Gå til innhold

må ha ei mono blokk? hvor stor.? skal drive en ad 12 celestion

Ranger emnet

pacecar

Anbefalte innlegg

hvor kraftig bør blokka vere? subben er en 1ooo w, var rå i sin tid ..

Nei, du trenger ikke nødvendigvis et mono block... et 2 kanaler gir deg flere alternativer... et mono block er som regel av digital type som igjen kan bare brukes til bass drift, eller det meste under 200Hz.... damndamn lenge siden jeg ikke har sett rene "gode og gamle" analoge forsterkere, som DLS, PG, Audison, SS, ellers Kicker som yttet 1000 "ekte" watt med 4 ohm, osv... en 2 kanaler kan både brukes til en subb eller flere elementer og seinere kan den brukes til et frontsett eller lignende... m'm

Effekten du trenger er relativ.... selv drev jeg en sånt med en Phoenix Gold MS275 i bro og spilte meget bra men det gikk litt på dynamiken da det ble fort for lite headroom, så noe mer en 2x50 ekte og strøm sterke watt bør du ha på den. Den var også meget stiv i opphenget men etter en del spilling faller den mer til sin rett og spiller dyppere. men det krever en strøm sterk forsterker som sagt. Prøvde med SS class A med 2x25w og spilte veldig bra men fikk ikke nok effekt.

Den jeg hadde spilte best i lukket kasse som sagt, men i refleks kasse trøkte ganske bra over 50 HZ og det kjente man i bristkassen gitt... :iconsm :w00t

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. kan få kjøpt en rockford 1001 bd for 4500? den skal vel vere rå

jeg har rf 20001bd. Den kan iaf ikke klages på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider