SuperMario Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Heisann har en 89mod Audi 80 med jaging på tomgang, har skiftet tomgangs regulatoren og bilen ble mer stabil til vanlig, men til tider så begynner den å jage\hoppe opp og ned på turtall, varierer ca fra 950-1200 rpm og dette gjør den raskt og jevnt, den slutter hvis jeg slår tenningen av og på, og da funker den fint en stund. Har opdaget at prob. kommer spes. ved bremsing på motor i nedoverbakke. Noen barmhjertige sjeler som kan hjelpe meg? :pray Kan oxo treffes på mob. 97 49 51 86 på forhånd takk!!! Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Vakumlekkasje (forgasserpakning)? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRAZR Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Har hatt akkurat samme feil på min. jager mellom 900 og 1200 RPM, veldig hurtig og det sluttet hvis jeg stoppet bilen og startet den igjen. Jeg har en audi 80 2.0i 16V quattro forrensten, 6A motor. På denne var det en liten mikrobryter ved gasspjeld som blir trykket inn når du ikke gir gass som ikke fikk skikklig kontakt. Det jeg gjorde var å rense bryteren og bøyde den lippen som trykker den inn slik at den trykket skikklig på bryteren. Jeg vet ikke hvilken motor du har så det er ikke godt å vite, men du kan jo sjekke om du har en mikrobryter der, skal også være en for full gass forresten. Hvis ikke kan det jo være vakumlekkasje slik som Quattro73 sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 lekkasjen KAN sjylles at tomgangsskruen lekker falskluft!!!det mangler en oring elle no sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 drev å tukklet med gass spjeldet og da begynte bilen å gå på 1800rpm og ville nesten ikke falle, kakket med en fast nøkkel og da datt den ned, har tatt av luft filter slangen og såg litt koks som jeg ska fjerne, håper d hjelper.. finner ikke den bryteren til tomgang, men hører d klikker.. kor den står? motoren e en 2,0E fra 89, ke jetronic? Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s10an Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Da har du en 3A motor som er samme som sitter i min bil. har faktisk akkurat samme feilen, og snart prøvd de underligste ting uten å finne feilen, mangler bare å skifte regulatoren her.. men vis du skal sjekke om den suger falsk luft er det enkleste å spraye alle luftslanger med startgass mens motoren sviver.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Har prøvd med startgass, uten resultat... Begynner å bli rimelig lei og fortvilt nå.... :( Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ditchy Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 har samme problem på min 80 1.8e.. vet ikke hva det kommer av.. men om jeg øker turtallet sakte opp over 3000 og ned igjen, så går bilen helt flott på tomgang igjen... Siter [v]Audi 90 2,3 20V (Artig bruksbil) [v]Opel Ascona A 2.0(Grombilen!) [v]Audi 80 1,8s (solgt) og kjøpt tilbake igjen :) [x]Hoda MT5 (PANG!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 d ser ik ut til å funke med min.. Lure som f.. på ka som e problemet.. Irriterende å ikke finne ut av sånne ting... Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 nån som klare å finne ut noe? helpme Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Quattro73: Er jo innsprut den motorn der da ;) Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Quattro73: Er jo innsprut den motorn der da ;) Jeppz, he he he.. :thumb Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Quattro73: Er jo innsprut den motorn der da ;) Ja, men det kunne jeg umulig vite da jeg svarte. Det finnes 1,8E og 2,0E levert med Mono motronic (monopoint), og disse har forgasserpakning! At KE-Jetronic er inj. er jeg selvsagt klar over, men også disse kan ha vakumlekkasje. Dessuten kom dette frem noe senere! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Nesten så eg selge bilen no... :( Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattrroo Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Jeg hadde det samme problemet på min bil (også3A motor). Sjekke om tomgangsregulatoren får strøm i det hele tatt. Det som var feilen på min bil var at forrige eier hadde fjerna en av sikringene til motorstyringen. Den kan jo ha gått. Sjekk også for ledningsbrudd til tomgangsregulatoren. Siter 2010 BMW 123d 2006 VW Touareg R51989 Audi 90 2,3 Quattro1971 411E Variant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.