Gå til innhold

Motorbytte i Corsa B

Ranger emnet


GolfAndreas

Anbefalte innlegg

Hvilkne motorer er mulige å få byttet til hvis den skal godkjennes? Hva som må gjøres for at dette er mulig? F.eks til en vanlig calibra motor. Lemper du bare over alt, samt girkassen, så passer det sån nesten, eller er det mye som må gjøres?

 

takker veldig for svar!

 

 

Må ha nye drivaksler, motorfester o.l.

 

Kiv vet alt om dette.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å slippe nedi en vanlig 2l 16v. Trenger du nye 2 nye motorfester. Og nye drivakslinger.

Har du aldri skrudd noe spesielt bil før. Er ikke dette noe jeg anbefaler deg å starte med. Men alt går hvis man vil.

Den greieste løsningen er å bestille ett komplett kit fra her:

http://www.mathijssentechnics.nl/?pagina=start.php&title=Home&taal=2

Her får du med komplett "bruksanvisning..)hehe Alt står detaljer beskrevet så du slipper å finne opp hjulet på nytt.

Vil du ikke importere selv kan du sende meg en mail på kiv_tuning@oslo.online.no så kan jeg ordne det for deg.

 

For å godkjenne dette bør du ta kontakt med Biltilsynets bilombyggings organ. Er ikke sikker på tlfnr...

Men hovedsaken er å få flytta over bremser fra donor bilen. Så bruker det meste og ordne seg.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner jo klart at dette ikke er en oprasjon jeg bør finne på å gjøre med en gang, men jeg har vært inne på m-tech sine internett-sider, og det virket som at med det settet, skulle det vært "lett"

EDIT: Trengs det noe sveising eller kutting i karrosseriet? Eller trenger jeg bare tid og skiftenøkkel (grovt sett, veldig grovt sett) :)

 

Når du sier ordne for meg, mener du da tips og triks, eller hjelp til å sette over?

ser for meg at det kunne vært et prosjekt jeg kunne tatt en vinter. Gjerne neste :)

Burn rubber, not your soul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner jo klart at dette ikke er en oprasjon jeg bør finne på å gjøre med en gang, men jeg har vært inne på m-tech sine internett-sider, og det virket som at med det settet, skulle det vært "lett"

EDIT: Trengs det noe sveising eller kutting i karrosseriet? Eller trenger jeg bare tid og skiftenøkkel (grovt sett, veldig grovt sett) :)

 

Når du sier ordne for meg, mener du da tips og triks, eller hjelp til å sette over?

ser for meg at det kunne vært et prosjekt jeg kunne tatt en vinter. Gjerne neste :)

Kan godt hjelpe hvis jeg har tid. Men tenke mest på å skaffe delene du trenger.

 

Trenger ikke å sveise noe hvis du kjøper det kittet fra M-tech. Hvis du ikke skal ha skivebremser bak. Det er den værste jobben med alt sammen...hehe

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært utrolig konge, skal jo først kjøpe bilen da :)

men kommer til å ta kontakt når det blir nødvendig, kjempedigg! (leser forresten om deg i gatebil-bladet nå;) heftige babes på taket der ja! )

 

Hvilkne deler kan jeg trenge utenom de jeg bestiller på M-tech? gassvaier følger vel med, og alt annet småtull?. Har du forresten en pris på frakt derfra? (antar du har bestilt selv :) )

Takk for hjelp! Sånne som deg gjør forumet bra!

 

Mvh

Andreas

Burn rubber, not your soul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1300kr for det ombygningskitet fra m-tech kjøpt gjennom mwi :P og nye komplette bremser, håndbrekkwire, sylinder (hakke kjøpt enda).

Har ikke peiling på hvor lang tid jeg har brukt, har verksted sammen med endel folk så blir mye kaffe og røykepauser for å si det slik :P Fokuserer ikke så mye på å stresse meg ferdig med ting, tar det heller litt roligere å kose seg med jobben ;)

Corsa B 2l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår