Gå til innhold

Vinterbilder av bilen din............

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 326
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde en _HELVETTES_ kjøretur fra Tromsø til Bodø:

 

vinter1.jpg

 

vinter4.jpg

 

vinter2.jpg

 

vinter3.jpg

 

 

Med så lite klaring i hjulbuen hadde jeg en episode der jeg kom i en sving med en hump omtrent midtveis, hjulene subba i snøen, ble bremsa, og jeg fikk en powerslide som ikke ligna grisen! Lå nesten 90 grader på veien, i ca 100km/t. Var rimelig sikker på at det kom til å gå til helvette med et svært smell og var klar til å kaste meg mot passasjersia for å ikke få vinduet, sidekollisjonsaribag'en og skogen i trynet om bilen fløy ut til venstre slik det så ut til. Klarte med ratting og gassing av en anna verden å holde bilen på veien. Måtte stoppe etterpå å roe nervene, var pissredd...

 

På bildene var jeg i en tunnell en plass før Skarberget for å få ut snøen. Det var pisskaldt og jeg missa ferga.

Mellom Narvik og Ballangen var det bare brøyta på den ene sia av veien så jeg måtte ligge i motsatt kjørebane. Når jeg møtte en bil var det ned i 40km/t og vasse ut på dypsnøen i mitt kjørefelt...

 

Møkkatur, rett og slett.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en _HELVETTES_ kjøretur fra Tromsø til Bodø:

 

 

Med så lite klaring i hjulbuen hadde jeg en episode der jeg kom i en sving med en hump omtrent midtveis, hjulene subba i snøen, ble bremsa, og jeg fikk en powerslide som ikke ligna grisen! Lå nesten 90 grader på veien, i ca 100km/t. Var rimelig sikker på at det kom til å gå til helvette med et svært smell og var klar til å kaste meg mot passasjersia for å ikke få vinduet, sidekollisjonsaribag'en og skogen i trynet om bilen fløy ut til venstre slik det så ut til. Klarte med ratting og gassing av en anna verden å holde bilen på veien. Måtte stoppe etterpå å roe nervene, var pissredd...

 

Møkkatur, rett og slett.

 

Altså, selv om du er dum nok til å kjøre i 100 km/t på såpass snøbelagt vei, skal du være bra korka for å hoppe over i passasjersetet når du napper i brekket og det holder på å gå galt :) Du brukte vel ikke belte heller? :)

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, selv om du er dum nok til å kjøre i 100 km/t på såpass snøbelagt vei, skal du være bra korka for å hoppe over i passasjersetet når du napper i brekket og det holder på å gå galt :) Du brukte vel ikke belte heller? :)

 

 

Akk.. Er du her også.

 

Det var normalt godt vinterføre, på E6, og jeg visste ikke at hjulbuene var fulle av snø. Jeg sku ikke hoppe over dit, jeg skulle legge meg ned, for å ikke få stein og trær og faenskap i trynet når bilen fløy ut med venstresia først. Hvem sa noe om å dra i håndbrekk?!

 

Kjører forøvrig alltid med belte på, airbaggene funker så dårlig uten.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah at du ikke kom med de bildene litt før, fikk jo årets første julesteming nå jo :peace:

Hehe, ikke verst.. :)

Det ene (og en haug andre) ble litt uklare da jeg hadde problemer med å holde kameraet stabilt i kulden.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår