Gå til innhold

lakking av intercooler og radiator?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

leste på ein eller anna styling side at radiator/ic kjølte betre viss den var svart ikkje blank. begrunnelsen var at dahlback golfen hadde svarte radiatorer og ic.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at det som er svart har lettere for å holde på varmen og dermed kjøle dårligere.

Iallefall om jeg kobler inn fysikk-kunnskapene mine.

Videre ville jeg tro at pulverlakkering hadde vært det beste.

Sett at den tålte varmen for å få lakken til å "herde".

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktigt med høytrykkspyler.Du kan risikere å ødelegge kjøleribbene.

Har selv glassblåst en IC med godt resultat.

vel, nå har jeg ikke noen erfaring med IC, men vanlige radiatorer for kjøling av kjølevesken så er det ingen problem å bruke høytrykkspyler.

Men da står man ikke å konsentrerer strålen på en plass, men beveger den over hele radiatoren.

Men, varmt vann fjerner jo som kjent fett og smuss og dritt.. så det bør gå helt greit med lavt trykk.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, nå har jeg ikke noen erfaring med IC, men vanlige radiatorer for kjøling av kjølevesken så er det ingen problem å bruke høytrykkspyler.

Men da står man ikke å konsentrerer strålen på en plass, men beveger den over hele radiatoren.

Men, varmt vann fjerner jo som kjent fett og smuss og dritt.. så det bør gå helt greit med lavt trykk.

Ja det gjelder å holde avstand og bruke hodet.

Har selv brukt oppvaskmaskinen til å vaske en IC.Det førte til sexnekt i en måned når dama fant det ut :D

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du lakke intercooleren på Corradoen? Den synes jo ikke alikevel?

nå spurte jeg også om radiatoren også,dessuten er jeg typen som liker at alt ser bra ut selv om andre ikke ser det.

Kan vel ikke være uenig i at når du ser at alt er rent og ser bra ut bak fanger og alt det der, så får du en god følelse ?

Planen var også i hennhold til FMIC, derfor spurte jeg om cooleren !

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider