Gå til innhold

Legasy kabelpakke i RF tilbudspakke fra Megabillig.com

Ranger emnet


Tombra

Anbefalte innlegg

Hey!

 

Fikk meg en overraskelse da jeg åpnet kabelpakken som fulgte med Rockford Fosgate pakken jeg handlet hos Megabillig.com

 

Strøm og jordingskabelen var ikke mye å skryte av:

Tynnekabler.jpg

Kanskje ikke det beste bildet, men du skjønner tegninga. Nevnte dette i en mail til dem, og fikk til svar at dette skulle holde i massevis, men at de skulle sjekke det opp.

 

Kabelsettet skal være mer enn god nok på effekter oppimot en kilowatt husker jeg ikke helt feil

 

Jeg er på ingen måte dyktig innen bilstereo, men vet at dimmensjoneringen av disse kablene er viktig, og rimelig basic kunnskap.

Dette var forøvrig til den 700W tilbudspakken som ble diskutert endel her inne en stund tilbake.

 

Noen innspill?

 

Tilslutt vil jeg legge til at jeg ikke vil henge ut megabillig på noen måte, jeg fikk et flott produkt til en god pris, rask levering og flott kundeservice!

 

MVH

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

 

Fikk meg en overraskelse da jeg åpnet kabelpakken som fulgte med Rockford Fosgate pakken jeg handlet hos Megabillig.com

 

Strøm og jordingskabelen var ikke mye å skryte av:

Tynnekabler.jpg

Kanskje ikke det beste bildet, men du skjønner tegninga. Nevnte dette i en mail til dem, og fikk til svar at dette skulle holde i massevis, men at de skulle sjekke det opp.

 

 

 

Jeg er på ingen måte dyktig innen bilstereo, men vet at dimmensjoneringen av disse kablene er viktig, og rimelig basic kunnskap.

Dette var forøvrig til den 700W tilbudspakken som ble diskutert endel her inne en stund tilbake.

 

Noen innspill?

 

Tilslutt vil jeg legge til at jeg ikke vil henge ut megabillig på noen måte, jeg fikk et flott produkt til en god pris, rask levering og flott kundeservice!

 

MVH

 

Er det 21mm2 kabel?? Ser ut som dem har mye plastikk iaf :P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en problemstilling en del av oss har vært ute for tidligere.

En handler over nettet og når varen ankommer så står den ikke helt til forventningene. Da er det godt å ha muligheten til å sende varen i retur!

Retur hadde i alle fall ikke vært noe problem hvis varen var kjøpt "over disk" her i landet.

 

Vi lærer så lenge vi lever...

 

Over til tykkelsen på kablene så ser dette temmelig spinkelt ut!!!

Ville ha sagt at det ser ut som 4-8 mm2 kabler.

Sikkert "nok" hvis det er en liten 2-kanaler som skal brukes for å få "litt" mer futt i høyttalerne, men skal det brukes større elementer (6" eller større) så er disse mest sannsynligvis mer strømkrevende og da blir denne kabelen for "skytestreng" å regne.

En oppgradering av steroen med større / flere forsterker på dette kabelsettet kan du bare glemme. Det blir nok ikkje noen positiv opplevelse!

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at når jeg kjøpte denne pakken så var jeg ikke ute etter kablene i det hele tatt, da jeg somsagt allerede har lagt opp kabler i bilen. Ville bare få litt synspunkter på dette.

 

Hadde dette blitt handlet over disk ville det nok kostet skjorta også, og å sende varene i retur ved eventuelle feil er ikke noe problem;)

 

Er meget fornøyd med handelen jeg, men synes det var merkelig at det fulgte med så små kabler.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lector: Er ikke så veldig mye vits i å quote første posten når du poster under, spes når det er bilde i posten... ;)

 

hehe.. tenkte på det rett etter jeg svarte :) men gadd ikke edit :)

Hater folk som gjør det selv :P

Så nå hater jeg me selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at når jeg kjøpte denne pakken så var jeg ikke ute etter kablene i det hele tatt, da jeg somsagt allerede har lagt opp kabler i bilen. Ville bare få litt synspunkter på dette.

 

Hadde dette blitt handlet over disk ville det nok kostet skjorta også, og å sende varene i retur ved eventuelle feil er ikke noe problem;)

 

Er meget fornøyd med handelen jeg, men synes det var merkelig at det fulgte med så små kabler.

 

 

Jøss var du her også? :-) Kablene du har fått er selvsagt feil, du fikk svar på meldingen sendt direkte til oss. Der står det blant annet at riktige kabler kan sendes deg hvis du trenger dem og den du har fått feil kan du selvsagt beholde. Trenger ikke returnere den tilbake oss.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så genialt, for hver Megabilligtråd som dukker opp her på forumet ser hele firmaet ut til å bli bedre og bedre, mens de Norske bare graver seg dypere ned i myra.

 

Så det er "genialt" at et firma sender feil kabel og må ettersende riktig kabel?

Dette kan ikke gjøres raskere enn 1 uke.

Hadde man handlet dette i butikk kunne man reist tilbake samme dag og byttet.

Men på en annen side så hadde man sett kabelen med egne øyne og raskt oppdaget at dette ikke er riktig.

I en annen tråd her på forumet påstår Megabillig at de tester ALLE produkter de sender ut og at de har mange hundre mann ansatt for å gjøre dette så for meg er det en gåte at de greier å legge ved sprengtråd når man bestiller en 700 watts pakke.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er IKKe laget for å slenge dritt om Megabillig.com.

Har netopp lest mailen megabillig har sendt meg, der alt blir oppklart. Tørr påstå at ALLE her på forumet har gjort en eller annen glipp en gang...

 

Kabelpakken jeg fikk var feil, da dette ble oppdaget fikk jeg umiddelbart mail med info om dette, og får ettersendt ny kabelpakke, samt får beholde den jeg allerede har motatt. TOPP kunderservice!

 

De som vil handle over disk får gjøre det, men jeg har iallefall ikke råd & prioriteringer som tillsier at jeg kan dra ned til Trondheim største bilstereo-sjappe å handle de samme produktene der.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er IKKe laget for å slenge dritt om Megabillig.com.

Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du la ut denne posten før du hadde fått svar fra megabillig.

og ja en glipp eller to opplever alle vil jeg tro

 

men står det noen plasser hvor tykk den kabelen skal være??

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår