Gå til innhold

STRØKEN Ascona 1,9 S

Ranger emnet


Jeppe

Anbefalte innlegg

Da har det kommet en ny bil inn i familien. Det er en 1977 Opel ascona 1,9 S. Den er ufattelig strøken.

 

-Bilen har hatt en eier siden den var ny.

-Rustbehandlet hver 2-3 år fra den var ny helt fram til nå.

-Rullet veldig lite:)

-Så og si ikke en eneste rustflekk på hele bilen.

-Setene er som nye. Heelt strøkene.

 

Planen er å pakke den vekk til den er veteran. Mulig det blir en omlakkering i samme farge som den har nå. Så må de mekaniske ventilene justeres litt. Og antennen har brekt. Den starter like lett som fattern's 2006 Nissan pathfinder. Så enten sier det litt om nissan eller så betyr det at opelen er god som gull, jeg velger å tro det siste:)

 

Lurer litt på hvor mye denne bilen er verdt sånn som den er nå før jeg sier hva som ble gitt for den. Lurer også litt på hva man kan forvente den er verdt når den runder 30? Noen som vet?

 

Ble fortalt at "S" modellen var en slags toppmodell? Stemmer dette? Og felgene skal være orginale? Sitter også en orginal blaupunkt kassettspiller i den. Hehe. Er nesten som å reise med tidsmaskin når man sitter i den drunk

man får lyst til å høre på abba eller hva det er de hørte på på 70. tallet :cab `

 

Noen bilder: (tatt med mobil så de er rimelig dårlige.)

DSC00043.jpg

DSC00029.jpg

DSC00030.jpg

DSC00031.jpg

DSC00032.jpg

DSC00033.jpg

DSC00035.jpg

DSC00042.jpg

DSC00034.jpg

DSC00037.jpg

DSC00036.jpg

DSC00039.jpg

Dette er et dårlig bilde av understellet. Slik ser den ut hele veien:)

DSC00041.jpg

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skikkelig fin ut. Hadde det vært 2dørs så hadde jeg hatt et par dørtrekk ol, i akuratt samme farge.. hehe.

S står på super. Altså 98super. (98oktan) 1,9n var en motor med lavere kompresjon for å kjøre på 95 oktan. 1,9s motoren er absolutt verdt å ta vare på. Går evig. Og er en mye bedre motor enn 2,0l.

1,9s har mere Hk enn 1,9n og 2,0n motorene.

 

Står det Berlina nede på skjermen der? Se i vognkortet, er det en Ascona B berlina? ser crome lister langs hjulbuene, crome kant på korsfelgene, grill med crome stripe i mitten. Den breie typen radiator, Ikke vanlig på 1,9l. Ligger orginal mattene i baksjerommet? Har du dekselet forand bensintanken? Og så har du de rare fangeren. crome med slike gummi klosser på. de vertikale gummi greiene... hehe.

 

Bare to år igjen. så er blir det billig å kjøre Opel.. hehe.. 77mod.

 

jeg har 77modell 1,9s selv. Men den er ihjelskrudd, og har ikke så mye av det orginale preget igjen. Sånn blir det når en bil har mange eiere opp gjennom åra..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skikkelig fin ut. Hadde det vært 2dørs så hadde jeg hatt et par dørtrekk ol, i akuratt samme farge.. hehe.

S står på super. Altså 98super. (98oktan) 1,9n var en motor med lavere kompresjon for å kjøre på 95 oktan. 1,9s motoren er absolutt verdt å ta vare på. Går evig. Og er en mye bedre motor enn 2,0l.

1,9s har mere Hk enn 1,9n og 2,0n motorene.

 

Står det Berlina nede på skjermen der? Se i vognkortet, er det en Ascona B berlina? ser crome lister langs hjulbuene, crome kant på korsfelgene, grill med crome stripe i mitten. Den breie typen radiator, Ikke vanlig på 1,9l. Ligger orginal mattene i baksjerommet? Har du dekselet forand bensintanken? Og så har du de rare fangeren. crome med slike gummi klosser på. de vertikale gummi greiene... hehe.

