quattro kåre Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 Problemet er at eg nettop har kjøpt meg ein 1,8 16v motor! Eg har snakka med nokon som meinte at det ikkje vart noko problem med innsugsmanifolden, men teinkte eg skulle måle frå motor feste og opp til det høgaste pungtet på begge motorane! Siter Audi 80 Quattro 2E VOLVO 760 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Mai 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2003 Hva med å finne en ABA-blokk fra en 2,0 Golf 8V, -93 - -97? Den er av "tallblocktypen". I USA er det veldig populært å sette 16V topplokk på disse. Du kan da enten sette inn stempler fra en ABF-motor, (jeg har et sett brukte liggende). Alternativt kan du frese ut lommer for insugsventilene i ABA-stemplene. Dette gir en kompresjon på 8,0:1. Da er det duket for en turbo på toppen. Mye power for en billig penge!!! Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg