Gå til innhold

9x16 og 80/60 senking??

Ranger emnet


VW2

Anbefalte innlegg

Jeg har g-60 bredding og gule koni snart. (er ikke helt ferdig med prosjektet.... :D )

 

går det med 9x16 og 80/60 senking?

Hva må modifiseres?

Passer 9x16 fra bmw eller blir det helt feil innpress?

Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm

Vw Golf Mk3 cab

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161

Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt til å kappe bort den kanten som går "inn" mot dekket før jeg lakkerer....... Da burde det gå??

Åssen går det med 9x16 felger fra bmw a?? Blir det helt feil eller?? Noen som har peil???

Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm

Vw Golf Mk3 cab

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161

Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne ut innpresset (ET) på felgene, jeg har 9x16 bak, det er ET 15, og det er ikke noe problem så lenge du har stivt nok senkesett. Prøvde den ene bakfelgen foran, og det skal nok gå greit det etter litt skjæring eller valsing..Hvis du ser den røde golfen i "show me your golfs"-tråden, så ser du den har 9x16 og er rimelig lav..

vw golf2 gti "polo"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sau-

Hvis du ser den røde golfen i "show me your golfs"-tråden, så ser du den har 9x16 og er rimelig lav..

 

Den har 9,5x16 :)

 

 

Problemet med breie hjul er vel det at det tar borti når du har vekt baki bilen eller noe annet som gjør at skjermene kommer nærmere hjulene, som f.eks å kjøre på humper.. Da skraper det borti.

 

Så stivt senkesett og litt kapping osv så skal det gå greit. Det er min plan hvertfall ;)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fremdeles ikke hva dere skal med slik senking og slike dimensjoner på hjul ;P måtte da vært bedre å satsa på veiegenskaper. hehe.. menmen.. hver sin smak

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fremdeles ikke hva dere skal med slik senking og slike dimensjoner på hjul ;P måtte da vært bedre å satsa på veiegenskaper. hehe.. menmen.. hver sin smak

 

Det å senke bilen og stive den av. Det er for å forbedre kjøreegenskapene.

 

Og jo breiere hjul jo bedre sitter bilen..

 

 

 

Så det er vel å forbedre egenskaper samtidig som det ser fett ut? ;)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil.. bilen sitter ikke nødvendigvis bedre på veien jo lavere og stivere den er.. isåfall hadde jo det ultimate vært å bytte ut demperne med 10cm lange stålrør. eller hva? senker man for mye går det ut over hjulvinkler og diverse andre ting i hjulopphenget.. regner med at de fleste fikk med seg hva Tommy sa om gullgolfen i autofil.

ekstremt brede dekk betyr heller ikke nødvendigvis ekstremt veigrep. 25% bredere dekk gir ikke 25% bedre veigrep.

på en golf Mk2 vil jeg tippe at gule koni (f eks) med ca 35mm senking kombinert med andre foringer nok er bedre enn 80mm senking kombinert med senkeskåler for 15mm mer senking. vil nok også tro at f eks 215/45(50) 15 er vel så bra som 235/40 16. Pluss at man gjerne setter for smale dekk på 9" felger for å få dassrull stil.. men samma det.. jeg er ingen ekspert.. men jeg trur ikke at en ekspert ville senket en bil 80mm og hivd på 50% breire dekk i 30 profil. jeg mener, greit nok at bilprodusentene lager kompromisser med hensyn til komfort og veigrep. Men jeg mener fremdeles at 80mm senking ødelegger like mye som dem gir av veiegenskaper. Men at det ser fett ut skal jeg til dels være enig i :) jeg lurte bare på hva som fikk folk med så inni (/)#/(#¤ feite motorer til å senke så /)(#=/( mye..hehe.. Intet vondt ment til noen.. bare slik at det er klart :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår