Gå til innhold

Ble plutselig Ford-eier...igjen...


Mrs Aero

Anbefalte innlegg

Ja, da hadde man en Ford Mondeo 2,0i GLX -94-mod. på parkeringen oxo.

Det er en mörkröd sedan som har gått 140000 km.

Kjöpte den for 2500,- SEK... :thumb

Eieren kjörte topp-pakningen til helvete, parkerte den og kjöpte en annen bil.

Det begynte som en fleip, jeg spurte eieren hva han skulle ha for bilen, han ville ha ett bud, jeg sa 2500,- og han sa OK...og etter 15 minutter hadde jeg kjöpt en Mondeo. :)

Har kjöpt diverse pakninger, nye plugger, strekkbolter, kamrem, rem til generatoren o.l.

Har lagt ut mer penger på deler enn bilen kosta... *ler*

Toppen koster meg 100,- å få plana...

Skal ha den som vinterbil/reservebil.

Henta den hjem idag, trivelig bil å kjöre!!! Skal vel kanskje begynne å skru imorgen.

En kraftig omgang med polérmaskinen, bort med stålfelger, på med alu-felger og på med solfilm, så blir det nok bil av den oxo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja, dere skal få se min nya perla!!! :)

Måtte jo sjekke temperaturen her först, se om jeg som Saab-eier kom til å bli lynsja... *ler*

Men dere er jo så snille... :kiss

Så her får dere ett bilde, mer kommer underveis.

Mondeon stakkar har nok aldri hört om vax og polering! Den var finere når det regna ute og den var våt enn nu når den er törr...

Xtralys skal bort! Og nye skilter skal jeg oxo ha! Allergisk mot gule blinkelys er jeg oxo...så da får jeg kjöpe vite...

Ettersom jeg er så kresen, kommer denne Mondeon å koste meg endel... m'm

P1010001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil :D Jeg begynner bli småmisunnelig på bilprisene der til lands, hvertfall på enkelte biler. Hadde en svenske på gamlejobben, han nekta å tro hvor mye jeg betalte i forsikring på forden min :hammer

Ojda offtopic...

 

Men hva er planene for bilen? :)

edit - og hvorfor står bilen på handicap parkering? :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg ha kjöpt en sånn privat, ligger prisene på 14000-20000 SEK

Hos bilforhandler ligger prisene på rundt 25000-35000 SEK...

Men da er alle gått over 200000 km!

OM jeg kommer på at jeg ikke vil ha Mondeon, kan jeg lett selge den for over 10000 SEK.

Men om det ikke er så mye mer enn topp-pakningen og reimer å bytte, at den funker fint mekanisk. Ser jeg ikke vits i å selge den.

Planer framover...ja du. Först må jeg jo få den til å se ut som en bil, kan ikke rulle rundt i en dass-röd Mondeo!!!

Polering, solfilm, felger, subkassse...

Har ikke bestemt så mye mer enda, skjer sikkert ikke så mye i vinter.

Saab´en kommer först uansett! Den skal lakkes og felgene skal oxo til lakk. Der flyger en del tusenlapper.

 

*ler* Handikapp-skylten ja... Han som eier firma der bilen stod heter Mats, og han fikk vel det skiltet i gave en eller annen gang.

Står "Invalid-Mats" på den. Er hans personlige skylt det...

 

edit: Forsikring koster meg 2800,- i året. Skal bare ha halvforsikring på den i og med at den ikke blir å rulle like mye som Aeron som er helforsikra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, imorgen blir en spennede dag!

Mondeon skal startes opp etter blockpakningsbyte. :driving

Har kjöpt nye linser, ny framrute er bestilt og samme solfilm som jeg har på Aeron (SunGuard) :thumb

Blir nok film på alle rutene + framrutestreamer.

Felger har jeg funnet oxo, men har ikke riktig bestemt om jeg skal ha 15" eller 16" vinterfelger.

Piggfritt blir det iallefall.

0926440992.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår