsippet. Det skal være enkelt, og rått! Siter Flat Out Racing "When in doubt, go flat out." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Skal du ha max så burde du bytte kam i samme slenge. En X1 kam fra enem er litt spess kam, men vær obs om du høvler toppen at den går klar på ventilene. Den har godt løft, og med et par dobble 40mm Solex så skal nok suppa komme inn skal du se. Må nok heve kompresjonsforholdet en god del også. opp på rundt 10:1. Det hjelper betraktelig. Var litt raus med høvlinga av denne toppen, så ingen har tørt å bruke den ennå.. hehe.. Kristoffer som hølva og porta litt i den for noen år siden.. liggi på lager siden.. hehe Men så et lite tips. Se hva denne karer klarte å dra ut av 2,0E motoren sin. Det er nokså imponerendes.. http://www.opeltuners.com/jyrkis2/index.html Mine ambefalinger er: X1 eller Y12 kam (kam for hydrauliske ventil løftere). Kanskje en I3 (for mekaniske løftere og spes ventilfjører) hadde gjort seg bra om du vil ha litt rpm og mye krutt på de litt høyere turtallsområdene... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantagutt'n Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Gjør som "TMB" sier, bruk en Manta GSI mellomaksel. Mellomakselen til 4'trinnskassa vil ikke passe på grunn av en noe større splines på 5'trinnskassa... Siter 2009 Insignia Sports Tourer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Gjør som "TMB" sier' date=' bruk en Manta GSI mellomaksel. Mellomakselen til 4'trinnskassa vil ikke passe på grunn av en noe større splines på 5'trinnskassa...[/quote'] 4trinnsmellomaksel er også for lang.. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantagutt'n Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Jess, i know ;-) Poenget mitt var at det ikke var noe vits i begynne å kappe og sveise når han likevel ikke vil få den inn på 5'trinnskassa hehe :) Siter 2009 Insignia Sports Tourer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Jess' date=' i know ;-) Poenget mitt var at det ikke var noe vits i begynne å kappe og sveise når han likevel ikke vil få den inn på 5'trinnskassa hehe :)[/quote'] kommer litt ann på det da. seine 4-trinns kasser har like tykk splines som på 5-trinnskassene. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.