 

Bare to år igjen. så er blir det billig å kjøre Opel.. hehe.. 77mod.

 

jeg har 77modell 1,9s selv. Men den er ihjelskrudd, og har ikke så mye av det orginale preget igjen. Sånn blir det når en bil har mange eiere opp gjennom åra..

Står berlina med sånn crome skrift ja. Er ganske strøken ja, men har ikke greie på opel i det heletatt. Iallefall ikke de eldre bilene. Er sånne crome lister langs hjulbuene ja. Men to av de må byttes. Siden den skal bli 100%. De har noen små merker.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er at den skal beholdes orginal. Absolutt. Det er pappa som har kjøpt den. Ga 18k for den. Tror ikke det er så ille?

 

Baki lå vinterhjula. Denne skal ikke kjøres om vinteren tror jeg men de er nå iallefall der. Ser orinale ut dem også. Shine de litt opp så tneker jeg:)

DSC00048.jpg

Morsomt med varme og vifte kontrollene. At de er satt der de er tenker jeg på.

DSC00047.jpg

Her pleier det jo være mye rust men det er null på denne bilen. De flekkene du kan se er bare skitt.

DSC00050.jpg

Bilde av understellet igjen.

DSC00049.jpg

I hanskerommet lå det mye morsomt. Gamelt vognkort og service heftet. Til og med garantibeviset. Som nytt alt sammen:)

DSC00045.jpg

DSC00046.jpg

DSC00044.jpg

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står berlina med sånn crome skrift ja. Er ganske strøken ja, men har ikke greie på opel i det heletatt. Iallefall ikke de eldre bilene. Er sånne crome lister langs hjulbuene ja. Men to av de må byttes. Siden den skal bli 100%. De har noen små merker.

 

Faen, hadde det liggende, men fatter'n klarte å bøye mye av dem. Skal i lageret mitt om de er der fortsatt. Hvilke sider trenger du??? Skal ikke ha cromen så skal se om det finnes noe sted på gården. Kan ikk love noe men...

 

Fint å se det er en berlina, den er verdt 20k. hehe. Klart det. Synd det er 4dørs. 2 dørs er penere syns jeg. Men som orginalbil er den ypperlig.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, hadde det liggende, men fatter'n klarte å bøye mye av dem. Skal i lageret mitt om de er der fortsatt. Hvilke sider trenger du??? Skal ikke ha cromen så skal se om det finnes noe sted på gården. Kan ikk love noe men...

 

Fint å se det er en berlina, den er verdt 20k. hehe. Klart det. Synd det er 4dørs. 2 dørs er penere syns jeg. Men som orginalbil er den ypperlig.

 

Det var bak på fører siden og forran på passasjersiden. Om du hadde funnet noe hadde jo det vært gull det.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står berlina der ja, stemmer det. Er ikke min bil, fatter'n som kjøpte den. En som sa den måtte ikke avskiltes når vi satte den vekk sånn at vi hadde orginal skiltene når den ble veteran.

 

Vet ikke om du mener eksakt de samme skiltene,

eller bare like.

 

Jeg har fått opplyst at en kan få samme type (utseende) på skiltene som bilen hadde da den var ny om den er veteran.

 

Jeg skal i allefall forsøke og få til det når jeg registrerer min etter nyttår en gang.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mener eksakt de skiltene som stod på da den rullet ut av forhandleren i larvik. Det er de som står på nå.

 

Fint å se orginal vognkortet... Det må du nesten ta vare på. Dem krever at man leverer vognkortet ved avskilting, men det må du aldri gjøre.. hehe... Kammeraten min har samme type vognkort til sin Kadett.

Den også hadde kun en eier. Og baksete var ikke sitti i engang.. hehe.

http://i19.photobucket.com/albums/b196/TrondM/Kims%20biler/S5301413.jpg

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår