KingCamel Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Det å bruke diesel veit jeg at fungerer for å fjerne ventiltikking. Har vært med å gjøre dette på en Audi 100. Tappa av olja og fylte på diesel å lot den gå på tomgang ei stund. Null ventiltikking etterpå :) Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
masada 626 Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Startet dere opp med rein diesel på motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Startet dere opp med rein diesel på motoren? Jepp.. Tappet av all olja, fylte på diesel, lot den gå på tomgang i 3 minutter, tappa av all dieselen, fylte på ny diesel, lot den gå på tomgang i 2 minutter, tappa av diesel, fylte på olje. Null ventiltikking Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
masada 626 Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 syntes det dær hørtes vel skummelt ut,dere har vel kjørt motoren uten smøring da? er vel ingen smøreeffekt i diesel,løser vel bare opp det lille av olje som var igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Jepp.. Tappet av all olja, fylte på diesel, lot den gå på tomgang i 3 minutter, tappa av all dieselen, fylte på ny diesel, lot den gå på tomgang i 2 minutter, tappa av diesel, fylte på olje. Null ventiltikking Don't try this at home, kids.... Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Enn seafoam da? Hvis man får noe lignende i norge.. Sånn stoff som man sprayer inn i innsuget når bilen går, for å rense for koks og div anna ukurant som har lagt seg i motorn? Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortG Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Diesel er og blir ikke bra for en motor og ikke minst olja du fyller på etterpå. du får ikke ut all dieselen, som da blir liggende igjen og degradere den nye olja..... for å si det slik, hadde du gjort det samme på en 2 år gammel Audi da, KingCamel? Det meste av det folk betegner som "drit" kommer faktisk av dårlig motorolje. Det kommer normalt fryktelig lite bæsj ned i en motor som har et fungerende luftfilter. Hvis dere tror at dritten i olja kommer av ting utenfra, tenk på dette: 1. Dritten skal inn i luftfilterboksen 2. Dritten skal klare å passere luftfilteret 3. Dritten skal klare å overleve i forbrenningskammeret, hvor selv tennplugger ofte har problemer.... 4. Dritten skal skylles forbi stempelringene, gjerne 3 stk - for å havne i olja. Ikke særlig sannsynlig, ikke sant? Det er mange motoroljer som ikke tåler varme noe særlig, og den blir rett og slett brent ved stemplene. Det er dette som gjør olja mørk. Bruk heller en god motorolje , helst etter en slik oljeskiftsekvens som jeg beskrev på første side i tråden her.. men ikke kjøp dyrt på en bensinstasjon. Kjører selv på forholdsvis god esterbasert motorolje, og selv etter 400 mil med tildels hard kjøring, inkl. bane, har den ikke skiftet farge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Møkk i olja kommer i all hovedsak fra gjennomslag fra sylindrene og av "brukt" olje fra sylinderveggene-enkelt og greit! Alle trunk-motorer er plaget med dette i større eller mindre grad. Bruk av riktig olje bidrar til god smøring av sylindrene og holder stempelringer og ringspor rene og i god funksjon, følgelig kommer mindre rester fra forbrenningen forbi og motoren holder seg renere. Å starte en motor med diesel i stedet for smøreolje i systemet er lite smart! Tenk i ti sekunder på følgende: flammepunkt for autodiesel ligger på ca 45 grader C, smøreolje ligger over 200 graderC! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 for å si det slik, hadde du gjort det samme på en 2 år gammel Audi da, KingCamel? For å si det sånn.. Det kommer ikke til å skje med min egen bil ;) Jeg var bare hjelpemann som sto i vegen jeg.. Men som jeg sa tidligere.. Ventiltikkinga forsvant.. Det var grunnen til at vi gjorde det Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.