acoupe Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Må man ha noen spesiell lakk for å gjøre dette ? regner med at man ødelegger kjøleevnen ved å bruke vanlig lakk? mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Lakke radiatoren og intercooleren? Har jeg aldri hørt om! Ville ikke jeg gjordt i allefall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 funker det ikke? mener jeg har sett at en eller annen her på forumet har sagt det går ann. Men hvis ikke, noen gode tips på hvordan få vasket radiator HELT ren? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 høytrykkspyler med varme.. da får du den ren Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Forsiktigt med høytrykkspyler.Du kan risikere å ødelegge kjøleribbene. Har selv glassblåst en IC med godt resultat. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 leste på ein eller anna styling side at radiator/ic kjølte betre viss den var svart ikkje blank. begrunnelsen var at dahlback golfen hadde svarte radiatorer og ic. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 leste på ein eller anna styling side at radiator/ic kjølte betre viss den var svart ikkje blank. begrunnelsen var at dahlback golfen hadde svarte radiatorer og ic. har han lakket de da? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Jeg vil tro at det som er svart har lettere for å holde på varmen og dermed kjøle dårligere. Iallefall om jeg kobler inn fysikk-kunnskapene mine. Videre ville jeg tro at pulverlakkering hadde vært det beste. Sett at den tålte varmen for å få lakken til å "herde". Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Forsiktigt med høytrykkspyler.Du kan risikere å ødelegge kjøleribbene. Har selv glassblåst en IC med godt resultat. vel, nå har jeg ikke noen erfaring med IC, men vanlige radiatorer for kjøling av kjølevesken så er det ingen problem å bruke høytrykkspyler. Men da står man ikke å konsentrerer strålen på en plass, men beveger den over hele radiatoren. Men, varmt vann fjerner jo som kjent fett og smuss og dritt.. så det bør gå helt greit med lavt trykk. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 vel, nå har jeg ikke noen erfaring med IC, men vanlige radiatorer for kjøling av kjølevesken så er det ingen problem å bruke høytrykkspyler.Men da står man ikke å konsentrerer strålen på en plass, men beveger den over hele radiatoren. Men, varmt vann fjerner jo som kjent fett og smuss og dritt.. så det bør gå helt greit med lavt trykk. Ja det gjelder å holde avstand og bruke hodet. Har selv brukt oppvaskmaskinen til å vaske en IC.Det førte til sexnekt i en måned når dama fant det ut :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 leste netopp om en som vasket radiatoren med parafin..funker det noe bra? Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Ser det er en del som har forskjellige logoer på Intercooleren hvordan er dette laget da? Er de lakket på eller? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 parafin løsner dritt, smuss, asfalt og slik opp slik at det er lettere å få av. Så ja, det bør funke relativt greit. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Hvorfor skal du lakke intercooleren på Corradoen? Den synes jo ikke alikevel? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Hvorfor skal du lakke intercooleren på Corradoen? Den synes jo ikke alikevel? nå spurte jeg også om radiatoren også,dessuten er jeg typen som liker at alt ser bra ut selv om andre ikke ser det. Kan vel ikke være uenig i at når du ser at alt er rent og ser bra ut bak fanger og alt det der, så får du en god følelse ? Planen var også i hennhold til FMIC, derfor spurte jeg om cooleren ! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg