Evjen Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Lurer kanskje på å flytte til Spania neste år og tenker da på å kjøpe en bil der nede. Problemet er at jeg ikke finner noen sider ala autodb.no og finn.no. Eneste jeg har vært inne på er ebay.es, men der var det ikke fryktlig mye biler å velge mellom. Noen som vet om noen slike sider, eller kanskje noen kan litt spansk så de kan søke etter en sånn side for meg? Evjen Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Mobile.de søker i Spania. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Godt tips: Reis ned først... Nesten alle biler som selges i spania har lapper i rutene! Der står det "SE VENDE" som betyr til salgs. (uttales "se bende") Hvis du skal bo i Alicante området så kan jeg sette deg i kontakt med en norsk kar fra molde! Han har peiling på alt når det gjelder biler i spania og han selger noen selv også! Driver med litt retting+lakkering osv! Veldig ok kar! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet November 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Takk for bra tips. Regner med å flytte sommern 06, så jeg er veldig i tvil om jeg skal ta BMW`n med ned dit, eller om jeg selger den og kjøper en ny der nede. Problemet er at jeg kan så og si ikke noe spansk, men det er litt av grunnen til at jeg flytter ned fordi jeg vil lære. Kommer mest sansynlig til å havne opp i Alicante/Costa Blanca. Skal prøve å dra ned før jeg flytter for å kikke på priser og litt sånt. Hvordan tror du han karen du kjenner stiller seg til å hjelpe meg med et kjøp eller lignende? Hadde vært ålreit å fått kontakt med nordmenn som kan bil der nede. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Takk for bra tips. Regner med å flytte sommern 06, så jeg er veldig i tvil om jeg skal ta BMW`n med ned dit, eller om jeg selger den og kjøper en ny der nede. Problemet er at jeg kan så og si ikke noe spansk, men det er litt av grunnen til at jeg flytter ned fordi jeg vil lære. Kommer mest sansynlig til å havne opp i Alicante/Costa Blanca. Skal prøve å dra ned før jeg flytter for å kikke på priser og litt sånt. Hvordan tror du han karen du kjenner stiller seg til å hjelpe meg med et kjøp eller lignende? Hadde vært ålreit å fått kontakt med nordmenn som kan bil der nede. Prisene er ihvertfall HELT annereldes enn norske, så jeg ville nok solgt bilen min og kjøpt bil der nede i steden, forutsatt at du ikke trenger bil i norge da. kjører du en bil i norge med spanske skilter og er norsk statsborger, blir det fort dyrt hvis du blir stoppet. VELDIG dyrt faktisk:( mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 kjører du en bil i norge med spanske skilter og er norsk statsborger, blir det fort dyrt hvis du blir stoppet. VELDIG dyrt faktisk:( mvh oddi Faktisk ikke, bor du i Spania stort sett hele året er dette nada problem. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Faktisk ikke, bor du i Spania stort sett hele året er dette nada problem. jasså? har hørt om norske studenter som kjøper seg tysk bil, og drar på ferie til norge. De får et helvete uten like, fordi de får krav om betaling av engangasvgifter osv... mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Uansett så er det ikke noe problem.Har en ferdigskrevet søknad om "midlertidig bruk av kjøretøy i forbindelse med ferie i Norge" jeg.Kan sikkert brukes for nordmenn med utenlandsk bil på ferie i Norge også.Trenger bare forandre tid, sted, dato, navn og tollsted. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 De fleste studenter er folkeregistrerte hjemme hos mor og far og ikke sagt ifra til folkeregisteret at de faktisk bor i utlandet, blir de tatt med tysk bil da så smaker det vondt av fakturapapiret ja. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Må må selvsagt melde flytting til Folkeregisteret ja. Utvandring som det kalles, tror jeg. Det som også kan skje, er at du som bor i Norge får besøk av kompisen din som har kjøpt seg fet BMW f.eks i Tyskland. Han bor i Tyskland og skal være i Norge på sommerferie. Da kan ikke du kjøre denne bilen. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Må må selvsagt melde flytting til Folkeregisteret ja. Utvandring som det kalles, tror jeg.Det som også kan skje, er at du som bor i Norge får besøk av kompisen din som har kjøpt seg fet BMW f.eks i Tyskland. Han bor i Tyskland og skal være i Norge på sommerferie. Da kan ikke du kjøre denne bilen. Word. Var en kjent fotballspiller hadde vel dette problemet da han skulle på ferie til Norge f.eks. Han ville sende bilen med båt og få noen til å kjøre den hjem, slik at han kunne fly. Dette gikk da ikke, siden BMWen hans var regga i england.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg