Gå til innhold

bytte motor i 242en

Ranger emnet

MercFreak

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

alt av kobling har jeg funnet ut av, fikk tak i bedre koblings skjema og da ordna det seg... alt såtr i grunn på det svinghjulet nå...

hvordan er det og f,eks sette denna sensoren forran reimhjulet? er vel ikke bare bare og finne ut av plassering på det punketet som skal være der?

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt av kobling har jeg funnet ut av, fikk tak i bedre koblings skjema og da ordna det seg... alt såtr i grunn på det svinghjulet nå...

hvordan er det og f,eks sette denna sensoren forran reimhjulet? er vel ikke bare bare og finne ut av plassering på det punketet som skal være der?

Jeg har sensoren foran... gikk greit det.. hadde gått bedre hvis ikke svinghjulet har stått feil når jeg fikk motoren da men.. :rolleyes:

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk på koblings skjemaene her: http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm

så ser man at det er 2 hjerner selv i koblings skjemaet med bilder også..

Tror det ene er hjernen, og andre er slutt-trinnet. Mener ganske sikkert at motronic har en styreenhet for tenning og sprut.

Korrekt meg viss eg tar feil drunk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motronic enheten styrer både tenning og innsprøytning, mens den "hjernen" du refererer til står på venstre skjerm i motorrommet og er et sluttrinn til dysene, koblet sammen med motstandene osv osv..

Svinghjulet ditt skal stå på følgende måte: når motoren står i øvre dødpunkt, skal tappen på svinghjulet peke ut gjennom hullet til startmotoren. hvis ikke blir tenningen din litt "åt skogen" ... men bilen GÅR merkelig nok om du snur den 180grader, som jeg kjørte rundt med en stund etter motorbyttet mitt i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motronic enheten styrer både tenning og innsprøytning, mens den "hjernen" du refererer til står på venstre skjerm i motorrommet og er et sluttrinn til dysene, koblet sammen med motstandene osv osv..

har funnet ut av hele lednigsnettet nå, så burde være startklar til helga, eneste som er kjedelig er at jeg nå må gjenge opp hull til og feste sensoren med i bak kant på motoren :/ eller bytte blokk da, men da må man ha ny topp pakning igjen da selvsagt :P

forresten så har jeg vel også feil ohs dyser, ingen som har no 740 turbo dyser og selge vel? eller hvordan er det og ta bort for motstand som ligger i nettet mitt?

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider